Subaru BRZ má za sebou facelift. Došlo i na zvýšení výkonu

Oblíbené sportovní kupé od Subaru se konečně dočkalo modernizace. Jeho pokrevní sourozenec v podobě Toyoty GT86 už totiž prošel faceliftem před několika měsíci a ukazoval se na autosalonu v Ženevě, zatímco vyznavači Subaru si museli počkat o něco déle. Stálo to čekání za to?

Testy | Sportovní auta | Kupé | Subaru

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

To už budete muset posoudit sami. Přestože je výčet změn velmi podobný, budou nejspíš obě auta naladěná trochu odlišným způsobem. Pod kapotou se ovšem na přítomnosti atmosféricky plněného čtyřválce o objemu dvou litrů nic nezměnilo. Díky novému sacímu potrubí a výfuku došlo k navýšení výkonu o 5 koní a 7 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift pro Subaru BRZ přinesl zvýšení výkonu o 5 koní a také několik drobných designových změn

Nově tak Subaru BRZ produkuje 151 kW (205 koní) a 212 Nm, což by společně s kratším stálým převodem mělo vést k intenzivnější akceleraci. Tyto změny se ovšem týkají pouze verze s manuální převodovkou, verze se samočinným řazením by měla disponovat stejným výkonem jako doteď. 

Změn je ovšem mnohem více, došlo také například na úpravy podvozku, které zahrnují nové pružiny a tlumiče, větší zadní stabilizátor a celkově lepší vyztužení celého podvozku. Společně s tím prošel novým naladěním také stabilizační systém.

Pro fajnšmekry automobilka připravila paket Performance, který zahrnuje výkonnější brzdový systém od společnosti Brembo, tlumiče Sachs a černě lakovaná sedmnáctipalcová kola. Asi by vás nemělo překvapit, že tato verze bude k dispozici výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Zajímavosti | Kombi | Sportovní auta | Design | Toyota

Toyota GT86 v kombíku se možná bude vyrábět. Musí být ale zájem

Samotný design vozu se nijak radikálně nezměnil, odškrtnout si můžete nové světlomety, hliníkový spoiler na zádi a nové designy litých kol. V kapličce přístrojů našel místo barevný LCD displej o úhlopříčce 10,6 centimetru, který kromě stavu paliva v nádrži zobrazuje například aktuální přetížení. Vaší pozornosti by ovšem neměl uniknout ani nový volant s tlačítky a nový multimediální systém.

Modernizované Subaru BRZ by mělo dorazit už na podzim, verze Performance se však dočkáme až příští rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků