Stávající Saab 9-3 neřekl poslední slovo, chystá se facelift i elektrické provedení

Jak se zdá, vše se u Saabu nyní točí okolo zahájení výroby nové generace modelu 9-5, ale pozornost se nyní zaměří na stávající základ modelové palety, již nějaký ten pátek prodávaný Saab 9-3. Ten by již pro modelový rok 2011 měl podstoupit facelift ve stylu většího typu 9-5 a dočká se modifikovaných motorů. Kromě nových litých kol a odstínů karoserie se objeví nové výbavové stupně Vector Griffin a Griffin Aero. V závislosti na konkrétním trhu se budou dodávat zážehové dvoulitry s atmosférickým i nuceným plněním a výkony od 163 do 220 koní (119 až 161 kW). Vznětová jednotka pak bude dávat alternativně 130, 160 a 180 koní (tj. 95, 117 a 132 kW). 

Kromě toho má být na počátku příštího roku vyrobena ověřovací série vozů Saab 9-3 s čistě elektrickým pohonem a nasazena do testování po celém světě včetně domovského Trollhattanu. Tyto vozy budou opatřeny li-ionovými akumulátory Boston-Power a má se na nich zkoušet také elektrifikace různých palubních soustav. Nicméně sériový elektromobil značky Saab se na trzích neobjeví dříve než v roce 2016.

Tip: Přečtěte si náš test „lihového” Saabu 9-3 2,0 turbo BioPower.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 2,0t BioPower v našem loňském testu
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek