Subaru Impreza WRX STI s automatem dorazilo do Austrálie, den D se blíží i u nás

Letos v lednu jsme vás informovali o tom, že Subaru prolomilo jistou hranici, když se rozhodlo nabídnout vrcholnou Imprezu WRX STI s automatickou převodovkou. Učinilo tak ovšem jen na domácím japonském trhu, a tak jsme si společně se zbytkem světa mohli alespoň na chvíli oddychnout - devastace jednoho z posledních nekompromisních sportovních vozů směrem k zalíbení se obecnému vkusu u nás ještě nenastala.

Bylo by však naivní se domnívat, že Impreza STI s automatem zůstane jen japonskou specialitkou. A právě včera přišlo potvrzení tohoto předpokladu od protinožců. Právě Austrálie se totiž stala dalším významným trhem, kde se věhlasné STI začíná nabízet i s automatickou převodovkou. A stejně jako v Japonsku nejde o žádnou technickou libůstku, ale o klasický automat s hydrodynamickým měničem a pěti převodovými stupni.

Subaru tvrdí, že i s touto převodovkou zůstává STI fantastickým řidičským autem. Možná ano, ale rozhodně méně fantastickým než v případě ručně řazené skříně.

V tuto chvíli zůstává v nabídce i šestistupňový „manuál”, a tak si možná říkáte, že není čeho litovat, vždyť každý si může vybrat. Jenže jsou auta, ke kterým se některé věci prostě nehodí, ať už je zákazníci ocení jakkoli - stejně jako diesel ve Ferrari se těžko kdy bude v Impreze STI vyjímat automat z komfortních cestovních vozů jako je Legacy.

Navíc je tu druhý aspekt - podobný krok je obvykle zahájením nedlouhé cesty k úplné eliminaci klasických manuálních převodovek z určitých vozů, paradoxně z těch, do kterých by se hodily nejvíce. Nemá ani smysl jmenovat dlouhý zástup sportovních aut, ve kterých si přímo řazenou přeovodvku můžete leda vysnít, však si ji dnes nelze pořídit třeba ani do Ferrari 458 Italia.

Přesné technické specifikace ani dynamická data australské zastoupení automobilky neuvolnilo, a tak si závěrem můžeme leda postesknout nad novými snímky toho, co nás ani v Evropě dříve či později nemine...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI s automatem
Subaru Legacy 2.457
Rok výroby: 2003
Stav: 170 301 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2015
Stav: 5 907 km
Cena: 735 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků