Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

11 komentářů

dave_007
12. července • 13:22

Myslim, ze tim konci jedna velka kapitola automobilove historie.A rovnez si myslim, ze to temer dokonale demonstruje soucasny stav masoveho automobilismu: Produkce drtive vetsiny automobilek se stala unifikovanou masovou zalezitosti. Pri navrhu soucasnych aut se uplatnuje tolik tvurci originality a invence asi jako pri vyvoji zarovky, a to jak v pripade designu, tak i konstrukce.Emocni stranka automobilismu dnes jiz uplne odumrela a ridic se stal pouhym spotrebitelem. Konec vehlasnych designerskych studii je jen poslenim, lec ne jedinym, signalem tohoto komercniho moru.Za poslednich 15 let zkachovala vetsina automobilek, jez byly zamereny vyhradne na produkci 'zabavnych' aut. Prezily jen takove, v jejichz portfoliu prevazuje dobre prodejna komerce, diky cemuz si sem tam mohou dovolit i nejaky ten 'zabavny' ulet.Pikantni na tom je, ze i ja sam beru auto jako spotrebni zbozi. Nemohu totiz jinak. Tak jako vetsina lidi, nemohu si dovolit dve, nebo vice aut. A pokud jen na jedno auto, musi to byt pragmaticky zvolena komerce bez jakehokoliv naroku na emoce a zabavu.Vsem ridicum dobre vule stastnou cestu! :-)

runner42
14. července • 10:22

Dovolím si nesouhlasit. Podle mého názoru se zajímavá auta stále dělají a lidí, kteří je kupují, neubylo. Pouze vedle toho vyrostla ona zmiňovaná masa spotřebitelů. Tito spotřebitelé jsou zcela jiná sorta zákazíků, auto pro ně představují pouze způsob dopravy a v podstatě je jako takové příliš nezajímá. Pro ně se vyrábí unifikovaný masový produkt. Ale zajímavá auta se stále dělaji a jsou pro většinu syejně dostupná/nedostupná jako dřív.A na závěr malá poznámka - nikdo vás nenutil koupit si spotřebku. Pouze u vás zvítězilo pohodlí nad zábavou. To je samozřejmě zcela legitimní, ale nevykládejte mi, že jste neměl jinou volbu. Klidně jste si mohl koupit '64 Mustanga, na nákupy chodit do koloniálu a do práce jezdit autobusem.

jirka
13. července • 11:34

Ja si na stesti dve auta ddovolit s odrenyma usima mohu. Jedno na jezdeni do prace se spotrebou 6.5 litru a vikendovka coupe v kuzi trilitr atmosfera sice auta z koncem 90 let ale obe jizdne jsou zabavna. A za hodne dlouho na duchod bud ford f 150 6.2 hemi nebo raptor nebo dodge pick up 5,7 hemi ale radsi velkej americkej pick up se 7.7 hemi jestli sezenu.

dave_007
12. července • 13:23

Tou zarovkou jsem myslel kalsickou banku se zhavenym odporovym dratkem, jak to patentoval Edison. ;-)

premiumluxury
12. července • 16:42

Krásně jsi to napsal. A bohužel pravdivě.

Zelí
12. července • 9:17

Bertone Bravo.... to byl tvarový průlom... auto-socha. To ovlivnilo mnoho designérů. Od něj vede přímá cesta k tvarům gallarda.

pan Klobouk
11. července • 10:39

Odplata za Fako. Pozdě, ale přece.

mex
11. července • 10:11

Tam, kam šlápne Skodofka, tak 100 let tráva neroste, pro ostatní to budiž poučení.

Tom
11. července • 13:46

začínám přemýšlet kdo je větší kokot... Jerevan nebo ty :-/

mex
11. července • 13:48

Ono to asi vyjde na stejno :D

Jiří Kokoška
11. července • 17:10

Revan to je perla perel!

Doporučujeme

Články odjinud