Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Jihočeská dálnice D3 se musí vypořádat s dalším významným problémem. Její rekonstrukci u Tábora komplikuje spor o sjezd, který vede k prodejně motocyklů a dalším provozovnám. Dálnici tak hrozí zpoždění, popřípadě zprovoznění jen v polovičním profilu.
Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Jádro sporu spočívá v tom, že stát po rekonstrukci dálničního obchvatu Tábora se sjezdem nepočítá, čímž areál motocentra odřízne od světa. Majitelé proto podali rozklad proti stavebnímu povolení, jež se týká rekonstrukce pravé strany dálnice ve směru od Prahy.

„Hlavní problém spočívá v tom, že se tu nedodržují zákony. V roce 2000 jsme zkolaudovali na trvalou dobu, máme platná všechna povolení a oni se rozhodli, že sjezd nebude. Tím pádem naše budova přijde o jedinou přístupovou cestu,“ řekl deníku E15 podnikatel Pavel Bratránek.

S kolegy Petrem Bratránkem a Milanem Stuparičem proto po státu žádají buď sjezd, nebo majetkoprávní vyrovnání. O tom s nimi ale úředníci nejednali.

„Obecně rozklad, případně soudní pře, vždy znamená určité komplikace, v tomto případě oddálení rekonstrukce pravé poloviny obchvatu Tábora,“ uvedl Zdeněk Neusar z ministerstva dopravy.

Vznikne úzké hrdlo?

Podle něj by ale červnový termín otevření celého 25 kilometrů dlouhého úseku od Tábora k Veselí nad Lužnicí neměl být ohrožen. U Tábora může ovšem vzniknout úzké hrdlo.

Zatímco levá strana obchvatu je téměř hotová, vpravo se dosud nemůže kopnout. A podnikatelé jsou podle Bratránka připraveni hnát celou věc k soudu. Situace ovšem není jednoznačná. Příjezd k areálu vede kvůli věcnému břemeni přes pozemek firmy Armex Oil. Ta v sousedství donedávna provozovala dočasnou čerpací stanici Jet.

Stát proto při vydání stavebního povolení na dálnici argumentoval mimo jiné tím, že se majitelé motocentra měli řádně informovat o budoucnosti sousedních pozemků. Podnikatelé ale tvrdí, že prodejnu stát zkolaudoval jako trvalou, a tudíž se předpokládá i trvalá příjezdová cesta.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků