Subaru Impreza N2010: nový závoďák Prodrivu

Prodrive uvádí novou Imprezu pro závody ve skupině N. Pokud chcete okusit rallye, je účast mezi „eNky” možná dostupnější, než si myslíte.

Pod kapotou Imprezy N2010 se nachází firmou Prodrive upravený čtyřválec „boxer“ s objemem 2,0 l plněný dvojitým turbodmychadlem IHI s novými kuličkovými ložisky a sáním opatřeným povinným vestavěným restriktorem o průměru 33 mm. Do seznamu provedených modifikací patří dále nové vstřiky, závodní katalyzátor, náležitě přeprogramovaná řídicí jednotka a specifický výfukový trakt vyrobený podle objednávky z nerezu, nebo titanu. Čistý zisk z těchto úprav činí 20 koní k dobru, větší točivý moment a v celém spektru využitelných otáček zlepšená reakce na řidičovy, vlastně pilotovy pokyny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Novinka stojí na modifikovaném a vyztuženém podvozku využívajícím trojstupňově stavitelných tlumičů Prodrive-Öhlins (vpředu TPX 44, vzadu TTX 44), na němž je uchycena ochranná klec podle předpisů FIA, celek doplňuje brzdová soustava AP Racing s kotouči o průměru 366 mm vpředu a 285 mm vzadu a čtyř, resp. dvoupístkovými třmeny. Pro zlepšení manévrovatelnosti dostal vůz posilové řízení se zkráceným převodem (13:1), diferenciály s omezenou svorností na obou nápravách a elektromechanický mezinápravový diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Graham Prew, ředitel prodejů společnosti Prodrive, k novému modelu dodává: „Úpravy motoru a podvozku dělají z naší N2010 podstatně konkurenceschopnější vůz. Na šotolině se bez potíží vyrovná vozům Super 2000, zatímco na asfaltu se naplno projeví posílená pohonná jednotka, čímž třídu Super 2000 překoná, ovšem za poloviční pořizovací cenu a výrazně nižší provozní náklady.“

Imprezy připravené firmou Prodrive disponují svíčkami Brisk, lehkými akumulátory Odyssey, monitorem GEMS CD25, bezpečnostní palivovou nádrží FT3-99 nebo pětistupňovou převodovkou Prodrive-Hewland. Dlouhé jsou 4 415 mm, váží 1 350 kg a rozchod kol činí 1 550 mm vpředu a 1 540 mm vzadu.

Vozy N2010 se v Británii dodávají za 120 000 liber alternativně rozpočítaných do dvouletého leasingového programu s možností následného odkoupení auta. Zase taková láce to tedy není, přesto je závodění s kvalitním náčiním v třídě N dostupnější než kdy dříve...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Subaru Impreza N2010
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků