Stávající Saab 9-3 neřekl poslední slovo, chystá se facelift i elektrické provedení

Jak se zdá, vše se u Saabu nyní točí okolo zahájení výroby nové generace modelu 9-5, ale pozornost se nyní zaměří na stávající základ modelové palety, již nějaký ten pátek prodávaný Saab 9-3. Ten by již pro modelový rok 2011 měl podstoupit facelift ve stylu většího typu 9-5 a dočká se modifikovaných motorů. Kromě nových litých kol a odstínů karoserie se objeví nové výbavové stupně Vector Griffin a Griffin Aero. V závislosti na konkrétním trhu se budou dodávat zážehové dvoulitry s atmosférickým i nuceným plněním a výkony od 163 do 220 koní (119 až 161 kW). Vznětová jednotka pak bude dávat alternativně 130, 160 a 180 koní (tj. 95, 117 a 132 kW). 

Kromě toho má být na počátku příštího roku vyrobena ověřovací série vozů Saab 9-3 s čistě elektrickým pohonem a nasazena do testování po celém světě včetně domovského Trollhattanu. Tyto vozy budou opatřeny li-ionovými akumulátory Boston-Power a má se na nich zkoušet také elektrifikace různých palubních soustav. Nicméně sériový elektromobil značky Saab se na trzích neobjeví dříve než v roce 2016.

Tip: Přečtěte si náš test „lihového” Saabu 9-3 2,0 turbo BioPower.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 2,0t BioPower v našem loňském testu
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků