Steinmetz Opel Astra: ladná agrese

Tradiční ladič automobilů značky Opel postupně představuje svoji sadu úprav pro šestou generaci Astry.

Tato sada se dotkne především aerodynamických doplňků, snížené světlé výšky a litých kol, jež byly u Steinmetzu vyvinuty zvlášť pro Astru „J“, aby jí vtiskly agresivnější, níkoli však nevkusný dojem. Začnéme ale u technických změn.

Snížení světlosti si vyžádalo specifické odladění konstrukčně zajímavé zadní nápravy s Wattovým přímovodem (s podobnými modifikacemi se přitom počítalo již při vývoji vozu) a soustavy aktivního pérování a posilovače řízení FlexRide. Pokles podvozku o 30 mm údajně řidič ocení při rychlých průjezdech zatáčkami Severní smyčky na Nürburgringu, ale nediskriminuje jej ani v běžném městském provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sada aerodynamických modifikací se skládá především z přepracovaného předního nárazníku s černými mřížkami a spodní lištou a výraznějšího spoileru nad zadním oknem, jenž důsledně navazuje na klesající linii střechy. Na přání se dodávají též boční lišty ve stříbrné, nebo antracitové barvě, jakož i obklady dveřních klik z plátů nerezového plechu.

Novinka se představila na setkání Tuning World Bodensee, kde se veřejnost mohla seznámit i s novými dvoubarevnými ráfky ST10 s rozměry 8.5J x 19" ET39. Tato kola s pěticí zdvojených paprsků navazují na tradici značky Steinmetz, zcela vyplňují rozměrné podběhy nové Astry a dávají vyniknout vzhledu sériových brzd. Alternativně lze objednat ráfky stávající řady ST7 se základními rozměry shodnými s ST10. Obouvají se pneumatiky 235/35/R19 značek Continental a Michelin a jejich instalace nevyžaduje žádné úpravy okrajů blatníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tím však Steinmetz nekončí, ale soustředí se také na individualizaci interiéru. Ke standardním přístrojům přibyl ukazatel aktuálně zařazeného rychlostního stupně, a sice v barvě podle výběru řidiče. Samozřejmostí jsou specifické koberečky s vyšitými logy Steinmetzu, ale těšit se můžeme i na nerezové obklady prahů, jež završují paletu doplňků určených pro Opel Astra řady J.

Jistě očima pátráte i po úpravách motoru. Ty zatím Steinmetz nepředstavil, jejich uvedení ale můžeme očekávat v nejbližších týdnech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Steinmetz Opel Astra
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků