Subaru Impreza pro modelový rok 2012

Autosalon v New Yorku se stal místem premiéry nové generace řady Subaru Impreza v obou karosářských verzích (+ 83 foto)

Již před několika dny do éteru unikl první snímek nové Imprezy v provedení sedan a teprve včera jsme vám představili studii Impreza XV Concept, jež zase naznačila, jak bude vypadat karosářské provedení hatchback. Obě verze, připravené pro modelový rok 2012, jsou nyní na světě a my se můžeme těšit na zahájení prodejů již na sklonku letošního roku. Novinka přebírá některá stylistická témata, včetně výrazněji a ostřeji tvarované přídě, z loňské studie Impreza Design Concept představené na autosalonu v Los Angeles, ale v obou případech je poněkud vyšší a střízlivěji řešená.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2012 jako hatchback...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... a jako sedan, jehož se ale u nás zřejmě nedočkáme

Hatchback je dlouhý 4 414 mm, což je jen o 1 mm méně než dosud. Šířka zůstala zachována, ale celková výška karoserie, ačkoli to na první pohled nemusí být patrné, klesla z 1 475 na 1 463 mm. Rozvor náprav nepatrně narostl z 2 621 na 2 644 mm, z čehož má těžit prostor pro posádku. Zatímco americké provedení dostane náhradou za čtyřválcový „boxer“ s objemem 2,5 l novou jednotku s objemem 2,0 l a výkonem 150 koní (110 kW) obdobné konstrukce (snížení spotřeby až o 30 %), pro Evropu je do základu připravena nová „šestnáctistovka“. Slabší verze si zachovají pětistupňovou převodovku s manuálním řazením, ty výkonnější pak dostanou „šestikvalt“, k dispozici bude též odlehčená a plynuleji řadící bezstupňová automatická skříň CVT Lineartronic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ke zvýšení jízdního komfortu mají přispět nově odladěné a zesílené závěsy kol na obou nápravách a nová hydraulická lůžka motoru omezující přenos vibrací do karoserie. Konstrukce podvozku se výrazně nezměnila, struktura samonosné karoserie byla zesílena aplikací většího podílu vysokopevnostních ocelí. Ani o trvalý pohon všech kol zvaný Symmetrical AWD příznivci značky Subaru v nové Impreze nepřijdou. Varianty s manuálními převodovkami budou kombinovány s viskózní spojkou přenášející za normálních podmínek točivý moment na nápravy v poměru 50/50 s možností změny tohoto poměru v případě zhoršené adheze. V kombinaci s „automatem“ je připravena soustava Active Torque Split AWD plynule upravující distribuci točivého momentu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do standardní výbavy všech verzí se dostává soustava SVDC (Subaru Vehicle Dynamics Control) integrující v sobě ABS s děličem EBD a asistentem BA, protiprokluz a stabilizaci. Interiér obdržel novou palubní desku, více odkládacích prostor, multifunkční volant z většího Legacy a nové obkladové materiály. Na volantu lze ovládat kromě tempomatu a rádia také propojení přes Bluetooth, USB nebo iPod, na středové konzoli si všimneme dotykového displeje s úhlopříčkou 6,1 palce.

Zatím to vypadá, že pro Evropu bude určeno pouze provedení hatchback. Další podrobnosti čekejme v létě. Provedení Subaru WRX STI, představené teprve na sklonku loňského roku, zůstane zatím v nabídce jako samostatný model souběžně s tím novým.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2012 Hatchback
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2012 Sedan
Subaru Legacy 2.457
Rok výroby: 2003
Stav: 170 301 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2015
Stav: 5 907 km
Cena: 750 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků