Subaru Legacy Touring: paleta je kompletní

(aktualizováno)Subaru Legacy Sedan a Outback páté generace jsou už známy. Rodinu nejnověji doplňuje kombík Touring, o které si nyní řekneme více.

Subaru Legacy ve verzích sedan a Outback jsme vám podrobně již představili na tomto, resp. na tomto místě. V souvislosti s uvedením nové generace této úspěšné střední řady automobilky z koncernu Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) na japonský trh představilo Subaru i poslední článek sestavy, a sice „běžný“ kombík včetně „sportovní“ verze B4. Ještě než se vám při této formuli rozbuší srdce, oznámíme vám, že se v tomto případě jedná ředevším o optický paket, nikoli o silného dravce, jak tomu bylo dosud.

Legacy Touring bylo vyvíjeno pod heslem Grand Touring Innovation, které podle tvůrců zaštiťuje především snahy o zvýšení komfortu a snížení ekologické zátěže při provozu těchto aut. Teprve v další řadě najdeme jízdní vlastnosti, výkony a bezpečnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Subaru Legacy Touring páté generace pochopitelně přejímá řadu kontroverzních stylistických prvků sedanu, o nichž jsme psali při jeho představení, a sdílí s ním nabídku pohonných jednotek. Základem se tak stává dvouapůllitrový čtyřválec s rozvodem SOHC, výkonem 170 koní (127 kW) a nejvyšším točivým momentem 230 Nm.

Verze Legacy 2,5GT disponuje stejným motorem, ovšem vybaveným rozvody DOHC a turbodmychadlem, které z jeho útrob vydoluje až 265 koní (197 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm.

Pomyslným vrcholem standardní nabídky pak zůstává na pružnost zaměřené šestválcové provedení Legacy 3,6R s atmosférickým plněním a rozvody DOHC, výkonem 256 koní (191 kW) a točivým momentem 334 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Netřeba dodávat, že všechny motory jsou opět „bexery“ a že se točivý moment na vozovku přenáší skrze soustavu trvalého pohonu všech kol Symmetrical All-Wheel-Drive. K technickým novinkám se přidávají například nová automatická převodovka Subaru CVT Lineartronic s plynulou změnou převodů nebo elektronická parkovací brzda. K dispozici jsou též konvenční pětistupňový „automat“ E-5AT a nově postavená šestistupňová převodovka s přímým řazením. Připlatit si lze za adaptivní tempomat s radarem, automatické svícení a stěrače nebo bezklíčové zamykání a startování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Legacy stanulo na nové podlahové plošině, díky níž je i kombík Touring v porovnání se svým předchůdcem větší snad ve všech ohledech. Rozvor náprav narostl o 80 mm, novinka je o 95 mm delší a o 50 mm širší, nejvyšší objem zavazadelníku se zvětšil na 2 018 litrů.

Výše zmíněné provedení B4 vychází z varianty Legacy 2,5GT, s níž sdílí stejný motor o výkonu 265 koní. Změny se dotkly pouhých decentních úprav exteriéru vozu, jenž navíc dostal větší kola s ráfky o průměru osmnáct palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy Touring

Klepněte pro větší obrázek
 
Subaru Legacy Touring B4


 

Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 165 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků