Subaru Impreza WRX STI R205: ještě ostřejší

Oddělení STI (tedy Subaru Tecnica International) představuje dále vylepšené provedení vrcholné verze Imprezy.

Novinka s označením R205 vychází ze stávajícího modelu Impreza WRX STI a vyznačuje se řadou vylepšení techniky. Navazuje na řadu speciálních sérií včetně typů S203 nebo S204 a nese veškeré prvky poprvé představené na loňském provedení WRX STI spec C, písmeno R má znamenat zkratku pro Road Sport.

Na první pohled si všimneme upravených nárazníků, zvláštní černé masky chladiče, přepracovaných prahových spoilerů a osmnáctipalcových ráfků nazouvajících pneumatiky Bridgestone Potenza RE070 o rozměrech 245/40R18.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Konstruktéři Subaru se ale soustředili především na zlepšení jízdních vlastností a dynamických parametrů. Kvůli tomu byly v detailech upraveny díly závěsů kol, od tužších pružin přes tlumiče a stabilizátory až po silentbloky, a to i s využitím zkušeností z loňské čtyřiadvacetihodinovky na Nurburgringu. Proto by R205 mělo řidiči poskytovat přesnější odezvy a lepší stabilitu za všech okolností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Subaru Impreza WRX STI R205 přichází s výkonem zvýšeným na 320 koní (235 kW) při 6 400 ot./min. a točivým momentem vrcholícím hodnotou 431 Nm při 4 000 ot./min. Za těmito parametry stojí nové turbodmychadlo s kuličkovými ložisky, nová řídicí jednotka a přepracovaný výfukový trakt se sníženým zpětným tlakem. Na tento typický dvoulitrový „boxer“ navazuje šestistupňová převodovka s manuálním řazením. Výše popsané úpravy povrchových dílů karosérie mají za úkol optimalizaci proudění vzduchu a přítlaku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O spolehlivé zpomalení se má postarat posílená brzdová soustava s šestipístkovými třmeny vředu a čtyřpístkovými vzadu, lakovány jsou stříbrně a nesou výsostné znaky STI. Před řadicí pákou se nachází plakety s označením R205 propojené s pořadovým výrobním číslem, nápisy R205 najdeme také na prahových obkladech, masce a výklopné zádi. A pro pořádek dodejme, že Subaru Impreza WRX STI R205 je dlouhá 4 415 mm, široké 1 795 mm a vysoké 1 465 mm.

Toto provedení je bohužel určeno opět pouze pro Japonsko, kde se začalo prodávat včera, jeho produkce je omezena na 400 jednotek a základní cena činí v přepočtu 33 825 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI R205
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 165 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků