Subaru Impreza po čtvrté: nový design a jistější jízda

Subaru vyvinulo v pořadí už čtvrtou generaci modelu Impreza. Údajně si inženýři dávali hodně záležet. Cílem prý bylo zvýšení ekologie (jak jinak), v potaz se údajně braly preference zákazníků a důraz byl kladen také na radost z řízení. Výsledkem by měl být pohodlný a na silnici jistý vůz navíc prodejný po celém světě. Zda na těchto věcech je něco pravdy, to ukáže až čas.

Design nové Imprezy naznačilo pár konceptů z nedávné minulosti. Vůz se nám poněkud „zhranatil“, což může být pro někoho dobře, pro jiného ne. Posouzení nechám na vás. Mě podle fotek novinka příliš nezaujala, ale uvidíme, jak bude působit na živo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Rozměrově se žádná velká revoluce nekoná. Nový sedan má na délku 4580 mm, široký je 1740 mm a na výšku měří 1465 mm. Hatchback je logicky kratší (4515 mm), ostatní rozměry jsou stejné. Oproti předchozí generaci došlo pouze k jediné výrazné změně. Rozvor náprav narostl o 25 mm na 2645 mm. Cestující na zadních místech se mají těšit na větší prostor pro kolena. Naopak řidič se pro změnu bude radovat z lepšího výhledu. Přední sloupky byly posunuty vpřed o 200 mm a snížila se spodní hrana oken. Obě karosářské verze mají zadní dělené sedačky v poměru 60/40. 

Protože se zatím jedná o americkou verzi, byl dosud oficiálně potvrzen pouze jeden motor, a to dvoulitrový boxer třetí generace. Ten má objem 1995 ccm a řidiči nabídne 148 k při 6200 ot./min, respektive 197 Nm / 4200 ot./min. Oproti předchozí generaci byl prodloužen zdvih pístů a nechybí ani recirkulace výfukových plynů. S touto jednotkou je spojena buď pětistupňová manuální, nebo bezstupňová převodovka Lineartronic. V manuálním režimu má řidič k dispozici šest virtuálních převodů, které může měnit pomocí pádel pod volantem.

Kromě hatchbacku a sedanu se očekává také crossover XV. Na rozdíl od aktuální Imprezy XV by tento měl mít oproti obyčejné Impreze vyšší světlou výšku také na evropských trzích (v současnosti tomu tak není, protože by Impreza XV kvůli větší výšce neplnila normu Euro 5). Crossover byl představen jen jako koncept, ale vzhledem k tomu, jak vypadá nová Impreza, můžeme mluvit podstatě už o konečné podobě.

A nejlepší zpráva na konec: také ve čtvrté generaci se můžeme těšit na vrcholné provedení WRX Sti. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  

 

Subaru Legacy 2.457
Rok výroby: 2003
Stav: 170 301 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2015
Stav: 5 907 km
Cena: 735 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků