Praha, 14. 4. 2015 – Společnost Médea Research dnes nově zveřejnila statistiky reálných prodejů očištěné i o neidentifikovatelné registrace, tedy registrace, které nedělají fyzické a právnické osoby.
Vzhledem k stále rostoucímu využívání přímých registrací na neidentifikovatelné subjekty se Médea Research rozhodla přinést další zajímavý pohled na situaci skutečných prodejů nových vozů v ČR.
Po očištění prodejů o registrace mimo fyzické a právnické osoby je patrné, že prodeje vozů v první kvartálu 2015 sice stejně jako deklarované registrace rostou, ale mírnějším tempem - o 21 % na 44 285, zatímco registrace vzrostly o 25,3 % na 57 267. Rozdíl mezi deklarovanými registracemi a očištěnými prodeji je tak 12 982 vozů, tedy registrace jsou nadhodnocené téměř o 30 %. Osobních vozů přibylo na českých silnicích 19,4 % (40 630), LUV vozů 46,4 % (3 655). Prodejům osobních vozů očištěným o neidentifikovatelné registrace vévodí Škoda s 15 666 vozy a 38,6% podílem. Na druhém místě je Hyundai s 4 503 vozy (11,1% podíl). Na dalších místech je Volkswagen (3 107, podíl 7,6 %), následovaný značkami Dacia (2 252, podíl 5,5 %), Opel (1 752, podíl 4,3 %), KIA (1 679, 4,1 %) a Renault (1 598, 3,9 %). Mezi modely vede Octavia (5 528 vozů) před Rapidem (3 144) a Fabií (2 996), za kterými se umístila dvojice modelů Hyundai – i30 (1 599) a ix20 (1 287).
Společnost Médea Research se dlouhodobě věnuje zpracování prodejních statistik nových aut. Své aktivity Médea Research cíleně rozšiřuje o ty segmenty, které mají za cíl přinést přesnější pohled na situaci prodejů na českém trhu. V současné chvíli zpracovává Médea Research tyto segmenty: reálné prodeje, účelové registrace, neprůhlednou kategorii, skutečné prodeje po odečtení neprůhledné kategorie, celkové registrace a statistiky prodejů fyzickým osobám. A pokud narazí na další nesrovnalosti, tak je bude dále analyzovat a zveřejňovat.
Podrobné prodejní statistiky zpracované společnosti Médea Research naleznete na internetové adrese: http://research.medea.cz/volne-dostupne-analyzy.