Subaru Impreza STI Spec C: další level

Již v loňském dubnu jsme zachytili zprávy o chystané vrcholné verzi řady Impreza. Nyní je zde v plné parádě a lesku.

Již loni se proslýchalo, že u Subaru pracují na ještě lehčím a výkonnějším provedení Imprezy WRX STI s označením Spec C, která již beztak patří k leaderům ve své početně omezené kategorii a svými výkony a praktičností často deklasuje i daleko dražší konkurenty. Teprve včera však automobilka uvedla první detaily, Impreza WRX STI Spec C vstupuje na japonský trh již tento týden.

Novinka pochopitelně vychází z vrcholného provedení STI, ale vyznačuje se drobnými zlepšeními podvozku, motoru a odlehčenou karosérií, přímo odvozenou z továrního soutěžního programu. Pohoná jednotka dostala upravený program řídicí jednotky, jenž má za úkol především zrychlit odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a zlepšit akceleraci. Turbodmychadlo obdrželo nová kuličková ložiska a výkon přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru nyní dosahuje 304 koní (227 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 422 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podvozek byl vyztužen a ve spojení s novým pérováním na obou nápravách vozu zlepšuje stabilitu a chování v situacích na hranici adheze. Konstruktéři u vozu Impreza WRX STI Spec C nahradili běžně používaný zadní diferenciál typu Torsen s omezenou svorností novým, veskrze mechanickým zařízením, jež má vozu zajistit trvalý a mohutný zátah zadních kol při akceleraci v zatáčkách.

Hmotnost vozu byla snížena použitím hliníkové kapoty, plastových dveřních oken či menším akumulátorem Panasonic, tyto snahy se nám mohou zdát přinejmenším úsměvné, na druhou stranu každý kilogram dolů je pro sportovní vůz výhodou. Bohužel zatím nevíme nic o dynamických parametrech této novinky, pročež stěží zhodnotíme přínos těchto investic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další specifika verze Spec C patří nová litá kola s průměrem ráfků 19 palců, sada pro opravu defektu pneumatiky místo rezervního kola, zlatě lakované třmeny brzd Brembo, čalounění sedadel Recaro v kombinaci kůže a Alcantry a dvojice nových odstínů laku, žlutá Sunrise Yellow a bílá Pure White.

V tomto provedení se imprez vyrobí pouze devět set a zatím nemáme informace o tom, zda se objeví s levostranným řízením, tedy i na jiných trzích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Subaru Impreza STI Spec C
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků