Subaru Legacy v Japonsku s přímým vstřikem benzínu

Po Číně a USA se aktuální generace Subaru Legacy/Outback ve své faceliftové podobě pro rok 2013 představuje také na domácím trhu.

A pojďme hned k tomu nejdůležitějšímu, neboť (s výjimkou volantu vpravo) se vozy pro Japonsko dočkaly prakticky identických retuší jako již dříve pro USA a Čínu. Horkou novinkou se tak stává použití nového zážehového motoru s přímým vstřikováním benzínu a označením 2.0GT DIT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí jsou úpravy stejné jako u již dříve představených vozů pro USA a Čínu

Nový agregát vychází z atmosféricky plněné jednotky FA20, jež pohání nová kupé Subaru BRZ a Toyota GT 86. Na rozdíl od ní však disponuje namísto soustavy přímého vstřikování Toyota vlastním systémem podobného typu a přeplňovacím turbodmychadlem. Čtyřválec boxer dosahuje výkonu 300 koní (221 kW) při 5 600 ot./min. a točivého momentu 400 Nm v rozmezí od 2 000 do 4 800 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový čtyřválec 2,0GT DIT a nová bezstupňová převodovka Lineartronic (CVT)

To jsou hodnoty nepatrně lepší (+ 15 koní a 50 Nm) než u stávajícího přeplňovaného agregátu s objemem 2,5 l, ale díky použití systému start/stop z Imprezy klesly spotřeba paliva i emise CO2 o shodných 20 %. Drobných úprav pak doznal také atmosféricky plněný boxer s objemem 2,5 l. Ten nyní dosahuje výkonu 173 koní (127 kW) a točivého momentu 235 Nm, což je o 6 koní, resp. 6 Nm více než dosud.

Testy | Subaru

Test: Subaru Outback CVT – rozvážný univerzál

Připomeňme ještě, že model Subaru Legacy/Outback modelového roku 2013 slavil premiéru na letošním autosalonu v New Yorku. Zvenčí si všimneme drobných úprav odkazujících na aktuální generaci menší řady Impreza, uvnitř pak nových obkladových a potahových materiálů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Legacy MY2013 pro japonský trh
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků