Subaru Hybrid Tourer v nových detailech

S blížícím se otevřením autosalonu v Tokiu japonské automobilky zásobují veřejnost dalšími podrobnostmi ke svým novinkám.

Pozadu nezůstává ani Subaru, jež nyní poskytlo jisté části publika, jež vyznává mýtus takřka neuvěřitelné geniality konstruktérů z Fuji Heavy Industries, další obrázky ke studii s názvem Hybrid Tourer.

Zdá se, že nám právě tato studie přiblíží vzkříšení někdejšího typu SVX, jenž v osmdesátých letech přispěl k prosazení značky Subaru v Evropě a USA. Zatím jsou to spekulace, ale z Hybrid Toureru by mohla brzy vyrůst vlajková loď Subaru v podobě výkonného, luxusního kupé. A dopustíme se další dedukce. Sériové provedení hybrid Toureru by mohlo být technicky spřízněné s nadcházející Toyotou FT-86, kterou jsme vám představili na tomto místě. Nové Subaru by tak mohlo představovat vrcholnou verzi této Toyoty, k čemuž přispěje nejen vytříbený pohon všech kol, ale především zhruba dvojnásobná cena. Je přitom zatím docela jedno, jestli sériová podoba Hybrid Toureru bude další bestií s hybridním pohonem, nebo exkluzivní záležitostí s přeplňovaným čtyřválcovým boxerem o objemu 2,5 l.  
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Koncept Hybrid Tourer na své palubě nese hned tři oddělené pohonné jednotky, jež stroj mají pohánět v závislosti na aktuálních podmínkách. Příznivci značky tak nepřijdou o typický pohon všech kol, ani o plochý spalovací motor, jenž se bude vyznačovat dvoulitrovým objemem, přeplňováním a přímým vstřikováním (doufejme že benzínu). Skrze rychlostní skříň s plynulou změnou převodů Lineartronic CVT posílá svůj výkon na kola přední nápravy.  
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor s výkonem 10 kW je vestavěn hned za setrvačník „boxeru“ a napájen je z li-ionových akumulátorů, druhý elektromotor o výkonu 20 kW pohání kola zadní nápravy buď při pomalé jízdě, nebo v případě nutnosti maximálního zrychlení. Díky tomu odpadla instalace spojovacího kardanu k zadní rozvodovce, to umožnilo snížit podlahu do jedné roviny, z čehož těží prostor pro posádku. Kromě pokrokové konstrukce pohonného systému se tato studie vyznačuje také mohutnou dvojicí vzhůru výklopných dveří, které umožňují snadný přístup k objema řadám sedadel, či přístrojovým štítem, jenž lze spolu s volantem zdvihat a snižovat s ohledem na ideální výhled řidiče. Studie Hybrid Tourer Concept je dlouhá 4 630, široká 1 980 a vysoká 1 420 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Hybrid Tourer Concept
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků