Stíhací souboj BMW, v hlavní roli Akrapovic

Pod vedením slovinského výrobce speciálních výfukových soustav Akrapovic byl natočen zajímavý snímek The Chase (+ video)

Společnost Akrapovic není třeba příznivcům kvalitního tuningu automobilů či motocyklů nijak zvlášť představovat, připomeňme alespoň dva loňské projekty, při jejichž tvorbě se uplatnily právě výfukové trakty Akrapovic. Viděli jsme je nejen na sportovním voze Nissan GT-R z dílen rakouského ladiče Königseder, ale také na obyčejném Volkswagenu Golf GTI Excessive, který se veřejnosti představil v rámci loňského ročníku setkání Wörthersee. Nyní tato firma spojila své síly přímo s automobilkou BMW a vytvořila krátký, leč působivý snímek s prostým pojmenováním The Chase.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Režírovaný příběh začíná v kavárně sporem dvou řidičů o to, zda je na okruhu rychlejší automobil, nebo motocykl. Poté se rychle přeneseme do slovinské továrny Akrapovic, kde na zkušební válce upevní paralelně kupé BMW M3 a motocykl BMW S 1000 RR. Za volant, resp. řidítka usednou Rico Penzkofer a Nico Bastian. Následuje řada pohledů na kontrolní přístroje a rychle se protáčející válce zkušeben, to vše při působivém zvuku vytočených motorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale to nejlepší nás teprve čeká. Na opačných koncích uzavřeného okruhu startují Rico a Nico, vítězem se stane ten, který svého soupeře jako první dojede. Stojí proti sobě dva legendární stroje, kupé M3 dosahuje při pohotovostní hmotnosti 1 620 kg výkonu 442 koní (325 kW), RR pak jen 198 koní (146 kW), ovšem s hmotností pouze 197 kg. Jízda je to působivá a celkový dojem dále podporuje dynamicky braná kamera. Během závodu začíná pršet, přesto ve třináctém kole začne Nico Rica (tj. motocykl automobil) dojíždět a záhy je výsledek jasný.

Výsledek závodu, který byl podle vyjádření firmy Akrapovic skutečný, je poměrně jasný hned od prvních okamžiků. Přesto jde o zajímavý způsob prezentace společnosti vyrábějící úzkoprofilové zboží. Krátký film The Chase stojí za zhlédnutí již jen pro ten zvuk…


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků