Studie Saab 9X Air: otevřený hybrid oficiálně

Pro letošní autosalon v Paříži Saab připravil otevřenou verzi konceptu 9X BioHybrid, představeného v březnu v Ženevě.

Koncern General Motors před několika dny překvapil svojí sdílností. Na tiskové konferenci v Detroitu totiž představil kompaktní vůz Chevrolet Cruze, sadu dalších snímků konceptu Orlando, ale také Saab 9X Air, jenž hodlá vystavovat za několik týdnů v Paříži. Tato studie zřejmě předznamenává nástup nové, základní modelové řady 9-1, jež by se měla vrhnout na trh premiových kompaktů typu Mini od BMW. 

Koncept Saab 9X Air je osazen plátěnou skládací střechou a technologicky pokrokovým interiérem. Na délku měří jen 4 430 mm, široký je 1 830 mm a vysoký 1 390 mm, přesto poskytuje dostatek prostoru jak čtveřici cestujících, tak prostorově náročné skládací střeše a jejímu machanozmu, kterou lze zcela ukrýt v útrobách zadní části auta. Zadní okno prototypu 9X Air kupodivu není integráloní součástí této střechy, ale vysouvá se z karosérie na pokyn tlačítka. Mezi další zajímavé estetické prvky patří osvětlení skrze panely LED, ráfky o průměru 21 palců s pneumatikami širokými 245 mm či dvě lichoběžníkové koncovky výfuků, jež jsou parafrází na podobně tvarované velké vstupy vzduchu v předním spoileru. 

Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,4 l, který je konstruován pro použití paliva E85 (tedy rovněž k provozu na čistý benzín), spřažený s elektromotorem, napájeným akumulátory li-ion. Celkový výkon soustavy dosahuje až 200 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 280 Nm, takže nepřekvapí zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,1 s ani maximální rychlost 231 km/h. Při provozu pouze na spalovací motor přitom vykazuje v kombinovaném provozu spotřebu pouze 5 l/100 km. Točivý moment se na přední kola přenáší prostřednictvím šestistupňové, dvojspojkové automatizované převodovky, doplněné páčkami pro sekvenční řazení, umístěnými na sloupku řízení.
Studie Saab 9X Air koncepčně navazuje na kabriolety řad 900 a 9-3, vyráběné již více než dvě desetiletí, které v Evropě stabilně patří mezi nejprodávanější otevřené vozy. Model 9-1 se začne podle všeho vyrábět příští rok a bude dostupen v řadě provedení a s širokou škálou pohonných jednotek od pokrokových dieselů, přes zážehové motory na E85 až po hybridní alternativu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Saab 9X Air

 

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 165 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků