Stíhací souboj BMW, v hlavní roli Akrapovic

Pod vedením slovinského výrobce speciálních výfukových soustav Akrapovic byl natočen zajímavý snímek The Chase (+ video)

Společnost Akrapovic není třeba příznivcům kvalitního tuningu automobilů či motocyklů nijak zvlášť představovat, připomeňme alespoň dva loňské projekty, při jejichž tvorbě se uplatnily právě výfukové trakty Akrapovic. Viděli jsme je nejen na sportovním voze Nissan GT-R z dílen rakouského ladiče Königseder, ale také na obyčejném Volkswagenu Golf GTI Excessive, který se veřejnosti představil v rámci loňského ročníku setkání Wörthersee. Nyní tato firma spojila své síly přímo s automobilkou BMW a vytvořila krátký, leč působivý snímek s prostým pojmenováním The Chase.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Režírovaný příběh začíná v kavárně sporem dvou řidičů o to, zda je na okruhu rychlejší automobil, nebo motocykl. Poté se rychle přeneseme do slovinské továrny Akrapovic, kde na zkušební válce upevní paralelně kupé BMW M3 a motocykl BMW S 1000 RR. Za volant, resp. řidítka usednou Rico Penzkofer a Nico Bastian. Následuje řada pohledů na kontrolní přístroje a rychle se protáčející válce zkušeben, to vše při působivém zvuku vytočených motorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale to nejlepší nás teprve čeká. Na opačných koncích uzavřeného okruhu startují Rico a Nico, vítězem se stane ten, který svého soupeře jako první dojede. Stojí proti sobě dva legendární stroje, kupé M3 dosahuje při pohotovostní hmotnosti 1 620 kg výkonu 442 koní (325 kW), RR pak jen 198 koní (146 kW), ovšem s hmotností pouze 197 kg. Jízda je to působivá a celkový dojem dále podporuje dynamicky braná kamera. Během závodu začíná pršet, přesto ve třináctém kole začne Nico Rica (tj. motocykl automobil) dojíždět a záhy je výsledek jasný.

Výsledek závodu, který byl podle vyjádření firmy Akrapovic skutečný, je poměrně jasný hned od prvních okamžiků. Přesto jde o zajímavý způsob prezentace společnosti vyrábějící úzkoprofilové zboží. Krátký film The Chase stojí za zhlédnutí již jen pro ten zvuk…


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků