Subaru Impreza pro modelový rok 2012

Autosalon v New Yorku se stal místem premiéry nové generace řady Subaru Impreza v obou karosářských verzích (+ 83 foto)

Již před několika dny do éteru unikl první snímek nové Imprezy v provedení sedan a teprve včera jsme vám představili studii Impreza XV Concept, jež zase naznačila, jak bude vypadat karosářské provedení hatchback. Obě verze, připravené pro modelový rok 2012, jsou nyní na světě a my se můžeme těšit na zahájení prodejů již na sklonku letošního roku. Novinka přebírá některá stylistická témata, včetně výrazněji a ostřeji tvarované přídě, z loňské studie Impreza Design Concept představené na autosalonu v Los Angeles, ale v obou případech je poněkud vyšší a střízlivěji řešená.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2012 jako hatchback...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... a jako sedan, jehož se ale u nás zřejmě nedočkáme

Hatchback je dlouhý 4 414 mm, což je jen o 1 mm méně než dosud. Šířka zůstala zachována, ale celková výška karoserie, ačkoli to na první pohled nemusí být patrné, klesla z 1 475 na 1 463 mm. Rozvor náprav nepatrně narostl z 2 621 na 2 644 mm, z čehož má těžit prostor pro posádku. Zatímco americké provedení dostane náhradou za čtyřválcový „boxer“ s objemem 2,5 l novou jednotku s objemem 2,0 l a výkonem 150 koní (110 kW) obdobné konstrukce (snížení spotřeby až o 30 %), pro Evropu je do základu připravena nová „šestnáctistovka“. Slabší verze si zachovají pětistupňovou převodovku s manuálním řazením, ty výkonnější pak dostanou „šestikvalt“, k dispozici bude též odlehčená a plynuleji řadící bezstupňová automatická skříň CVT Lineartronic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ke zvýšení jízdního komfortu mají přispět nově odladěné a zesílené závěsy kol na obou nápravách a nová hydraulická lůžka motoru omezující přenos vibrací do karoserie. Konstrukce podvozku se výrazně nezměnila, struktura samonosné karoserie byla zesílena aplikací většího podílu vysokopevnostních ocelí. Ani o trvalý pohon všech kol zvaný Symmetrical AWD příznivci značky Subaru v nové Impreze nepřijdou. Varianty s manuálními převodovkami budou kombinovány s viskózní spojkou přenášející za normálních podmínek točivý moment na nápravy v poměru 50/50 s možností změny tohoto poměru v případě zhoršené adheze. V kombinaci s „automatem“ je připravena soustava Active Torque Split AWD plynule upravující distribuci točivého momentu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do standardní výbavy všech verzí se dostává soustava SVDC (Subaru Vehicle Dynamics Control) integrující v sobě ABS s děličem EBD a asistentem BA, protiprokluz a stabilizaci. Interiér obdržel novou palubní desku, více odkládacích prostor, multifunkční volant z většího Legacy a nové obkladové materiály. Na volantu lze ovládat kromě tempomatu a rádia také propojení přes Bluetooth, USB nebo iPod, na středové konzoli si všimneme dotykového displeje s úhlopříčkou 6,1 palce.

Zatím to vypadá, že pro Evropu bude určeno pouze provedení hatchback. Další podrobnosti čekejme v létě. Provedení Subaru WRX STI, představené teprve na sklonku loňského roku, zůstane zatím v nabídce jako samostatný model souběžně s tím novým.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2012 Hatchback
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2012 Sedan
Subaru Forester 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 151 966 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků