Subaru Impreza WRX STI 2011 v plné parádě

V New Yorku byl prvně vystaven nový vrcholný typ řady Impreza, provedení WRX STI. Ve verzi sedan a s klasickým velkým křídlem.

Řadu fanoušků těchto strojů jistě potěší, že pověstné „estéíčko“ mohou nově mít opět i v klasické čtyřdveřové karoserii. Díky tomu má zákazník poprvé v historii možnost volby mezi pětidveřovým hatchbackem a sedanem. Obě karosářské varianty přicházejí s novým rozšířením blatníků integrovaným do profilu karoserií. Impreza WRX STI pro modelový rok 2011 dostala nové nárazníky s ostřeji řezanými otvory pro přístup vzduchu k chladičům, přepracované mlhovky a pozměněnou masku chadiče, sedan do hry vrací velké přítlačné křídlo na víku zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Kromě výše popsaných, spíše drobných modifikací přichází nové STI především s přepracovaným pérováním, přičemž nové tužší pružiny doplňují stabilizační tyče s větším průměrem a odlehčené osmnáctipalcové ráfky, na přání značky BBS. Péra jsou vpředu tužší o 15,6 % a vzadu o plných 53 %. Interiér dostal nové barevné provedení s kombinací černých a stříbrných obkladů doplněné detaily s tmavě kovovým povrchem.

Pod kapotou se nic nezměnilo, nachází se tam tedy čtyřválcový „boxer“ s přeplňováním, objemem 2,5 l a výkonem 305 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O náležité zpomalení se stará brzdová soustava Brembo s protiblokovacím zařízením označeným Super Sport ABS, jež má v zatáčce snižovat vrozenou nedotáčivost. Samozřejmostí zůstává trvalý pohon všech kol se stavitelným, elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem DCCD nabízejícím kromě plně automatického režimu i šest předvolených odstupňování svornosti. Méně zkušení řidiči se mohou spolehnout na standardně dodávaný stabilizační systém VDC s integrovaným protiprokluzem a vhod jim přijde soustava SI-DRIVE umožňující skrze otočný ovladač na středovém panelu volit z jízdních režimů Intelligent, Sport a Sport Sharp.

Inovovaná Impreza STI pro modelový rok 2011 se u prodejců objeví v průběhu letošního léta. Ceny zatím nejsou známy, ale nelze očekávat významné změny oproti současnému stavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI  2011
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků