Subaru BRZ: známe další podrobnosti

Značka Subaru do Frankfurtu přivezla další vývojový stupeň nového kupé BRZ. Ale dnes již k němu víme zase o něco více.

Nic není staršího než včerejší den, což platí i publikovanou zprávu. Automobilka Subaru ve Frankfurtu představila poloprůhlednou koncepční studii s dlouhým názvem Subaru BRZ Prologue – Boxer Sprots Car Architecture II, ale dnes již známe další informace. V podobě skutečného prototypu (nikoli tedy již průsvitné maketě) se nové Subaru BRZ, jež je vyvíjeno v těsné spolupráci s automobilkou Toyota v rámci společného projektu FT-86 II/BRZ, ukáže až na autosalonu v Los Angeles.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru BRZ Prologue – Boxer Sprots Car Architecture II

Oba nové modely s pohonem zadních kol, Toyota FT-86 II i Subaru BRZ, se v podobě určené sériové produkci představí společně až na podzimním autosalonu v domácím Tokiu. Podle magazínu Car & Driver spolu obě automobilky uzavřely dohodu o tom, že až do chvíle prezentace sériových vozů ani jedna z nich neuvolní jedinou fotografii byť jen jediného karosářského dílu. Dokonce ani povrchové díly konceptu Subaru pro Los Angeles prý nebudou mít s produkční variantou nic společného.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon obou vozů se bude starat shodný, zážehový čtyřválec s protiběžnými písty, objemem 2,0 l a s atmosférickým plněním, jenž má dosahovat nejvyššího výkonu 200 koní (149 kW). Půjde o kombinaci bloku Subaru s přímým vstřikováním Toyoty, převodovky budou výhradně šestistupňové, manuální i automatické. Vozy FT-86 II i BRZ budou již od pohledu prakticky identické a lišit se mají pouze designem přední části karoserie. Na americkém trhu se bude Toyota FT-86 II prodávat jako Scion FR-S. Ten má být levnější a připravený k ladění, zatímco Subaru BRZ bude dražší a lépe vybavené. Všechny vozy mají vynikat těžištěm ve výšce jen okolo 450 mm, což je hodnota srovnatelná třeba s vozy Ferrari 458 Italia.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků