Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Bylo období, kdy majitelé exkluzivních aut toužili po výjimečném designu a stylu. A to jim mohly dodat jen zakázkové dílny a specializovaní designéři. Dnes, když musí být všechna auta skoro stejná kvůli všelijakým bezpečnostním normám, práci specializovaných dílen nikdo neocení.

Navíc se automobilkám vyplatí si ty konzumní přepravníky se stejnými motory, postavené na jedné společné platformě sdílené napříč všemi možnými značkami, nakreslit svépomocí.

Škoda | První svezení | Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia Scout má motor z RS TDI a výborný podvozek k tomu

Stilo Bertone je jedna z dílen, na které dopadlo těžké kladivo tržního boje. Už na začátku roku oznámila, že pokud nenajde investora s rozumným plánem smazání dluhu ve výši přes 30 milionů eur (825 milionů korun), zbankrotuje.

A tak se také stalo. Karosárnu a designérské centrum Stilo Bertone totiž nikdo nechtěl. Problém bude i s prodejem pozemků, dílen a sbírky vozidel. Ta je dokonce v Itálii vyhlášena za národní kulturní dědictví. No, když teď v Itálii dojí milionáře o každý eurocent, mohli by do Bertoneho zainvestovat, když je to takové kulturní dědictví...

Škoda | Hatchbacky | Nová Fabia | Design | Škoda Fabia

Další návrh vzhledu nové Škody Fabia. Vypadat ale může docela jinak

Zajímavé také je, že na konci roku vyprší licence na práva ke jménu Bertone a ke slavnému logu. Tak uvidíme, jestli si nějaká velká automobilka vezme příklad z Volkswagenu (koupil studio Italdesign) a pokusí se Stilo Bertone zachránit.

Určitě víte, že sám Bertone navrhl design Škody Favorit. Mezi poslední zajímavé projekty patřil koncept sedanu Jaguar B99 či kupé Alfa Romeo Pandion. Ze starších sériových aut nelze nevzpomenout třeba Alfu Romeo GT nebo kupé a kabriolet Opel Astra. V Bertoneho dílnách se učil i slavný Marcello Gandini.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků