Pokud jste Japonec a sedan Legacy v provedení 2,5 GT vám není dost, asi vás tato zpráva potěší. Pokud jste Čech, můžete alespoň doufat...
Majitelé středních vozů Subaru Legacy si jsou vědomi vlastností svých automobilů, někteří z nich však přesto čas od času žárlí na vyznavače „motokár“ Impreza, a to zejména na jejich nejvýkonnější varianty STi. Nyní si však i na ně pánové z Fuji Heavy Industry vzpomněli a pustili se do přípravy vozu, jenž by alespoň částečně měnší stroje Impreza STI připomínal. Výsledek jejich práce vychází ze sedanu Legacy modelového roku 2010, nese označení B4 2,5 GT tS a bude k dispozici i s karoserií kombi.
Novinka určená zatím výhradně pro domácí trh se vyznačuje řadou vylepšení na podvozku a karoserii, nicméně pohonná jednotka zůstala nedotčena. Na první pohled poněkud nezvyklé doplňkové označení tS znamená prostě Tuned by STi, takže je jasné, že se nejedná o žádný úzkoprofilový tuning, ale o poctivou práci továrního oddělení Subaru STI. Model B4 2,5 GT tS se na první pohled vyznačuje „lízátkem“ pod předním nárazníkem a kombík i výraznějším střešním spoilerem klenoucím se nad zadním oknem. Masku chladiče zdobí písmena Ts, zatímco vzadu najdeme známé logo STi. Vůz dostal specifické osmnáctipalcové ráfky obouvající pneumatiky 225/45.
Uvnitř najdeme přepracovaný přístrojový štít, sporotvní přední sedadla, obklady z uhlíkových kompozitů, kůží obšitý volant z Imprezy STi a pochopitelně i řadu odznaků na koberečcích nebo hlavici řadicí páky, resp. voliče převodů. Podvozek byl opatřen tužším pérováním Bilstein, novými stabilizátory a sportovní výfukovou soustavou. Výkon plochého čtyřválce s protiběžnými písty a objemem 2,5 l zůstal zachován na hodnotě 265 koní (194 kW), takže s tímto autem příliš rychleji jezdit nebudete, rozdíly možná zaznamenáte při ostré jízdě.
Budoucí dostupnost tohoto provedení v Evropě, tím spíše pak v České republice je velmi nepravděpodobná. Pokud vám ale učarovalo, můžete v jeho příchod doufat, dokud budete dýchat...
Subaru Legacy 2,5 GT sT
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ