Steinmetz Opel Astra: ladná agrese

Tradiční ladič automobilů značky Opel postupně představuje svoji sadu úprav pro šestou generaci Astry.

Tato sada se dotkne především aerodynamických doplňků, snížené světlé výšky a litých kol, jež byly u Steinmetzu vyvinuty zvlášť pro Astru „J“, aby jí vtiskly agresivnější, níkoli však nevkusný dojem. Začnéme ale u technických změn.

Snížení světlosti si vyžádalo specifické odladění konstrukčně zajímavé zadní nápravy s Wattovým přímovodem (s podobnými modifikacemi se přitom počítalo již při vývoji vozu) a soustavy aktivního pérování a posilovače řízení FlexRide. Pokles podvozku o 30 mm údajně řidič ocení při rychlých průjezdech zatáčkami Severní smyčky na Nürburgringu, ale nediskriminuje jej ani v běžném městském provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sada aerodynamických modifikací se skládá především z přepracovaného předního nárazníku s černými mřížkami a spodní lištou a výraznějšího spoileru nad zadním oknem, jenž důsledně navazuje na klesající linii střechy. Na přání se dodávají též boční lišty ve stříbrné, nebo antracitové barvě, jakož i obklady dveřních klik z plátů nerezového plechu.

Novinka se představila na setkání Tuning World Bodensee, kde se veřejnost mohla seznámit i s novými dvoubarevnými ráfky ST10 s rozměry 8.5J x 19" ET39. Tato kola s pěticí zdvojených paprsků navazují na tradici značky Steinmetz, zcela vyplňují rozměrné podběhy nové Astry a dávají vyniknout vzhledu sériových brzd. Alternativně lze objednat ráfky stávající řady ST7 se základními rozměry shodnými s ST10. Obouvají se pneumatiky 235/35/R19 značek Continental a Michelin a jejich instalace nevyžaduje žádné úpravy okrajů blatníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tím však Steinmetz nekončí, ale soustředí se také na individualizaci interiéru. Ke standardním přístrojům přibyl ukazatel aktuálně zařazeného rychlostního stupně, a sice v barvě podle výběru řidiče. Samozřejmostí jsou specifické koberečky s vyšitými logy Steinmetzu, ale těšit se můžeme i na nerezové obklady prahů, jež završují paletu doplňků určených pro Opel Astra řady J.

Jistě očima pátráte i po úpravách motoru. Ty zatím Steinmetz nepředstavil, jejich uvedení ale můžeme očekávat v nejbližších týdnech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Steinmetz Opel Astra
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků