Subaru Impreza N2010: nový závoďák Prodrivu

Prodrive uvádí novou Imprezu pro závody ve skupině N. Pokud chcete okusit rallye, je účast mezi „eNky” možná dostupnější, než si myslíte.

Pod kapotou Imprezy N2010 se nachází firmou Prodrive upravený čtyřválec „boxer“ s objemem 2,0 l plněný dvojitým turbodmychadlem IHI s novými kuličkovými ložisky a sáním opatřeným povinným vestavěným restriktorem o průměru 33 mm. Do seznamu provedených modifikací patří dále nové vstřiky, závodní katalyzátor, náležitě přeprogramovaná řídicí jednotka a specifický výfukový trakt vyrobený podle objednávky z nerezu, nebo titanu. Čistý zisk z těchto úprav činí 20 koní k dobru, větší točivý moment a v celém spektru využitelných otáček zlepšená reakce na řidičovy, vlastně pilotovy pokyny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Novinka stojí na modifikovaném a vyztuženém podvozku využívajícím trojstupňově stavitelných tlumičů Prodrive-Öhlins (vpředu TPX 44, vzadu TTX 44), na němž je uchycena ochranná klec podle předpisů FIA, celek doplňuje brzdová soustava AP Racing s kotouči o průměru 366 mm vpředu a 285 mm vzadu a čtyř, resp. dvoupístkovými třmeny. Pro zlepšení manévrovatelnosti dostal vůz posilové řízení se zkráceným převodem (13:1), diferenciály s omezenou svorností na obou nápravách a elektromechanický mezinápravový diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Graham Prew, ředitel prodejů společnosti Prodrive, k novému modelu dodává: „Úpravy motoru a podvozku dělají z naší N2010 podstatně konkurenceschopnější vůz. Na šotolině se bez potíží vyrovná vozům Super 2000, zatímco na asfaltu se naplno projeví posílená pohonná jednotka, čímž třídu Super 2000 překoná, ovšem za poloviční pořizovací cenu a výrazně nižší provozní náklady.“

Imprezy připravené firmou Prodrive disponují svíčkami Brisk, lehkými akumulátory Odyssey, monitorem GEMS CD25, bezpečnostní palivovou nádrží FT3-99 nebo pětistupňovou převodovkou Prodrive-Hewland. Dlouhé jsou 4 415 mm, váží 1 350 kg a rozchod kol činí 1 550 mm vpředu a 1 540 mm vzadu.

Vozy N2010 se v Británii dodávají za 120 000 liber alternativně rozpočítaných do dvouletého leasingového programu s možností následného odkoupení auta. Zase taková láce to tedy není, přesto je závodění s kvalitním náčiním v třídě N dostupnější než kdy dříve...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Subaru Impreza N2010
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru XV 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 73 978 km
Cena: 320 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek