Stíhací souboj BMW, v hlavní roli Akrapovic

Pod vedením slovinského výrobce speciálních výfukových soustav Akrapovic byl natočen zajímavý snímek The Chase (+ video)

Společnost Akrapovic není třeba příznivcům kvalitního tuningu automobilů či motocyklů nijak zvlášť představovat, připomeňme alespoň dva loňské projekty, při jejichž tvorbě se uplatnily právě výfukové trakty Akrapovic. Viděli jsme je nejen na sportovním voze Nissan GT-R z dílen rakouského ladiče Königseder, ale také na obyčejném Volkswagenu Golf GTI Excessive, který se veřejnosti představil v rámci loňského ročníku setkání Wörthersee. Nyní tato firma spojila své síly přímo s automobilkou BMW a vytvořila krátký, leč působivý snímek s prostým pojmenováním The Chase.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Režírovaný příběh začíná v kavárně sporem dvou řidičů o to, zda je na okruhu rychlejší automobil, nebo motocykl. Poté se rychle přeneseme do slovinské továrny Akrapovic, kde na zkušební válce upevní paralelně kupé BMW M3 a motocykl BMW S 1000 RR. Za volant, resp. řidítka usednou Rico Penzkofer a Nico Bastian. Následuje řada pohledů na kontrolní přístroje a rychle se protáčející válce zkušeben, to vše při působivém zvuku vytočených motorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale to nejlepší nás teprve čeká. Na opačných koncích uzavřeného okruhu startují Rico a Nico, vítězem se stane ten, který svého soupeře jako první dojede. Stojí proti sobě dva legendární stroje, kupé M3 dosahuje při pohotovostní hmotnosti 1 620 kg výkonu 442 koní (325 kW), RR pak jen 198 koní (146 kW), ovšem s hmotností pouze 197 kg. Jízda je to působivá a celkový dojem dále podporuje dynamicky braná kamera. Během závodu začíná pršet, přesto ve třináctém kole začne Nico Rica (tj. motocykl automobil) dojíždět a záhy je výsledek jasný.

Výsledek závodu, který byl podle vyjádření firmy Akrapovic skutečný, je poměrně jasný hned od prvních okamžiků. Přesto jde o zajímavý způsob prezentace společnosti vyrábějící úzkoprofilové zboží. Krátký film The Chase stojí za zhlédnutí již jen pro ten zvuk…


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků