Subaru Legacy bez tajemství, šestá generace v detailech (+ 44x foto)

A je to tady: zcela nové Subaru Legacy ve verzi pro trhy USA bylo právě představeno.

Když přichází s novým modelem některá z velkoprodukčních automobilek, bývá to zajímavé, ovšem když s něčím novým přijde třeba automobilka Subaru, je to přeci jen něco jiného a důvod k oslavě. Nyní vám tedy můžeme oficiálně představit šestou generaci modelové řady Subaru Legacy, jejíž podobu předznamenala studie Subaru Legacy Concept z loňského autosalonu v Los Angeles, přičemž první snímky sériového provedení Subaru Legacy VI jsme vám přinesli již před několika dny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy zůstane ve své šesté generaci zřejmě pouze jako sedan

K designu nového Legacy můžeme mít výhrady, ovšem v porovnání s dosavadní generací nelze přehlédnout kýžený návrat k plavnějším, nenucenějším dojmem působícím liniím a celkově nižší siluetě. Přesto je docela škoda, že se tvůrci více nedrželi výraznějšího, dynamičtějšího stylu, který se u studie z Los Angeles dočkal velmi dobrého přijetí. Zatím vám můžeme ukázat jen výchozí čtyřdveřový sedan v americké specifikaci, která se od té evropské jistě lišit bude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novince nelze upřít odlehčené linie, ovšem koncept z Los Angeles zkrátka vypadal lépe...

Legacy zřejmě zůstane pouze jako sedan a místo Legacy Combi zaujme Subaru Levorg. Sedan Subaru Legacy šesté generace, připravené pro modelový rok 2015, stojí na podvozku s nezměněným rozvorem náprav 2 750 mm, ovšem s délkou 4 795 mm je o 50 mm delší. Výrobce slibuje mírný nárůst prostoru pro posádku ve všech sledovaných parametrech a udává základní objem zavazadlového prostoru „navýšený“ na 425 l. Vzhledem k tomu, že evropské Legacy V dnes nabízí 486 l, půjde zřejmě o rozdílnou metodiku měření.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér má zákazníky oslovit lepším odhlučněním a kvalitnějšími materiály

Pánové ze Subaru dále vyzdvihují zlepšenou izolaci prostoru pro posádku od hluků a vibrací. Čalounické materiály mají být masivnější a působit kvalitnějším dojmem, podobně jako materiály, jimiž je interiér obložen. Zákazníci se mohou těšit na namačkávací „trojklik“ blinkrů (v Evropě standardem Legacy V od modelového roku 2013), zábavní systém s monitorem s úhlopříčkou zvětšenou na sedm palců nebo vylepšenou podobu bezpečnostního systému Subaru EyeSight.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V novém Legacy se uplatní také vylepšený bezpečnostní systém EyeSight

Pod kapotou zůstává vše více méně při starém, zážehové boxery 2,5 a 3,6 l prošly jen drobnými úpravami směřujícími k omezení spotřeby paliva a emisí CO2. Základní výbavou všech vozů Subaru Legacy šesté generace bude samočinná bezstupňová převodovka Lineartronic (CVT).

Ještě jednou je třeba zdůraznit, že všechny uvedené informace se vztahují k modelu určenému pro trhy USA.

Předchozí KAPITOLY Následující
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 629 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků