Subaru Impreza STI Cosworth CS400 je tu

Tak jsme se dočkali: v plné parádě se představuje Impreza STI poladěná v dílách Cosworthu. Výkon i dynamika stojí za to.

O tom, že u Subaru pracují na specální verzi odvozené z modelu Impreza STI, se mluví již delší dobu, my jsme vás o těchto přípravách informovali třeba na tomto místě, kde najdete i první snímky. Nyní je již nový model venku a vyznačuje se plným názvem Subaru Cosworth Impreza STI CS400.

Se jménem Cosworth jsme se dosud setkávali převážně v souvislosti s vozy Ford, tato společnost má bohaté zkušenosti z oblasti motorsportu a zdá se, že její konstruktéři mají co poradit i svým japonským kolegům. Proto se rozhodli udělat si „vlastní” STi - jeho výrobní série bude omezena na 75 kusů a Cosworth slibuje, že díky nim přinese do třídy kompaktních hatchbacků výkony supersportů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základem úprav se stal sériový čtyřválec „boxer“ s objemem 2,5 l, do nějž u Cosworthu zasadili nové písty, ojnice a ložiska. Zároveň byla přeprogramována řídicí jednotka, upraveno dmychadlo a instalován nový výfukový trakt. Výsledek je působivý, motor dosahuje výkonu rovných 400 koní (293 kW), tedy o plných 100 koní více než standardní naladění. Cosworth Impreza STI CS400 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s, tedy o 1,5 s dříve než výchozí provedení. Zástupci Subaru tvrdí, že se změny dotkly i podvozkových skupin, kam přinesly nové vinuté pružiny snižující světlou výšku o 10 mm a výkonnější brzdy s šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 355 mm vpředu vyvinuté u AP Racing.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zvenčí jsou však modifikace vozů ze série Cosworth Impreza STI CS400 pouze velmi jemné, všimneme si snad jen specifických osmnáctipalcových ráfků, předního nárazníku s doplňkovým spoilerem a upravenou spodní mřížkou, napisů Cosworth a nového střešního spoileru nad zadním oknem. Loga Cosworth zdobí také interiér, kde najdeme též sportovní sedadla Recaro s čalouněním kombinací kůže a Alcantary nebo leskle černé obklady palubní desky.

Stroje Subaru Cosworth Impreza STI CS400 se budou prodávat pouze pro potřeby britských uživatelů, a sice od letošního června. Pokud byste si chtěli jeden kousek přivézt, pak vzhledem k omezené sérii určitě neváhejte. A připravte si 49 995 liber (cca 1,5 milionu Kč), přesně tolik totiž bude Impreza STi od Cosworthu stát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Cosworth Impreza STI CS400
Subaru Impreza 1.498
Rok výroby: 2008
Stav: 112 005 km
Cena: 100 000 Kč
Subaru Forester 2.457
Rok výroby: 2007
Stav: 98 433 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru XV 1.998
Rok výroby: 2014
Stav: 22 625 km
Cena: 410 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků