Subaru odhalilo nové XV: Předchůdci se jen podobá, stojí totiž na nové platformě

Crossover XV je hlavní hvězdou stánku Subaru na ženevském autosalonu.

Ačkoli druhá generace modelu XV sází na stejné hodnoty jako předchůdce, od základu jde o zcela nový vůz. Základem byla opět Impreza, ovšem zvýšené XV to v terénu vždy umělo.

Novinka přijíždí na nové globální platformě Subaru. Oproti předchůdci je o pět milimetrů širší. Nabízí stejných 220 milimetrů světlé výšky. Znatelný je nárůst tuhosti karoserie - až o 70 %.

Pohonná jednotka je taktéž inovovaná. Dvoulitr s plochým uložením válců nyní nabídne 115 kW (154 koní). Maximální točivý moment činí 196 Nm. Pohonná jednotka je spárované s převodovkou CVT se sedmi virtuálními převodovými stupni.

Premiéry | Subaru

Subaru představilo facelift pro WRX a WRX STI. Vylepšilo i brzdy

Již tradičně je XV vybaveno symetrickým pohonem všech čtyř kol. Zákazníci se mohou těšit na soubor asistenčních systémů Eye Sight, který zahrnuje nouzové brzdění, adaptivní tempomat a udržování jízdního pruhu.  "Druhé oči řidiče" se již objevily například v modernizovaném modelu Levorg.

Opět se počítá i s prodejem v Evropě, včetně České republiky. Na rozdíl od standardního modelu Impreza, který na náš trh nedorazí.

Sledujte náš online přenos ze ženevského autosalonu:

Autosalony | Ženeva 2017

Autosalon v Ženevě ONLINE: Sledujte s námi všechny klíčové okamžiky

Prohlédněte si první fotografie vozu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Subaru Impreza 1.498
Rok výroby: 2008
Stav: 112 005 km
Cena: 100 000 Kč
Subaru Forester 2.457
Rok výroby: 2007
Stav: 98 433 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru XV 1.998
Rok výroby: 2014
Stav: 22 625 km
Cena: 410 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků