Studie: Vodíková auta budou mít na trhu za 11 let podíl pouze 0,1 %

Systém pohonu na vodíkové palivové články se teprve pomalu dostává do osobních aut. Vlastně je to teprve zhruba rok, co se oficiálně prodává první sériové auto na vodík, tedy Toyota Mirai. Následuje ji Honda FCX a brzy přijdou další výrobci včetně Hyundai, koncernu Volkswagen nebo BMW.

Přesto bude, alespoň podle některých studií, nástup vodíkových palivových článků velmi pozvolný. Například podle aktuální studie IHS Automotive bude v roce 2027 prodáno jen okolo 70 000 aut s palivovými články po celém světě, což by znamenalo tržní podíl pouze 0,1 %.

Zajímavosti | Video | Technika | Palivo | Toyota

Toyota odhaluje, jak funguje její vodíkové auto Mirai

Podle IHS stojí před vodíkovými auty několik velkých překážek. Jakkoli je jejich funkce stejně čistá jako v případě elektromobilu (jedinou lokální emisí vodíkových aut je čistá vodní pára) a jejich „nabíjení“ trvá jen zhruba tři minuty v porovnání s několika hodinami elektrických aut, horší je to s infrastrukturou.

Běžná vodíková čerpací stanice stojí asi 3 miliony dolarů, tedy zhruba 70 milionů korun. I možná to je důvod, proč jich do konce desetiletí nebude po celém světě více než stovka, které budou volně dostupné veřejnosti. Dalším problémem je skladování a přeprava vodíku. A pak samozřejmě jeho výroba.

Život řidiče | Elektromobily | Byznys | Palivo

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

S ekologičností výroby vodíku je to stejně nahnuté jako s ekologií výroby elektřiny. Dokud se bude elektřina a vodík vyrábět z fosilních paliv, jen se problém emisí přesune jinam. Vodík je totiž nyní nejsnazší vyrobit z uhlí, plynu nebo ropy, jeho elektrolýza je zhruba dvakrát až třikrát dražší.

Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 127 452 km
Cena: 95 000 Kč
Volkswagen Golf 1.595
Rok výroby: 2005
Stav: 148 947 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 143 020 km
Cena: 250 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků