Škoda chce i v příštích letech na celém světě dále růst a upevňovat svou dobrou pozici na indickém trhu. Česká automobilka to oznámila na veletrhu New Delhi AUTO EXPO 2012.
V roce 2011 zvýšila značka Škoda své prodeje na celém světě o 15 procent na 875 000 vozů, čímž dosáhla nové rekordní hodnoty. V Indii zvýšila značka prodeje na více než 30 005 vozů. Proti předchozímu roku to představuje nárůst o téměř 50 procent. I to je nový rekord značky Škoda na indickém trhu. Pro plánovaný budoucí růst hraje důležitou roli nová kompaktní limuzína Rapid, představená před několika týdny.
Škoda v rámci Růstové strategie 2018 zvýší své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Rozhodující význam pro tyto plány mají růstové trhy, mezi nimi zejména Indie.
„Škoda je na celém světě v růstovém kurzu. Největší potenciál vidíme především na dynamických trzích Indie, Ruska a Číny. Indický trh je v rámci našich plánů jasně v popředí,“ podtrhl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland. A zdůraznil: „V Indii chceme podstatně přidat plyn a naše prodeje dále zvýšit.“
Nový Rapid hraje v indickém růstovém segmentu důležitou roli Rok 2011 byl pro značku Škoda zatím nejúspěšnějším rokem v historii podniku. Tradiční česká automobilka přitom zlepšovala své výsledky ve všech regionech a získávala další tržní podíly.
Vedle zvýšení prodejů v Indii o téměř 50 procent na více než 30 000 vozů značka také zvýšila podíl na indickém trhu na 1,31 procenta. V příštích letech chce Škoda tento růstový trend na indickém trhu trvale posilovat.
Velký význam pro tento růst má nová indická kompaktní limuzína Škoda Rapid, představená v roce 2011. S modelem Rapid je značka Škoda poprvé zastoupena v největším segmentu indického trhu. Model Rapid ze závodu Pune je vozem, který se vyrábí v Indii a pro Indii. Tato limuzína je odpovědí automobilky na rostoucí poptávku po prostorných vozech kompaktních rozměrů na indickém trhu.
Zdroj: Škoda