Subaru Hybrid Tourer v nových detailech

S blížícím se otevřením autosalonu v Tokiu japonské automobilky zásobují veřejnost dalšími podrobnostmi ke svým novinkám.

Pozadu nezůstává ani Subaru, jež nyní poskytlo jisté části publika, jež vyznává mýtus takřka neuvěřitelné geniality konstruktérů z Fuji Heavy Industries, další obrázky ke studii s názvem Hybrid Tourer.

Zdá se, že nám právě tato studie přiblíží vzkříšení někdejšího typu SVX, jenž v osmdesátých letech přispěl k prosazení značky Subaru v Evropě a USA. Zatím jsou to spekulace, ale z Hybrid Toureru by mohla brzy vyrůst vlajková loď Subaru v podobě výkonného, luxusního kupé. A dopustíme se další dedukce. Sériové provedení hybrid Toureru by mohlo být technicky spřízněné s nadcházející Toyotou FT-86, kterou jsme vám představili na tomto místě. Nové Subaru by tak mohlo představovat vrcholnou verzi této Toyoty, k čemuž přispěje nejen vytříbený pohon všech kol, ale především zhruba dvojnásobná cena. Je přitom zatím docela jedno, jestli sériová podoba Hybrid Toureru bude další bestií s hybridním pohonem, nebo exkluzivní záležitostí s přeplňovaným čtyřválcovým boxerem o objemu 2,5 l.  
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Koncept Hybrid Tourer na své palubě nese hned tři oddělené pohonné jednotky, jež stroj mají pohánět v závislosti na aktuálních podmínkách. Příznivci značky tak nepřijdou o typický pohon všech kol, ani o plochý spalovací motor, jenž se bude vyznačovat dvoulitrovým objemem, přeplňováním a přímým vstřikováním (doufejme že benzínu). Skrze rychlostní skříň s plynulou změnou převodů Lineartronic CVT posílá svůj výkon na kola přední nápravy.  
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor s výkonem 10 kW je vestavěn hned za setrvačník „boxeru“ a napájen je z li-ionových akumulátorů, druhý elektromotor o výkonu 20 kW pohání kola zadní nápravy buď při pomalé jízdě, nebo v případě nutnosti maximálního zrychlení. Díky tomu odpadla instalace spojovacího kardanu k zadní rozvodovce, to umožnilo snížit podlahu do jedné roviny, z čehož těží prostor pro posádku. Kromě pokrokové konstrukce pohonného systému se tato studie vyznačuje také mohutnou dvojicí vzhůru výklopných dveří, které umožňují snadný přístup k objema řadám sedadel, či přístrojovým štítem, jenž lze spolu s volantem zdvihat a snižovat s ohledem na ideální výhled řidiče. Studie Hybrid Tourer Concept je dlouhá 4 630, široká 1 980 a vysoká 1 420 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Hybrid Tourer Concept
Subaru Forester 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 151 966 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků