Subaru Impreza po čtvrté: nový design a jistější jízda

Subaru vyvinulo v pořadí už čtvrtou generaci modelu Impreza. Údajně si inženýři dávali hodně záležet. Cílem prý bylo zvýšení ekologie (jak jinak), v potaz se údajně braly preference zákazníků a důraz byl kladen také na radost z řízení. Výsledkem by měl být pohodlný a na silnici jistý vůz navíc prodejný po celém světě. Zda na těchto věcech je něco pravdy, to ukáže až čas.

Design nové Imprezy naznačilo pár konceptů z nedávné minulosti. Vůz se nám poněkud „zhranatil“, což může být pro někoho dobře, pro jiného ne. Posouzení nechám na vás. Mě podle fotek novinka příliš nezaujala, ale uvidíme, jak bude působit na živo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Rozměrově se žádná velká revoluce nekoná. Nový sedan má na délku 4580 mm, široký je 1740 mm a na výšku měří 1465 mm. Hatchback je logicky kratší (4515 mm), ostatní rozměry jsou stejné. Oproti předchozí generaci došlo pouze k jediné výrazné změně. Rozvor náprav narostl o 25 mm na 2645 mm. Cestující na zadních místech se mají těšit na větší prostor pro kolena. Naopak řidič se pro změnu bude radovat z lepšího výhledu. Přední sloupky byly posunuty vpřed o 200 mm a snížila se spodní hrana oken. Obě karosářské verze mají zadní dělené sedačky v poměru 60/40. 

Protože se zatím jedná o americkou verzi, byl dosud oficiálně potvrzen pouze jeden motor, a to dvoulitrový boxer třetí generace. Ten má objem 1995 ccm a řidiči nabídne 148 k při 6200 ot./min, respektive 197 Nm / 4200 ot./min. Oproti předchozí generaci byl prodloužen zdvih pístů a nechybí ani recirkulace výfukových plynů. S touto jednotkou je spojena buď pětistupňová manuální, nebo bezstupňová převodovka Lineartronic. V manuálním režimu má řidič k dispozici šest virtuálních převodů, které může měnit pomocí pádel pod volantem.

Kromě hatchbacku a sedanu se očekává také crossover XV. Na rozdíl od aktuální Imprezy XV by tento měl mít oproti obyčejné Impreze vyšší světlou výšku také na evropských trzích (v současnosti tomu tak není, protože by Impreza XV kvůli větší výšce neplnila normu Euro 5). Crossover byl představen jen jako koncept, ale vzhledem k tomu, jak vypadá nová Impreza, můžeme mluvit podstatě už o konečné podobě.

A nejlepší zpráva na konec: také ve čtvrté generaci se můžeme těšit na vrcholné provedení WRX Sti. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  

 

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků