Subaru Impreza WRX STI 2011 v plné parádě

V New Yorku byl prvně vystaven nový vrcholný typ řady Impreza, provedení WRX STI. Ve verzi sedan a s klasickým velkým křídlem.

Řadu fanoušků těchto strojů jistě potěší, že pověstné „estéíčko“ mohou nově mít opět i v klasické čtyřdveřové karoserii. Díky tomu má zákazník poprvé v historii možnost volby mezi pětidveřovým hatchbackem a sedanem. Obě karosářské varianty přicházejí s novým rozšířením blatníků integrovaným do profilu karoserií. Impreza WRX STI pro modelový rok 2011 dostala nové nárazníky s ostřeji řezanými otvory pro přístup vzduchu k chladičům, přepracované mlhovky a pozměněnou masku chadiče, sedan do hry vrací velké přítlačné křídlo na víku zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Kromě výše popsaných, spíše drobných modifikací přichází nové STI především s přepracovaným pérováním, přičemž nové tužší pružiny doplňují stabilizační tyče s větším průměrem a odlehčené osmnáctipalcové ráfky, na přání značky BBS. Péra jsou vpředu tužší o 15,6 % a vzadu o plných 53 %. Interiér dostal nové barevné provedení s kombinací černých a stříbrných obkladů doplněné detaily s tmavě kovovým povrchem.

Pod kapotou se nic nezměnilo, nachází se tam tedy čtyřválcový „boxer“ s přeplňováním, objemem 2,5 l a výkonem 305 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O náležité zpomalení se stará brzdová soustava Brembo s protiblokovacím zařízením označeným Super Sport ABS, jež má v zatáčce snižovat vrozenou nedotáčivost. Samozřejmostí zůstává trvalý pohon všech kol se stavitelným, elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem DCCD nabízejícím kromě plně automatického režimu i šest předvolených odstupňování svornosti. Méně zkušení řidiči se mohou spolehnout na standardně dodávaný stabilizační systém VDC s integrovaným protiprokluzem a vhod jim přijde soustava SI-DRIVE umožňující skrze otočný ovladač na středovém panelu volit z jízdních režimů Intelligent, Sport a Sport Sharp.

Inovovaná Impreza STI pro modelový rok 2011 se u prodejců objeví v průběhu letošního léta. Ceny zatím nejsou známy, ale nelze očekávat významné změny oproti současnému stavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI  2011
Subaru Legacy 2.457
Rok výroby: 2003
Stav: 170 301 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2015
Stav: 5 907 km
Cena: 735 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků