Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Nová studie dává za pravdu kritikům naftových aut. Potvrdila, že ve skutečnosti nejsou ekologická a škodí především vysokými emisemi oxidů dusíku.

Aktuální studie zpracovaná Mezinárodním panelem pro čistou dopravu ICCT uvádí, že moderní dieselové motory vlastně nejsou tak ekologické, jak uvádějí výrobci. Kritika se snesla nejen na množství skutečných emisí, ale také na současný způsob jejich měření, především na laboratorní testy EU.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

ICCT provádělo měření pomocí přenosných měřících zařízení přímo na autech v reálném provozu a nikoli v laboratorních podmínkách. Testem procházelo 15 moderních dieselů, z toho 12 z Evropy plnících normu Euro 6 a tři auta z USA plnících normu Tier 2 Bin 5/ULEV II.

Zatímco se všechna auta vešla s přehledem do emisních limitů normy Euro 5 a Euro 6 pro nespálené uhlovodíky a oxid uhelnatý, normy pro maximální hodnoty oxidů dusíku byly v průměru překročeny zhruba sedmkrát. Limit je 0,08 g/km, ale testy vykázaly průměrnou hodnotu 0,56 g/km NOx.

Život řidiče

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Podle ICCT za to může nesoulad mezi aktuálním způsobem měření emisí a skutečným provozem. Nejvíce emisí oxidů dusíku totiž moderní diesely vypouštějí v režimech jízdy, které testování podle NEDC nebere v úvahu, například při jízdě do kopce.

ICCT upozorňuje, že řidiči testovaných aut nejezdili úmyslně agresivně, naopak měli za úkol dodržovat předpisy a jezdit defenzivně a plynule, aby výsledky měření odpovídaly co možná nejvíce normálnímu provozu. Zároveň ale měli držet krok s provozem a zbytečně nezdržovat ostatní.

Život řidiče | Technika | Názory

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Podle autorů studie k radikálnímu zvýšení emisí oxidů dusíku dochází při větší zátěži naftových motorů, například právě při jízdě ve stoupání, ale také při běžné automatické regeneraci filtrů pevných částic.

Testovací auta urazila celkem 6400 kilometrů během 140 hodin při 97 různých jízdách v reálném provozu. Kompletní výsledky studie si můžete prostudovat na stránkách theicct.org.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků