Subaru Impreza STI Cosworth CS400 opět jen poodhaleno, bude mít „pouze” 400 koní

Již v únoru jsme vám přinesli první upoutávku na ostré Subaru Impreza STi Cosworth. Karty se tehdy zdály být rozdány jasně - renomovaný britský úpravce si vzal do parády japonskou legendu a udělal z ní něco zcela mimořádného. Informace hovořily o superostrém voze s výkonem až 500 koní a jeho představením na ženevském autosalonu.

Co z toho se stalo realitou? Nic. Pochybovat o skutečnosti celého díla jsme začali už v Ženevě poté, co ze všech chystaných premiér spadly plachty. Žádná Impreza Cosworth mezi nimi totiž nebyla.

Nyní se zdá, že Impreza Cosworth skutečná je, o více než měsíc později totiž Cosworth přišel s další zprávou. K představení má to všechno sice ještě daleko, nicméně pár nových fotografií je doplňěno i několika informacemi, a tak si je pojďme projít.

V prvé řadě známe celé jméno vozu. To zní Subaru Impreza STI Cosworth CS400 a číslovka za písmeny CS neznačí nic jiného než výkon. Pět set koní to tedy není, ale i čtyři sta je pěkná porce, čítající o rovnou stovku koníků více než sériové provedení. Dvouapůllitrový čtyřválec je bude dodávat přesně v 5 750 ot., což postačí ke zrychlení na tovku za pouhých 3,7 sekundy - to je o celých 1,5 sekundy lepší čas než v případě „sériovky”.

Úpravy ale nezůstanou jen u motoru, těšit se můžeme i na kvalitní brzdový systém AP Racing s velkými kotouči o průměru 355 mm a šestipístkovými třmeny. Úpravený bude samozřejmě i podvozek, exteriér a interiér, zde ovšem Cosworth se Subaru sdílnější nebyli.

Víme dále už jen to, že vůz bude vyroben pouze v 75 exemplářích a jeho prodeje budou zahájeny v červnu letošního roku. Více informací máme slíbeno až na blíže nespecifikovanou dobu „blížší zahájení prodejů vozu.” Snad tentokrát vyjde alespoň onen červen...

Subaru Impreza STI Cosworth CS400 01.jpg Subaru Impreza STI Cosworth CS400 02.jpg Subaru Impreza STI Cosworth CS400 03.jpg Subaru Impreza STI Cosworth CS400 04.jpg
Subaru Impreza STI Cosworth CS400 zatím stále jen takto

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Doporučujeme

Články odjinud