Subaru Impreza Boxer Diesel si vysloužila chiptuning, žádný nářez to ale není

Úpravy výkonu motoru pouhou modifikací software řídící jednotky se dávno staly něčím zcela běžným. Ale zatímco třeba u motorů TDI najdeme pro jakoukoli jednotku celou plejádu úprav, u již nikterak žhavé naftové novinky od Subaru tomu zatím tak zdaleka není. Se svou trochou do mlýna ale nyní přispěli Britové.

Impreza se vznětovým motorem totiž upoutala pozornost britské společnosti Unichip, která se, jak již její jméno napovídá, zabývá právě především úpravami řídicích jednotek. Podle vyjádření této firmy lze pomocí drobných modifikací elektronické řídicí soustavy zvýšit výkon čtyřválcového dvoulitrového turbodieselu boxer o 18 koní (13 kW) na výsledných 168 koní (123 kW). O výkonových ani provozních údajích se zpráva nezmiňuje, ale Unichip slibuje, že „řidiči zaznamenali 5 až 10 % snížení spotřeby oproti standardní verzi“ - to si vyššího výkonu tedy užívají dosyta...

Na britském trhu si Unichip cení své modifikace pro Imprezu na 465 liber.

Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza Boxer Diesel
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků