Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Bylo období, kdy majitelé exkluzivních aut toužili po výjimečném designu a stylu. A to jim mohly dodat jen zakázkové dílny a specializovaní designéři. Dnes, když musí být všechna auta skoro stejná kvůli všelijakým bezpečnostním normám, práci specializovaných dílen nikdo neocení.

Navíc se automobilkám vyplatí si ty konzumní přepravníky se stejnými motory, postavené na jedné společné platformě sdílené napříč všemi možnými značkami, nakreslit svépomocí.

Škoda | První svezení | Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia Scout má motor z RS TDI a výborný podvozek k tomu

Stilo Bertone je jedna z dílen, na které dopadlo těžké kladivo tržního boje. Už na začátku roku oznámila, že pokud nenajde investora s rozumným plánem smazání dluhu ve výši přes 30 milionů eur (825 milionů korun), zbankrotuje.

A tak se také stalo. Karosárnu a designérské centrum Stilo Bertone totiž nikdo nechtěl. Problém bude i s prodejem pozemků, dílen a sbírky vozidel. Ta je dokonce v Itálii vyhlášena za národní kulturní dědictví. No, když teď v Itálii dojí milionáře o každý eurocent, mohli by do Bertoneho zainvestovat, když je to takové kulturní dědictví...

Design | Škoda | Hatchbacky | Nová Fabia | Škoda Fabia

Další návrh vzhledu nové Škody Fabia. Vypadat ale může docela jinak

Zajímavé také je, že na konci roku vyprší licence na práva ke jménu Bertone a ke slavnému logu. Tak uvidíme, jestli si nějaká velká automobilka vezme příklad z Volkswagenu (koupil studio Italdesign) a pokusí se Stilo Bertone zachránit.

Určitě víte, že sám Bertone navrhl design Škody Favorit. Mezi poslední zajímavé projekty patřil koncept sedanu Jaguar B99 či kupé Alfa Romeo Pandion. Ze starších sériových aut nelze nevzpomenout třeba Alfu Romeo GT nebo kupé a kabriolet Opel Astra. V Bertoneho dílnách se učil i slavný Marcello Gandini.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků