27
Fotogalerie

Subaru Legacy 2,5 GT sT: „STi“ pro Japonsko

Pokud jste Japonec a sedan Legacy v provedení 2,5 GT vám není dost, asi vás tato zpráva potěší. Pokud jste Čech, můžete alespoň doufat...

Majitelé středních vozů Subaru Legacy si jsou vědomi vlastností svých automobilů, někteří z nich však přesto čas od času žárlí na vyznavače „motokár“ Impreza, a to zejména na jejich nejvýkonnější varianty STi. Nyní si však i na ně pánové z Fuji Heavy Industry vzpomněli a pustili se do přípravy vozu, jenž by alespoň částečně měnší stroje Impreza STI připomínal. Výsledek jejich práce vychází ze sedanu Legacy modelového roku 2010, nese označení B4 2,5 GT tS a bude k dispozici i s karoserií kombi.

Subaru legacy GT TS 01.jpg Subaru legacy GT TS 02.jpg Subaru legacy GT TS 03.jpg
Subaru legacy GT TS 05.jpg Subaru legacy GT TS 06.jpg Subaru legacy GT TS 04.jpg

Novinka určená zatím výhradně pro domácí trh se vyznačuje řadou vylepšení na podvozku a karoserii, nicméně pohonná jednotka zůstala nedotčena. Na první pohled poněkud nezvyklé doplňkové označení tS znamená prostě Tuned by STi, takže je jasné, že se nejedná o žádný úzkoprofilový tuning, ale o poctivou práci továrního oddělení Subaru STI. Model B4 2,5 GT tS se na první pohled vyznačuje „lízátkem“ pod předním nárazníkem a kombík i výraznějším střešním spoilerem klenoucím se nad zadním oknem. Masku chladiče zdobí písmena Ts, zatímco vzadu najdeme známé logo STi. Vůz dostal specifické osmnáctipalcové ráfky obouvající pneumatiky 225/45.

Subaru legacy GT TS 21.jpg Subaru legacy GT TS 22.jpg Subaru legacy GT TS 23.jpg
Subaru legacy GT TS 24.jpg Subaru legacy GT TS 25.jpg Subaru legacy GT TS 26.jpg

Uvnitř najdeme přepracovaný přístrojový štít, sporotvní přední sedadla, obklady z uhlíkových kompozitů, kůží obšitý volant z Imprezy STi a pochopitelně i řadu odznaků na koberečcích nebo hlavici řadicí páky, resp. voliče převodů. Podvozek byl opatřen tužším pérováním Bilstein, novými stabilizátory a sportovní výfukovou soustavou. Výkon plochého čtyřválce s protiběžnými písty a objemem 2,5 l zůstal zachován na hodnotě 265 koní (194 kW), takže s tímto autem příliš rychleji jezdit nebudete, rozdíly možná zaznamenáte při ostré jízdě.

Budoucí dostupnost tohoto provedení v Evropě, tím spíše pak v České republice je velmi nepravděpodobná. Pokud vám ale učarovalo, můžete v jeho příchod doufat, dokud budete dýchat...

Subaru legacy GT TS 07.jpg Subaru legacy GT TS 08.jpg Subaru legacy GT TS 09.jpg
Subaru legacy GT TS 10.jpg Subaru legacy GT TS 11.jpg Subaru legacy GT TS 14.jpg
Subaru legacy GT TS 15.jpg Subaru legacy GT TS 16.jpg Subaru legacy GT TS 17.jpg
Subaru legacy GT TS 18.jpg Subaru legacy GT TS 19.jpg Subaru legacy GT TS 20.jpg
Subaru legacy GT TS 27.jpg Subaru legacy GT TS 28.jpg Subaru legacy GT TS 29.jpg
Subaru Legacy 2,5 GT sT

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud