Subaru BRZ: známe další podrobnosti

Značka Subaru do Frankfurtu přivezla další vývojový stupeň nového kupé BRZ. Ale dnes již k němu víme zase o něco více.

Nic není staršího než včerejší den, což platí i publikovanou zprávu. Automobilka Subaru ve Frankfurtu představila poloprůhlednou koncepční studii s dlouhým názvem Subaru BRZ Prologue – Boxer Sprots Car Architecture II, ale dnes již známe další informace. V podobě skutečného prototypu (nikoli tedy již průsvitné maketě) se nové Subaru BRZ, jež je vyvíjeno v těsné spolupráci s automobilkou Toyota v rámci společného projektu FT-86 II/BRZ, ukáže až na autosalonu v Los Angeles.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru BRZ Prologue – Boxer Sprots Car Architecture II

Oba nové modely s pohonem zadních kol, Toyota FT-86 II i Subaru BRZ, se v podobě určené sériové produkci představí společně až na podzimním autosalonu v domácím Tokiu. Podle magazínu Car & Driver spolu obě automobilky uzavřely dohodu o tom, že až do chvíle prezentace sériových vozů ani jedna z nich neuvolní jedinou fotografii byť jen jediného karosářského dílu. Dokonce ani povrchové díly konceptu Subaru pro Los Angeles prý nebudou mít s produkční variantou nic společného.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon obou vozů se bude starat shodný, zážehový čtyřválec s protiběžnými písty, objemem 2,0 l a s atmosférickým plněním, jenž má dosahovat nejvyššího výkonu 200 koní (149 kW). Půjde o kombinaci bloku Subaru s přímým vstřikováním Toyoty, převodovky budou výhradně šestistupňové, manuální i automatické. Vozy FT-86 II i BRZ budou již od pohledu prakticky identické a lišit se mají pouze designem přední části karoserie. Na americkém trhu se bude Toyota FT-86 II prodávat jako Scion FR-S. Ten má být levnější a připravený k ladění, zatímco Subaru BRZ bude dražší a lépe vybavené. Všechny vozy mají vynikat těžištěm ve výšce jen okolo 450 mm, což je hodnota srovnatelná třeba s vozy Ferrari 458 Italia.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Subaru Legacy 2.457
Rok výroby: 2003
Stav: 170 301 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2015
Stav: 5 907 km
Cena: 735 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 18 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků