Studie: Rapid Spaceback neztratí na ceně tolik jako jiné hatchbacky

Škoda Rapid Spaceback by si měla držet cenu. Vyplývá to ze studie EurotaxGlass, která zkoumala pokles hodnoty šesti kompaktních hatchbacků po třech letech a 60 000 najetých km.

Studie se zaměřila na modely Citroen C4, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Cee’d, Renault Mégane a Škoda Rapid Spaceback. Týkala se čtyř velkých evropských trhů: Německa, Španělska, Francie a Itálie. 

Zajímavosti | Video | Škoda | Byznys | Škoda Rapid

Škoda Rapid ukazuje, že hranice mezi Západem a Východem leží v kufru

Ve všech těchto zemích bude tři roky starý Rapid Spaceback s 60 000 km najetými kilometry prodejný za 41 až 47 procent pořizovací ceny, tvrdí studie, jejímž výsledkem se Škoda Auto pochlubila v tiskové zprávě. Podrobnější výsledky zjišťujeme.

Společnost Eurotaxglass se zabývá oceňováním automobilů. Známá je právě svými prognózami zůstatkové hodnoty jednotlivých modelů, se kterými pracují velcí obchodníci s ojetinami, fleetoví provozovatelé i samotné automobilky. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků