Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Nová studie dává za pravdu kritikům naftových aut. Potvrdila, že ve skutečnosti nejsou ekologická a škodí především vysokými emisemi oxidů dusíku.

Aktuální studie zpracovaná Mezinárodním panelem pro čistou dopravu ICCT uvádí, že moderní dieselové motory vlastně nejsou tak ekologické, jak uvádějí výrobci. Kritika se snesla nejen na množství skutečných emisí, ale také na současný způsob jejich měření, především na laboratorní testy EU.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

ICCT provádělo měření pomocí přenosných měřících zařízení přímo na autech v reálném provozu a nikoli v laboratorních podmínkách. Testem procházelo 15 moderních dieselů, z toho 12 z Evropy plnících normu Euro 6 a tři auta z USA plnících normu Tier 2 Bin 5/ULEV II.

Zatímco se všechna auta vešla s přehledem do emisních limitů normy Euro 5 a Euro 6 pro nespálené uhlovodíky a oxid uhelnatý, normy pro maximální hodnoty oxidů dusíku byly v průměru překročeny zhruba sedmkrát. Limit je 0,08 g/km, ale testy vykázaly průměrnou hodnotu 0,56 g/km NOx.

Život řidiče

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Podle ICCT za to může nesoulad mezi aktuálním způsobem měření emisí a skutečným provozem. Nejvíce emisí oxidů dusíku totiž moderní diesely vypouštějí v režimech jízdy, které testování podle NEDC nebere v úvahu, například při jízdě do kopce.

ICCT upozorňuje, že řidiči testovaných aut nejezdili úmyslně agresivně, naopak měli za úkol dodržovat předpisy a jezdit defenzivně a plynule, aby výsledky měření odpovídaly co možná nejvíce normálnímu provozu. Zároveň ale měli držet krok s provozem a zbytečně nezdržovat ostatní.

Technika | Život řidiče | Názory

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Podle autorů studie k radikálnímu zvýšení emisí oxidů dusíku dochází při větší zátěži naftových motorů, například právě při jízdě ve stoupání, ale také při běžné automatické regeneraci filtrů pevných částic.

Testovací auta urazila celkem 6400 kilometrů během 140 hodin při 97 různých jízdách v reálném provozu. Kompletní výsledky studie si můžete prostudovat na stránkách theicct.org.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků