Subaru Legacy: koncept nové generace je venku

Studie nové generace sedanu Subaru Legacy se představila na detroitském autosalonu. A určitě stojí za to říci si o ní více.

Na nové Legacy čekají fanoušci v Evropě jak na smilování, ale co naplat, stěžejním trhem pro něj zůstává USA. Sériové Legacy, na některých trzích značené Liberty, se v přesnějších konturách představí již během letošního roku a bude to jistě ostře sledovaná novinka, protože Subaru nepatří ke značkám se zrovna příliš rozsáhlým portfoliem modelů. První informace o něm jsme vám přinesli na tomto místě.

Legacy Concept je osazeno šestiválcem s objemem 3,6 l a, světe div se, protiběžným uspořádáním „boxer“ a „symetrickým“ pohonem všech kol. Mezi další prvky, typické pro značku Subaru, patří maska chladiče a rozšířené lemy blatníků. Soudě dle studie, nové Legacy stane na delším rozvoru, z něhož budou těžit především cestující. Malé klínky na prvních sloupcích nesou zpětné kamery, nahrazující konvenční vnější zpětná zrcátka. Charakteristická podélná křivka prochází hranou na předních blatnících, v oblouku pokračuje nad bočními dveřmi a sklouzává přes zadní blatníky až do žlábků podél výklopného víka zavazadlového prostoru. Vzhledem k výrazně skloněnému zadnímu oknu se však můžeme obávat omezeného vstupu do zavazadelníku, ale v Evropě bude jistě k nejprodávanějším opět patřit kombík.

Interiér studie je uspořádán pro pohodlné cestování čtyř pasažérů a zahrnuje sérii dotykových obrazovek, kamer a sadu nových, alternativních materiálů. Středová konzole nese velký displej, který modifikuje v současnosti použivanou soustavu sdružující ovládací a kontrolní prvky různých palubních systémů. Zábavní systém je soustředěn nejen v této konzoli, ale také v hlavových opěrkách předních sedadel. Ovladače jsou u studie vesměs dotykové, volant nese na své vodorovné příčce velkoplošné spínače, zajišťovací brzda je elektronická a tvarování komfortních sedadel bez zdůraznění bočního vedení je pak ryze americké. 

Představení nové generace bude oslavou rovných dvou dekád existence jména Legacy, což lze jistě považovat již za slušný „odkaz“. Model Legacy byl představen v roce 1989 a do současnosti sjelo z linek továren Gunma (Japonsko) a Indiana (USA) celkem 3,6 milionů vozů tohoto typu. Značka Subaru je díky průběžným změnám designu svých vozů, zvláště v případě modelu Impreza, známa jako producent aut, která buď milujete, nebo nesnášíte. Nové Legacy však bude podle všeho tvarováno podstatně konvenčnějším způsobem, což odpovídá jiné povaze zákazníků typu Legacy. Bude na něj tedy jistě navazovat, krom pokrokových elektromechanických prvků se ale můžeme těšit na hranatější reflektory, rozevláté blatníky a celkově ostřeji řezané kontury.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy Concept
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 629 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků