Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Jihočeská dálnice D3 se musí vypořádat s dalším významným problémem. Její rekonstrukci u Tábora komplikuje spor o sjezd, který vede k prodejně motocyklů a dalším provozovnám. Dálnici tak hrozí zpoždění, popřípadě zprovoznění jen v polovičním profilu.

Jádro sporu spočívá v tom, že stát po rekonstrukci dálničního obchvatu Tábora se sjezdem nepočítá, čímž areál motocentra odřízne od světa. Majitelé proto podali rozklad proti stavebnímu povolení, jež se týká rekonstrukce pravé strany dálnice ve směru od Prahy.

„Hlavní problém spočívá v tom, že se tu nedodržují zákony. V roce 2000 jsme zkolaudovali na trvalou dobu, máme platná všechna povolení a oni se rozhodli, že sjezd nebude. Tím pádem naše budova přijde o jedinou přístupovou cestu,“ řekl deníku E15 podnikatel Pavel Bratránek.

S kolegy Petrem Bratránkem a Milanem Stuparičem proto po státu žádají buď sjezd, nebo majetkoprávní vyrovnání. O tom s nimi ale úředníci nejednali.

„Obecně rozklad, případně soudní pře, vždy znamená určité komplikace, v tomto případě oddálení rekonstrukce pravé poloviny obchvatu Tábora,“ uvedl Zdeněk Neusar z ministerstva dopravy.

Vznikne úzké hrdlo?

Podle něj by ale červnový termín otevření celého 25 kilometrů dlouhého úseku od Tábora k Veselí nad Lužnicí neměl být ohrožen. U Tábora může ovšem vzniknout úzké hrdlo.

Zatímco levá strana obchvatu je téměř hotová, vpravo se dosud nemůže kopnout. A podnikatelé jsou podle Bratránka připraveni hnát celou věc k soudu. Situace ovšem není jednoznačná. Příjezd k areálu vede kvůli věcnému břemeni přes pozemek firmy Armex Oil. Ta v sousedství donedávna provozovala dočasnou čerpací stanici Jet.

Stát proto při vydání stavebního povolení na dálnici argumentoval mimo jiné tím, že se majitelé motocentra měli řádně informovat o budoucnosti sousedních pozemků. Podnikatelé ale tvrdí, že prodejnu stát zkolaudoval jako trvalou, a tudíž se předpokládá i trvalá příjezdová cesta.

Zdroj: E15.cz
 

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 129 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 115 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků