Subaru Impreza WRX: lepší podvozek, více síly

Ačkoli nová Impreza patří na trhu spíše k nováčkům, pro modelový rok 2009 prošlo provedení WRX dílčími úpravami.

Do nového modelového roku vyráží s typickou fortelností a nově odladěným, přeplňovaným čtyřválcem „boxer“ se zdvihovým objemem 2,5 l. Jeho výkon se podařilo zvýšit o nezanedbatelných 41 koní na celkových 265 koní při 6 000 ot./min. Výkon je na vozovku opět přenášen prostřednictvím stálého, „symetrického“ pohonu všech kol a pětistupňovou převodovku s manuálním řazením, jež je pro všechny trhy v modelu WRX jedinou volbou. Kola zůstávají sedmnáctipalcová, ale obouvají nyní pneumatiky o rozměru 225/45 R17 namísto dosavadních 205/50 R17.

Zavěšení kol dostalo tužší pružiny, vylepšené tlumiče, horní ramena z v rcholného provedení STI a stabilizátory o větším průměru. Příplatkový paket Aero již nebue k dispozici, protože se stává standardní výbavou. Zahrnuje masku chladiče STI, zadní spoiler a difuser pod vozem. Změny se týkají pětidvéřového hatchbacku WRX a čtyřdvéřového sedanu 2,5GT, jenž je však k dispozici pouze na vybraných trzích a spokojit se musí s dosavadním motorem o výkonu 224 koní.

Subaru si od takto upravené Imprezy WRX slibuje další zvýšení tržního podílu ve třídě rychlých hatchbacků. Nebude to však mít lehké, neboť konkurence nespí, a tak se modernizovaná Impreza WRX bude muset pustit do křížku třeba s novým Mitsubishi Lancerem Ralliart.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX

 

Subaru Impreza 1.498
Rok výroby: 2008
Stav: 112 005 km
Cena: 100 000 Kč
Subaru Forester 2.457
Rok výroby: 2007
Stav: 98 433 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru XV 1.998
Rok výroby: 2014
Stav: 22 625 km
Cena: 410 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků