Subaru definitivně rozdělí Imprezu a WRX STI. Vzniknou dva různé modely

Se zajímavou zprávou přišel minulý týden server motortrend.com, podle kterého chce Subaru nadcházející generaci (přijde v roce 2014) svého vrcholného modelu WRX STI definitivně oddělit od civilní Imprezy. Důvodů k tomuto kroku je hned několik a celé to vypadá až podezřele reálně. Otázkou do diskuze je, zda je tato novinka pozitivní nebo negativní.

Když se na to podíváme z té horší stránky, pak tímto krokem definitivně končí Impreza WRX STI coby ostrý sedan s charakteristickým křídlem na zádi, protože nová generace WRX STI by měla využívat koncepci malého kupé. Dokonce se mluví o velikosti Toyoty Yaris. Další špatnou zprávou je konec přeplňovaného dvouapulitrového motoru. Nedá se nic dělat, downsizing zřejmě dostihne také legendární „estéíčko“. Nahrazen by měl být menší jedna-šestkou, samozřejmě přeplňovanou.

Klepněte pro větší obrázek

A teď ty lepší zprávy. Mnozí tvrdí, že opravdovým STI byla pouze první generace, že všechny další bojovaly a bojují s určitou nadváhou. Něco na tom pravdy bude, protože aktuální verze sedan má pohotovostní hmotnost 1580 kg a třebaže je to jízdně naprosto výborné auto, určitá lehkost ji přeci jen chybí. Navíc Subaru plánuje návrat do seriálu WRC, což potvrzují spekulace o přeplňované jedna-šestce. Není třeba se obávat o nedostatek výkonu. Motor má údajně poskytnout pro WRX 270 k a pro WRX STI dokonce 300 k.

Největší přínos oddělení řady WRX STI od Imprezy by měli paradoxně pocítit zákazníci toužící po civilní Impreze. Kvůli tomu, že z ní dnes vychází ostré STI, vyžadují některé části automobilu složitější konstrukce, což nakonec zvedá cenu také u běžného modelu. Impreza bude zcela obyčejnou záležitostí pro obyčejné ježdění, ale nově by měla být také za obyčejnou cenu.

Uvidíme, jak to celé dopadne. Dle mého osobního názoru je konec Imprezy WRX STI s koncepcí sedan docela smutnou záležitostí. Na druhou stranu se spolu s novou generací určitě dočkáme zajímavějších jízdních vlastností. Pravdou také zůstává, že s příchodem faceliftu modelového roku 2011 už Subaru snahu o separaci provedení WRX STI od Imprezy nastartovalo tím, že vypustilo název Impreza a svůj vrcholný model nabízí pouze pod názvem Subaru WRX STI.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Subaru Legacy 2.457
Rok výroby: 2003
Stav: 170 301 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2015
Stav: 5 907 km
Cena: 735 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků