Subaru Legacy v Japonsku s přímým vstřikem benzínu

Po Číně a USA se aktuální generace Subaru Legacy/Outback ve své faceliftové podobě pro rok 2013 představuje také na domácím trhu.

A pojďme hned k tomu nejdůležitějšímu, neboť (s výjimkou volantu vpravo) se vozy pro Japonsko dočkaly prakticky identických retuší jako již dříve pro USA a Čínu. Horkou novinkou se tak stává použití nového zážehového motoru s přímým vstřikováním benzínu a označením 2.0GT DIT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí jsou úpravy stejné jako u již dříve představených vozů pro USA a Čínu

Nový agregát vychází z atmosféricky plněné jednotky FA20, jež pohání nová kupé Subaru BRZ a Toyota GT 86. Na rozdíl od ní však disponuje namísto soustavy přímého vstřikování Toyota vlastním systémem podobného typu a přeplňovacím turbodmychadlem. Čtyřválec boxer dosahuje výkonu 300 koní (221 kW) při 5 600 ot./min. a točivého momentu 400 Nm v rozmezí od 2 000 do 4 800 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový čtyřválec 2,0GT DIT a nová bezstupňová převodovka Lineartronic (CVT)

To jsou hodnoty nepatrně lepší (+ 15 koní a 50 Nm) než u stávajícího přeplňovaného agregátu s objemem 2,5 l, ale díky použití systému start/stop z Imprezy klesly spotřeba paliva i emise CO2 o shodných 20 %. Drobných úprav pak doznal také atmosféricky plněný boxer s objemem 2,5 l. Ten nyní dosahuje výkonu 173 koní (127 kW) a točivého momentu 235 Nm, což je o 6 koní, resp. 6 Nm více než dosud.

Testy | Subaru

Test: Subaru Outback CVT – rozvážný univerzál

Připomeňme ještě, že model Subaru Legacy/Outback modelového roku 2013 slavil premiéru na letošním autosalonu v New Yorku. Zvenčí si všimneme drobných úprav odkazujících na aktuální generaci menší řady Impreza, uvnitř pak nových obkladových a potahových materiálů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Legacy MY2013 pro japonský trh
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 650 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků