Subaru definitivně rozdělí Imprezu a WRX STI. Vzniknou dva různé modely

Se zajímavou zprávou přišel minulý týden server motortrend.com, podle kterého chce Subaru nadcházející generaci (přijde v roce 2014) svého vrcholného modelu WRX STI definitivně oddělit od civilní Imprezy. Důvodů k tomuto kroku je hned několik a celé to vypadá až podezřele reálně. Otázkou do diskuze je, zda je tato novinka pozitivní nebo negativní.

Když se na to podíváme z té horší stránky, pak tímto krokem definitivně končí Impreza WRX STI coby ostrý sedan s charakteristickým křídlem na zádi, protože nová generace WRX STI by měla využívat koncepci malého kupé. Dokonce se mluví o velikosti Toyoty Yaris. Další špatnou zprávou je konec přeplňovaného dvouapulitrového motoru. Nedá se nic dělat, downsizing zřejmě dostihne také legendární „estéíčko“. Nahrazen by měl být menší jedna-šestkou, samozřejmě přeplňovanou.

Klepněte pro větší obrázek

A teď ty lepší zprávy. Mnozí tvrdí, že opravdovým STI byla pouze první generace, že všechny další bojovaly a bojují s určitou nadváhou. Něco na tom pravdy bude, protože aktuální verze sedan má pohotovostní hmotnost 1580 kg a třebaže je to jízdně naprosto výborné auto, určitá lehkost ji přeci jen chybí. Navíc Subaru plánuje návrat do seriálu WRC, což potvrzují spekulace o přeplňované jedna-šestce. Není třeba se obávat o nedostatek výkonu. Motor má údajně poskytnout pro WRX 270 k a pro WRX STI dokonce 300 k.

Největší přínos oddělení řady WRX STI od Imprezy by měli paradoxně pocítit zákazníci toužící po civilní Impreze. Kvůli tomu, že z ní dnes vychází ostré STI, vyžadují některé části automobilu složitější konstrukce, což nakonec zvedá cenu také u běžného modelu. Impreza bude zcela obyčejnou záležitostí pro obyčejné ježdění, ale nově by měla být také za obyčejnou cenu.

Uvidíme, jak to celé dopadne. Dle mého osobního názoru je konec Imprezy WRX STI s koncepcí sedan docela smutnou záležitostí. Na druhou stranu se spolu s novou generací určitě dočkáme zajímavějších jízdních vlastností. Pravdou také zůstává, že s příchodem faceliftu modelového roku 2011 už Subaru snahu o separaci provedení WRX STI od Imprezy nastartovalo tím, že vypustilo název Impreza a svůj vrcholný model nabízí pouze pod názvem Subaru WRX STI.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 165 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků