Stinger jako samostatná značka? V Koreji se novinka nebude prodávat jako Kia

Korejská automobilka potvrdila, že na domácím trhu nový Stinger nedostane znak Kie. Místo toho použije písmeno E.

Korejský koncern Hyundai-Kia je sebevědomější než kdykoli dříve a z low-costového segmentu se zřejmě bude snažit proniknout do vyšších cenových hladin. Vedle luxusní odnože Hyundaie - Genesis - by tak mohla vzniknout sportovně laděná značka Kie. Naznačuje to rozhodnutí, že očekávaný Stinger s pohonem zadní kol na domácím trhu nebude Kiou.

Místní magazín Pulse přišel s informací, že v Koreji bude Stinger prodáván pod vlastní značkou. Následně automobilka nový model představila na autosalonu v Soulu. Zářivě žlutý exemplář má na přídi písmeno E, na víku zavazadelníku pak prostý nápis Stinger.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

"E" v tomto případě neznamená nic elektrického, ale podle místních webových stránek automobilky má jít o "Engineered by Excellence" - volně přeloženo jako "excelentně navrhnuto". 

Premiéry | Kia

Kia má poprvé výkonný manažerský vůz. Stinger pojede až 269 km/hod

„V Detroitu a Ženevě jsme nový Stinger představili vždy s ohledem na preference daného trhu. Pro domácí trh jsme se rozhodli Stinger formálně oddělit od naší řady,“ říká pro Yonhap News mluvčí automobilky.

Video | První svezení | Kia

První jízda s novou Kiou Picanto: Je to dospělák, ale jiskra mu nechybí

Na ostatních trzích bude očekávaný sedan na pomezí střední a vyšší střední třídy s klasickou koncepcí nabízen jako Kia. Uvidíme, jestli se písmeno E Korejcům osvědčí a aplikují jej i jinde.

Podívejte se také na fotky evropské specifikace:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2012
Stav: 113 740 km
Cena: 150 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2008
Stav: 217 883 km
Cena: 73 000 Kč
Kia Venga 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 108 995 km
Cena: 128 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků