Strategie značky Škoda: Zaostřeno na Indii

Škoda chce i v příštích letech na celém světě dále růst a upevňovat svou dobrou pozici na indickém trhu. Česká automobilka to oznámila na veletrhu New Delhi AUTO EXPO 2012.

V roce 2011 zvýšila značka Škoda své prodeje na celém světě o 15 procent na 875 000 vozů, čímž dosáhla nové rekordní hodnoty. V Indii zvýšila značka prodeje na více než 30 005 vozů. Proti předchozímu roku to představuje nárůst o téměř 50 procent. I to je nový rekord značky Škoda na indickém trhu. Pro plánovaný budoucí růst hraje důležitou roli nová kompaktní limuzína Rapid, představená před několika týdny.

Škoda v rámci Růstové strategie 2018 zvýší své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Rozhodující význam pro tyto plány mají růstové trhy, mezi nimi zejména Indie.

„Škoda je na celém světě v růstovém kurzu. Největší potenciál vidíme především na dynamických trzích Indie, Ruska a Číny. Indický trh je v rámci našich plánů jasně v popředí,“ podtrhl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland. A zdůraznil: „V Indii chceme podstatně přidat plyn a naše prodeje dále zvýšit.“

Nový Rapid hraje v indickém růstovém segmentu důležitou roli Rok 2011 byl pro značku Škoda zatím nejúspěšnějším rokem v historii podniku. Tradiční česká automobilka přitom zlepšovala své výsledky ve všech regionech a získávala další tržní podíly.

Vedle zvýšení prodejů v Indii o téměř 50 procent na více než 30 000 vozů značka také zvýšila podíl na indickém trhu na 1,31 procenta. V příštích letech chce Škoda tento růstový trend na indickém trhu trvale posilovat.

Velký význam pro tento růst má nová indická kompaktní limuzína Škoda Rapid, představená v roce 2011. S modelem Rapid je značka Škoda poprvé zastoupena v největším segmentu indického trhu. Model Rapid ze závodu Pune je vozem, který se vyrábí v Indii a pro Indii. Tato limuzína je odpovědí automobilky na rostoucí poptávku po prostorných vozech kompaktních rozměrů na indickém trhu.

Zdroj: Škoda
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 31 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků