Subaru Impreza N2010: nový závoďák Prodrivu

Prodrive uvádí novou Imprezu pro závody ve skupině N. Pokud chcete okusit rallye, je účast mezi „eNky” možná dostupnější, než si myslíte.

Pod kapotou Imprezy N2010 se nachází firmou Prodrive upravený čtyřválec „boxer“ s objemem 2,0 l plněný dvojitým turbodmychadlem IHI s novými kuličkovými ložisky a sáním opatřeným povinným vestavěným restriktorem o průměru 33 mm. Do seznamu provedených modifikací patří dále nové vstřiky, závodní katalyzátor, náležitě přeprogramovaná řídicí jednotka a specifický výfukový trakt vyrobený podle objednávky z nerezu, nebo titanu. Čistý zisk z těchto úprav činí 20 koní k dobru, větší točivý moment a v celém spektru využitelných otáček zlepšená reakce na řidičovy, vlastně pilotovy pokyny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Novinka stojí na modifikovaném a vyztuženém podvozku využívajícím trojstupňově stavitelných tlumičů Prodrive-Öhlins (vpředu TPX 44, vzadu TTX 44), na němž je uchycena ochranná klec podle předpisů FIA, celek doplňuje brzdová soustava AP Racing s kotouči o průměru 366 mm vpředu a 285 mm vzadu a čtyř, resp. dvoupístkovými třmeny. Pro zlepšení manévrovatelnosti dostal vůz posilové řízení se zkráceným převodem (13:1), diferenciály s omezenou svorností na obou nápravách a elektromechanický mezinápravový diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Graham Prew, ředitel prodejů společnosti Prodrive, k novému modelu dodává: „Úpravy motoru a podvozku dělají z naší N2010 podstatně konkurenceschopnější vůz. Na šotolině se bez potíží vyrovná vozům Super 2000, zatímco na asfaltu se naplno projeví posílená pohonná jednotka, čímž třídu Super 2000 překoná, ovšem za poloviční pořizovací cenu a výrazně nižší provozní náklady.“

Imprezy připravené firmou Prodrive disponují svíčkami Brisk, lehkými akumulátory Odyssey, monitorem GEMS CD25, bezpečnostní palivovou nádrží FT3-99 nebo pětistupňovou převodovkou Prodrive-Hewland. Dlouhé jsou 4 415 mm, váží 1 350 kg a rozchod kol činí 1 550 mm vpředu a 1 540 mm vzadu.

Vozy N2010 se v Británii dodávají za 120 000 liber alternativně rozpočítaných do dvouletého leasingového programu s možností následného odkoupení auta. Zase taková láce to tedy není, přesto je závodění s kvalitním náčiním v třídě N dostupnější než kdy dříve...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Subaru Impreza N2010
Subaru Legacy 2.457
Rok výroby: 2003
Stav: 170 301 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2015
Stav: 5 907 km
Cena: 735 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků