Subaru Impreza STI Carbon a Hybrid Tourer

Zapomeňte na Frankfurt, blíží se autosalon v Tokiu. A Subaru zde rozhodně chybět nebude, představí hned dvě větší novinky.

Nabízíme vám stručnou charakteristiku obou novinek, jež se na tokijském autosalonu příští měsíc chystá prezentovat automobilka Subaru.

Subaru Hybrid Tourer Concept

Hvězdou jejího stánku se nejspíš stane studie luxusního hybridního cestovního vozu, jež naznačuje, kudy se budou kroky Subaru v následujících letech ubírat. Koncept Hybrid Tourer na své palubě nese hned tři oddělené pohonné jednotky, jež stroj budou pohánět v závislosti na aktuálních podmínkách.

Příznivci značky tak nepřijdou o typický pohon všech kol ani o plochý spalovací motor, jenž se bude vyznačovat dvoulitrovým objemem, přeplňováním a přímým vstřikováním (doufejme že benzínu). Svůj výkon posílá na kola přední nápravy skrze rychlostní skříň s plynulou změnou převodů Lineartronic CVT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Elektromotor s výkonem 10 kW je vestavěn hned za setrvačník „boxeru“ a napájen je z li-ionových akumulátorů, druhý elektromotor o výkonu 20 kW pohání kola zadní nápravy buď při pomalé jízdě, nebo v případě nutnosti maximálního zrychlení. Díky tomu odpadla instalace spojovacího kardanu k zadní rozvodovce, to umožnilo snížit podlahu do jedné roviny, z čehož těží prostor pro posádku.

Kromě pokrokové konstrukce pohonného systému se tato studie vyznačuje také mohutnou dvojicí vzhůru výklopných dveří, které umožňují snadný přístup k objema řadám sedadel, či přístrojovým štítem, jenž lze spolu s volantem zdvihat a snižovat s ohledem na ideální výhled řidiče. Studie Hybrid Tourer Concept je dlouhá 4 630, široká 1 980 a vysoká 1 420 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Hybrid Tourer Concept

Subaru Impreza WRX STI Carbon

Zatímco s hybridním cestovním vozem se zřejmě ještě jen tak nesvezeme, daleko blíže silničnímu provozu bude druhá novinka od Subaru. Ponese jméno Impreza WRX STI Carbon a výrobce jí hodlá vyslyšet časté výtky na příliš vysokou hmotnost běžné Imprezy. STI Carbon má však za úkol stáhnout drobný náskok, který si vybudovaly zejména poslední dvě generace tradičního konkurenta v podobě Mitsubishi Evo. A hlavním prostředkem mají být redukce hmotnosti a snížení těžiště, což vozu jistě prospěje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned při prvním pohledu na první snímky zaznamenáme přítomnost nové střechy vyrobené tentokrát z uhlíkových kompozitů. Před pákou ruční brzdy dále vidíme volič pětistupňové automatické převodovky vypůjčené z typu Legacy, sportovní sedadla Recaro jsou čalouněna kombinací kvalitní kůže a semiše (jím je obložena i palubní deska včetně krytu přístrojového štítu).

Dobře, semiš i střecha jsou v pořádku, ale co ten automat? Subaru slibuje, že tato skříň nabídne „osobité potěšení z jízdy širšímu spektru zákazníků“. Možná se mnou nebudete souhlasit, ale myslím, že slavné jméno STI nemá toto podlézání za potřebí a pravověrní zastánci Imprezy STI (již beztak těžce zkoušení přechodem na pětidvéřovou karosérii) mohou být díky této sérii opět zklamaní. Takové auto si jistě své zákazníky najde, ale co mu raději říkat třeba GT Carbon...?    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Subaru Impreza WRX STI Carbon
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 629 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků