Subaru Impreza WRX STI s automatem dorazilo do Austrálie, den D se blíží i u nás

Letos v lednu jsme vás informovali o tom, že Subaru prolomilo jistou hranici, když se rozhodlo nabídnout vrcholnou Imprezu WRX STI s automatickou převodovkou. Učinilo tak ovšem jen na domácím japonském trhu, a tak jsme si společně se zbytkem světa mohli alespoň na chvíli oddychnout - devastace jednoho z posledních nekompromisních sportovních vozů směrem k zalíbení se obecnému vkusu u nás ještě nenastala.

Bylo by však naivní se domnívat, že Impreza STI s automatem zůstane jen japonskou specialitkou. A právě včera přišlo potvrzení tohoto předpokladu od protinožců. Právě Austrálie se totiž stala dalším významným trhem, kde se věhlasné STI začíná nabízet i s automatickou převodovkou. A stejně jako v Japonsku nejde o žádnou technickou libůstku, ale o klasický automat s hydrodynamickým měničem a pěti převodovými stupni.

Subaru tvrdí, že i s touto převodovkou zůstává STI fantastickým řidičským autem. Možná ano, ale rozhodně méně fantastickým než v případě ručně řazené skříně.

V tuto chvíli zůstává v nabídce i šestistupňový „manuál”, a tak si možná říkáte, že není čeho litovat, vždyť každý si může vybrat. Jenže jsou auta, ke kterým se některé věci prostě nehodí, ať už je zákazníci ocení jakkoli - stejně jako diesel ve Ferrari se těžko kdy bude v Impreze STI vyjímat automat z komfortních cestovních vozů jako je Legacy.

Navíc je tu druhý aspekt - podobný krok je obvykle zahájením nedlouhé cesty k úplné eliminaci klasických manuálních převodovek z určitých vozů, paradoxně z těch, do kterých by se hodily nejvíce. Nemá ani smysl jmenovat dlouhý zástup sportovních aut, ve kterých si přímo řazenou přeovodvku můžete leda vysnít, však si ji dnes nelze pořídit třeba ani do Ferrari 458 Italia.

Přesné technické specifikace ani dynamická data australské zastoupení automobilky neuvolnilo, a tak si závěrem můžeme leda postesknout nad novými snímky toho, co nás ani v Evropě dříve či později nemine...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI s automatem
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 650 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků