9
Fotogalerie

Subaru Impreza WRX: lepší podvozek, více síly

Ačkoli nová Impreza patří na trhu spíše k nováčkům, pro modelový rok 2009 prošlo provedení WRX dílčími úpravami.

Do nového modelového roku vyráží s typickou fortelností a nově odladěným, přeplňovaným čtyřválcem „boxer“ se zdvihovým objemem 2,5 l. Jeho výkon se podařilo zvýšit o nezanedbatelných 41 koní na celkových 265 koní při 6 000 ot./min. Výkon je na vozovku opět přenášen prostřednictvím stálého, „symetrického“ pohonu všech kol a pětistupňovou převodovku s manuálním řazením, jež je pro všechny trhy v modelu WRX jedinou volbou. Kola zůstávají sedmnáctipalcová, ale obouvají nyní pneumatiky o rozměru 225/45 R17 namísto dosavadních 205/50 R17.

Zavěšení kol dostalo tužší pružiny, vylepšené tlumiče, horní ramena z v rcholného provedení STI a stabilizátory o větším průměru. Příplatkový paket Aero již nebue k dispozici, protože se stává standardní výbavou. Zahrnuje masku chladiče STI, zadní spoiler a difuser pod vozem. Změny se týkají pětidvéřového hatchbacku WRX a čtyřdvéřového sedanu 2,5GT, jenž je však k dispozici pouze na vybraných trzích a spokojit se musí s dosavadním motorem o výkonu 224 koní.

Subaru si od takto upravené Imprezy WRX slibuje další zvýšení tržního podílu ve třídě rychlých hatchbacků. Nebude to však mít lehké, neboť konkurence nespí, a tak se modernizovaná Impreza WRX bude muset pustit do křížku třeba s novým Mitsubishi Lancerem Ralliart.

Impreza WRX 01.jpg Impreza WRX 02.jpg Impreza WRX 03.jpg
Impreza WRX 04.jpg Impreza WRX 06.jpg Impreza WRX 07.jpg
Impreza WRX 08.jpg Impreza WRX 09.jpg Impreza WRX 10.jpg
Subaru Impreza WRX

 

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Doporučujeme

Články odjinud