Subaru Impreza XV: „Impreza Scout” odhalena, vzhledem překvapí

A je to tu. Po dlouhých spekulacích a dohadech se světu na ženevském autosalonu představilo Subaru Impreza XV, které bude takto trochu jiné, než ostatní, či předchozí verze. Automobilka se z něj totiž rozhodla udělat i kompaktní crossover s lepšími vlastnostmi v terénu, vyplývající z jiného naladění podvozku a prvků zvyšujících odolnost.

Jistě nebudeme sami, když napíšeme, že z hlediska vzhledu Subaru tomuto modelu příliš nepomohlo, ovšem při vývoji byla v co největší míre zohledněna stránka praktičnosti. Na modelu můžeme poprvé vidět uhlazenější příď, která se zřejmě stane součástí chystaného omlazení i u ostatních verzí. Ovšem nejpodstatnější změnou je fakt, že Impreza dostala černé kryty lemů, střešní lišty a zadní spoiler, jenž vůz opticky prodlužuje. Tím se vůz klidně může porovnávat třeba s u nás oblíbenými „Scouty“. Polemizovat také vůbec můžeme i nad jeho určením, rodinný vůz z něj totiž snad nikdy nebude, stejně jako z něj zřejmě nebude ani dobrý společník do terénu.

Impreza XV bude k dispozici s dvěma dvoulitrovými agregáty boxer s tím, že jeden bude konzumovat naftu a druhý benzín. Ten benzínový agregát bude standardně spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou a na vybraných trzích má být k dispozici i se čtyřstupňovým automatem. Vznětová varianta bude standardně dodávána s šestistupňovou manuální převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza XV
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků