Subaru Impreza STI Cosworth CS400 je tu

Tak jsme se dočkali: v plné parádě se představuje Impreza STI poladěná v dílách Cosworthu. Výkon i dynamika stojí za to.

O tom, že u Subaru pracují na specální verzi odvozené z modelu Impreza STI, se mluví již delší dobu, my jsme vás o těchto přípravách informovali třeba na tomto místě, kde najdete i první snímky. Nyní je již nový model venku a vyznačuje se plným názvem Subaru Cosworth Impreza STI CS400.

Se jménem Cosworth jsme se dosud setkávali převážně v souvislosti s vozy Ford, tato společnost má bohaté zkušenosti z oblasti motorsportu a zdá se, že její konstruktéři mají co poradit i svým japonským kolegům. Proto se rozhodli udělat si „vlastní” STi - jeho výrobní série bude omezena na 75 kusů a Cosworth slibuje, že díky nim přinese do třídy kompaktních hatchbacků výkony supersportů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základem úprav se stal sériový čtyřválec „boxer“ s objemem 2,5 l, do nějž u Cosworthu zasadili nové písty, ojnice a ložiska. Zároveň byla přeprogramována řídicí jednotka, upraveno dmychadlo a instalován nový výfukový trakt. Výsledek je působivý, motor dosahuje výkonu rovných 400 koní (293 kW), tedy o plných 100 koní více než standardní naladění. Cosworth Impreza STI CS400 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s, tedy o 1,5 s dříve než výchozí provedení. Zástupci Subaru tvrdí, že se změny dotkly i podvozkových skupin, kam přinesly nové vinuté pružiny snižující světlou výšku o 10 mm a výkonnější brzdy s šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 355 mm vpředu vyvinuté u AP Racing.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zvenčí jsou však modifikace vozů ze série Cosworth Impreza STI CS400 pouze velmi jemné, všimneme si snad jen specifických osmnáctipalcových ráfků, předního nárazníku s doplňkovým spoilerem a upravenou spodní mřížkou, napisů Cosworth a nového střešního spoileru nad zadním oknem. Loga Cosworth zdobí také interiér, kde najdeme též sportovní sedadla Recaro s čalouněním kombinací kůže a Alcantary nebo leskle černé obklady palubní desky.

Stroje Subaru Cosworth Impreza STI CS400 se budou prodávat pouze pro potřeby britských uživatelů, a sice od letošního června. Pokud byste si chtěli jeden kousek přivézt, pak vzhledem k omezené sérii určitě neváhejte. A připravte si 49 995 liber (cca 1,5 milionu Kč), přesně tolik totiž bude Impreza STi od Cosworthu stát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Cosworth Impreza STI CS400
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 650 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků