Stát ruší od ledna 2015 tzv. polopřevody aut. Co to pro nás znamená?

40 komentářů

Peta
24. července • 11:52

Dobry sen chci se zeptat jak poznam poloprevod ze na velkem technicaku je jina osoba jak na malem? Dekuji za radu

Oneer
5. července • 20:28

Opravdu skvělí nápad opětně naší vlády. Domysleli taky kde ty auta skončí?
Už vidím, jak je kšefmánkové vykupují. Ty co vozí šroty, nakoupí to, rozeberou.
Můžeme se těšit, jak se po lese budou válet gumy a palubovky a další bordel.....
Tomu říkám ekologická likvidace.... Ty co jí zaplatili, budou chtít auto vyřadit a potřebují papír od ekologické likvidace.... Je to všechno kokotina všech kokotin.
Když už, tak je měl stát ekologicky zlikvidovat prostě zabavit. Aby to vyšlo stejně jako pro ty,
co si eko zaplatili. Ty ho musí také odevzdat, aby dostali papír a mohli jej zrušit.
Prostě jako zase jeden blbec přemýšlel, no hold Česká vláda. Místo toho aby udělali něco pořádně. Co k tomu víc říct? Tak registry budeme mít čistý, tas doufám, že zůstanou čistý i lesy a další veřejná místa. a nebudou vznikat nelegální skládky z nebezpečným odpadem.

radek
7. června • 18:37

dobrej mam favorita v poloprevodu jezdil jsem takhle asi 5let,tedka jsem ho uz odstavil na zahradu.jenom nevim jak to bude s tema pojistovnama jestli to zanikne po tom 30.6 nebo jim budu muset dat nejakej papir o likvidaci nechci jim to davat zadarmo to radeji rozeberu,dik za odpoved

novas
31. března • 21:40

Prodal jsem motorku do jiného kraje, sepsali jsme kupní smlouvu, dal jsem kupujícímu ověřenou plnou moc a všechny doklady k motorce, ten mi slíbil, že vše zařídí sám, od té doby čekám...a čekám..ačekám..už je to tři týdny a ještě prý ani nebyl na evideční prohlídce. Super zákon..:-D

jana
9. září • 10:49

dobry den, jak vam to dopadlo? mame ten samej problem s autem- uz to sou 4 mesice a samy vymluvy ze to udelaji zitra bla bla bla. jsem zoufala. poradite mi prosim nekdo???

TondaStar
10. ledna • 7:29

Někdo radu jak nejlépe a bez problému koupit auto v neděli ? Nějak nechapu kde udělám povinné ručení a evidencku. ??

PAVEL
20. ledna • 22:27

V NEDĚLI DĚLAJI PŘEVODY A EVIDENČKU NA MINISTERSTVU DOPRAVY

Ozzy
20. prosince • 17:31

Zdravim,pokud si stat namlouva výši pruměrne mzdy 24tisíc a 60% lidi dela v realu za 15hrubeho u pasu na smeny tak pak at se nikdo nediví,že mame nejstarší vozový park v evropě.A nedokončené prevody ve snaze vyhnout se ekozlodejne od 3 do 10000kc,platit 52% dph z litru pohonnych hmot,jezdit po tankodromech oznacenych za dalnici,zrat jidlo z Polska.At nam da stat moznost kupovat nove vozy a po 5letech je obmenovat jako to je na zapade bezne.A nemusi se nic podobneho resit.Dekuji za prispevek.

JirkaK
14. listopadu • 9:14

Tomu nějak nerozumím.... Jaký polopřevod? Přece byla a stále je povinnost, aby původní majitel auto odhlásil a nový majitel ho do deseti dnů přihlásil na sebe! Že to nikdo nekontroloval a nepostihoval, a že z toho vzniklo to co vzniklo je bordel státu. Bohužel, jak je u nás zvykem, státní bordel a úřednická neschopnost se opět řeší jen opruzem a buzerací občanů.
A jak s těmi značkami? To jako ve všech krajích na všech registračních místech v obcích s rozšířenou působností budou jako mít zásoby značek pro všechny ostatní kraje, aby v případě že třeba koupím auto v Plzni a bydlím v Pardubicích, vydali v Plzni pardubické značky? No pak se nedivím že ten převod bude navíc stát místo 800,- dokonce 1400,-Kč! Mimochodem, jinde jsem četl zmínku o tom, že přeregistrace auta v Kanadě stojí 22 kanadských dolarů, tedy zhruba pětikilo.... U nás třikrát tolik 3-[

plasa
16. listopadu • 11:11

S tím polopřevodem máte pravdu. Na druhou stranu vyhoďte 3, 5 nebo 10 000 Kč prakticky za zápis svého jména do techničáku. Mám samozřejmě na mysli poplatky za plnění ekologických norem Euro 0-II. ( Pokud se částky či pravidla změnila, prosím opravte mě. Taky nevím všechno :-) ) Polopřevod byl možností, jak se těmto poplatkům vyhnout u starších vozů.

mp
19. listopadu • 17:00

Hlavní důvod změny je zvýšení příjmu do státní pokladny a nedivil bych se, kdyby zároveň nevznikly organizace, nebo úřady, které by vše za přiměřenou úhradu zařídily. Opět pro někoho možnost výdělku.

magic
28. listopadu • 9:37

Možná bude hlavní problém v tom, že je potřeba zajít na úřad v centru, kde :
1) nereálné v libovolnou dobu zaparkovat a to mnohdy ani za poplatek!
2) bez objednání čekací lhůta obvykle 0,5dne!
3) neustálé opakované poplatky
4) při prodeji opět ta stejná běhačka!jasně, pokud si někdo koupí auto na celý život proč ne, ale když se má řešit jedno auto třeba na rok, pak pro ženu, následně motorka, skútr, vše nakupované postupně, tak člověk netráví čas jinak než navštěvováním magistrátu a výměny SPZ, brzy toto omrzí, tak jediné klidně řešení byl polopřevod.

Mio
14. listopadu • 19:34

Presne to me fascinuje, ono by stacilo do toho zákona pridat, ze po uplynutí lhůty 30 dnů se auto z polopřevodu vyřadí z evidence pro poruseni zakona nabyvatele a on by si každý rozmyslel ho tam nechávat. Samo bych tam dal i možnost se proti tomuto odvolat dalsich 90 dnu, ale uz by se musel dolozit duvod proc nedodrzel zakonnou povinnost (nemocnice, vezeni, apod.) Proc nasi zakonodarci maji tendence zasadne system menit, misto postupneho zlepsovani a zjednodusovani.

-Fík
13. listopadu • 19:53

A proč to ještě víc nezjednodušit a mít jednu RZ na celý život auta. A ještě k tomu zpřístupnit historii technických kontrol včetně zaznamenaného stavu tachometru. Jako v UK http://motinfo.direct.gov.uk/internet/jsp/ECHID-Intern... ... . Proč je to u nás tak tajné?! Že by Cebia se svojí mediální tváří Humlem nechtěla zveřejnění stavu tachometrů? Udělali si totiž na tom pěkně dobrej business.

puk123
14. listopadu • 6:06

...A povinné ručení logicky na řidičák. Pak by se při koupi nebo prodeji vozu nemuselo vůbec řešit.

Fantomas
14. listopadu • 9:09

Každý model má svoje nevýhody. Jak by se řešila situace, kdy majitel řidičáku nemá auto?

JirkaK
14. listopadu • 9:16

Stejně jako když majitel auta nemá řidičák :-D Nijak.

Fantomas
14. listopadu • 9:20

No a co když majitel ridičáku potřebuje nutně jednorázově někam dojet? Třeba jen s úrazem k doktorovi?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
14. listopadu • 10:13

Kolik možných řešení ti mám psát? Co tak přemýšlet sám? Třeba obdoba MHD, kde máš roční, měsíční i denní jízdenky, ... . Současný model je vhodný jen k tomu, že policie může neplatiče odhalovat podle RZ na dálku. Když máš auto, se kterým nejezdíš, je to jednodušší? A nakonec ten vtip, kdy auto půjčíš, řidič nabourá a ty máš po bonusech.

Fantomas
14. listopadu • 10:46

Ale aby nedošlo k nedorozumění, nesnažím se nic propagovat, nebo naopak pomlouvat, jen se snažím vidět i možnosti a situace, které mohou nastat. Třeba by se nakonec ukázalo, že je to systém výhodnější.
Navíc pochybuju, že by to v našem finančně-státním systému prošlo. Protože systému jde o peníze, tak má zájem platit za každé vozidlo. Platit jen za používané řidičáky, navíc dobrovolně, by se jm zcela jistě nelíbilo.

puk123
17. listopadu • 3:49

Téměř s + po funuse, takže krátce. Stávající systém funguje dlouho a spěje spíše k horšímu, od komplikací při prodeji/nákupu auta po absurdní dopisy od ČKP. Je fakt, že by se změna musela řešit v mezinárodním, minimálně EU kontextu.
Ať tak či tak, jedná se o pojištění a krytí škod. Bourat se bude stejně, takže v gobálu se musí vybrat stejně. Jiný systém by nebyl ani dražší ani levnější pro řidiče, pojišťovny i stát.

Fantomas
17. listopadu • 10:21

No a já ti mezitím zkusím vysvětlit, že nemáš pravdu v tom, že by to nebylo dražší.Počet vozidel, na která se platí současné povinné ručení a počet řidičáků je ve státě přibližně stejný. Bourat se bude stejně, tak se musí i vybrat stejně, potud souhlasím.
Ale jakmile by se přešlo na placení za řidičák, tak ať povinné, nebo dobrovolné pojištění by okamžitě vedlo k tomu, že lidé, kteří vůbec nejezdí, by přestali platit, nebo v případě povinného pojištění by ti přišli plácnout řidičákem o stůl. Přece nebudou platit za něco, co nepotřebují.
Tím by se skokově smrsknul počet platících odhadem na polovinu. Aby se zachoval objem vybraných peněz, muselo by tím pádem dojít ke zdražení pro zbývající platící na dvojnásobek.
Navíc pokud by se zavedla i možnost krátkodobých pojistek, by platících ubylo ještě víc, což by dál zvýšilo základní sazbu pojištění, krátkodobé sazby by pak nejspíš byly téměř nepoužitelně vysoké.
Dál by se nemohlo rozlišovat podle objemu, nebo druhu dopravního prostředku, takže by se sazba musela sjednotit a jaksi zprůměrovat. Kdo jezdí jen na mopedu by musel platit stejně, jako profesionál v náklaďáku.
No a jedním autem víc bouraček najednou udělat nejde, ovšem opačně jedním řidičákem víc bouraček udělat jde, klidně několik denně, tedy rizikovost řidičáku je větší, než rizikovost auta, opět důvod k dalšímu zvýšení ceny pojištění.
Mně z toho prostě pořád vychází, že by se ceny oproti současnosti rapidně, nejspíš násobně zvedly, pro spousty lidí až do nereálných výšek.

puk123
18. listopadu • 6:58

Fantomasi, při vší úctě si myslím, že vysvětlování by bylo ještě nadlouho, takže jsem raději založil vlákno "Povinné ručení na řidiče nebo na auto?" v diskuzním fóru. Máš-li chuť, hoď tam své dotazy a pochyby širšímu plénu.

Fantomas
17. listopadu • 9:55

No a já se tedy vrátím k mému původnímu dotazu - jak bys v tomto modelu navrhoval řešit situace, které jsem popsal, například stav, kdy někdo má řidičák, ale nejezdí?

Fantomas
14. listopadu • 10:40

Ale no tak. Já měl přece na mysli situaci, kdy prostě je potřeba z nějakého důvodu jet autem. Ne všichni bydlí ve městech u MHD. A ano, auto se kterým nejezdíš, je jednodušší, než řidičák, který nevyužíváš. Můžeš dát do depozitu, navíc jak jsem psal výš, pojištění na auto je nižší, než pojištění na osobu, dá se to tedy platit a "nevyužívat" a může s ním kdykoliv jet kdokoliv jný s řidičákem. Prostě vlastním auto pro případ potřeby. Naproti tomu vlastnit řidičák a platit drahé pojištění pro případ potřeby je horší a dražší situace.
Příklad: 4členná rodina žijící na venkově, jedno auto, všichni mají řidičák.
Současný systém je moc nestojí, mají auto pro případ potřeby, což je výhodné a pohodlné, kdokoliv z nich může kdykoliv jet.
Systém pojištění na řidičák by je vyšel mnohonásobně dráž. Nevýhodné a ekonomicky nesmyslné. Pravděpodobně by se museli smířit s tím, že v případě potřeby nebudou mobilní.

Jan
16. listopadu • 14:55

Myslím, že jsi jej špatně pochopil, že myslel možnost zaplatit si pojštění k řidičáku podobně jako časovou jízdenku na MHD - Roční, půlroční, měsíční či denní. Je fakt, že dnes už by díky internetu a mobilním telefonům tohle asi řešit šlo. Druhá věc je ale mezinárodní právo, které počítá s určitým modelem - zelená karta, vázaná na vozidlo. Takový systém by ale pravděpodobně vedl ke snížení mobility obyvatelstva. Bylo by pak zajímavé sledovat pozitivní i negativní vlivy takového rozhodnutí.

Fantomas
16. listopadu • 17:53

Aha, takhle, pojištění na způsob dálniční známky. To by sice vyřešilo to, že někteří jezdí jen málo, ale nevyřešilo by to právě onu momentální potřebu sednout a jet. Ať už v zaměstnání, doma, nebo kdekoliv jinde. V tom je právě největší výhoda řidičáku a auta, v oné svobodě jet kdykoliv a podle vlastního rozhodnutí. Tohle vše by nutnost nejdřív někde pracně nahonem shánět krátkodobé pojištění naprosto zabila a spoustě lidí by nesmírně zkomplikovala život. A pravděpodobně by je připravila o onu často dost nutnou mobilitu. Navíc, jak už jsem vysvětlil výš, už samotné pojištění na řidičák by bylo násobně dražší proti dnešku, krátkodobé pojistky by pak byly nutně ještě dražší. Silně pochybuju, že by pak někdo chtěl dát třeba 1000 Kč za týdenní pojistku kvůli jedné cestě 20 km tam a zpátky.
Nepopírám, že tenhle model by měl určitá pozitiva, ale jak tak o tom přemýšlím, tak by měl hlavně negativa a místo zjednodušení a úspor by lidem přinášel jen komplikace a zdražování. Navíc, ač se to nezdá, legislativa spojená s auty je prorostlá celou společností a to vše by se pak muselo změnit. Mně to prostě pořád vychází jako nepoužitelné.

JirkaK
14. listopadu • 10:01

Nevím co nechápeš, mě se tento model náhodou líbí. Máš řidičák, jsi oprávněn řídít auto, máš povinné ručení pro případ že nabouráš. Nemáš povinné ručení, tím pádem nemáš platný řidičák a neřídíš. Ano, nemusíš mít žádné auto, ale to neznamená přece že neřídíš. Můžeš řídit auto manželky, tchýně, zaměstnavatele, z půjčovny.... :-P Také by se mi to velmi líbilo v tom, že zatímco dnes když budu mít napřiklad tři auta, platím povinné ručení z každého z nich, přestože fyzicky můžu jet jen s jedním, potom by stačilo jedno povinné ručení na řidičák na celý autopark.
Pokud jde o případ který zmiňuješ, buď se to vejde do definice krajní nouze a potom je to v pohodě, nebo ne a máš smůlu.

Fantomas
14. listopadu • 10:25

Jak jsem psal, každý model má svoje nevýhody, je výhodný vždy jen pro průměr a musí se vypořádat s množstvím málo četných a výjimečných situací.
Tenhle model by musel počítat s tím, že ráno můžu jet na mopedu a odpoledne v náklaďáku, nebo ve Ferrari, navíc můžu udělat několik bouraček denně, takže logicky by muselo být povinné ručení na osobu násobně dražší, někde ve výsi desetitisíců ročně, aby pokrylo všechna možná rizika. To by ti lidi poděkovali. Pro spoustu lidí je placení takové částky ročně jen za "povinné ručení" prostě nesmysl.
Další problém je ten, že bys tisíce majitelů řidičáků bez auta, kteří nejezdí, nebo jezdí jen vyjímečně, odsoudil ke dvěma možnostem:
1. neplatit "povinné ručení" (které by tím pádem muselo přestat být povinné) a tím bys jim vlastně sebral řidičák, který si poctivě udělali a poctivě zaplatili (stojí často desítky tisíc). To ti poděkují.
2. nebo platit desetitisícová pojištění úplně zbytečně, když nemají auto a nejezdí, ale co kdyby náhodou jednou potřebovali někam jet? Taky chuťovka.
No a vznikla by spousta dalších problémových situací, které by se musely nějak řešit a přitom by ta řešení nebyla asi moc příjemná. Například to, že auto napíšeš na dítě a vesele s ním jezdíš bez pojištění. Něco provedeš, tak z auta utečeš a hotovo.
Nebo bys pojištění udělal povinné? Udělat si řidičák (často za desítky tisíc) a ještě povinně platit další desítky tisíc za pojištění?
Jen se ti snažím ukázat co všechno by se muselo řešit. A to jen v rychlosti, co mě napadá, Bylo by toho mnohem víc. Ale jestli se nepletu, tak tenhle systém v některých zemích funguje. Jak se tyhle situace řeší tam?

Kubat
13. listopadu • 15:19

Úkol zněl jasně, potřebujeme papírově snížit věk vozového parku...
Když si představím jak jsem prodával našim tmavým spoluobčanům auto...
Bylo v polopřevodu napsaný na ně a dokud mi nezaplatili celou částku, tak jsem měl velký techničák. A pokud by mi peníze nedali tak bych ho roztrhal a ať se s autem třeba vyfotěj.
Mě by to nepoložilo a měl jsem to ve smlouvě ošetřený, že velký techničák se předá až po zaplacení celé částky. Zaplatili a dokonce si zaplatili i povinné ručení a udělali STK.
Po tomhle paskvilu bych to auto raději hodil do šrotu než se s nima dohadovat...

puk123
13. listopadu • 12:26

Pěkný opruz. Já to na jedné straně chápu, polopřevod je bordel. Proč ale musím na přihlášení do svého kraje v dnešní zasíťované době? Buď měli udělat celoplošné značky (stejně jsou stávající dle krajů nanic) nebo vydávat dočasné (převozní), které by si nový majitel doma vyměnil. K čemu jsou evidenční kontroly mi hlava vůbec nebere.

Fantomas
13. listopadu • 14:09

Já evidenční kontroly chápu (potvrdit, že auto odpovídá dokladům, aby se nelegalizovala kradená a pobastlená auta), ale způsob přehlašování ani trochu.

patrik
14. listopadu • 0:07

Evidencni prohlídka je na taky na nic dobře přeražené číslo tam nepoznají a pak Vám ho kriminálka stejně vezme.Potažmo soudce. Jen papír navíc pro ty základní ptakoviny.

R
13. listopadu • 14:22

Úředníkům a byrokracii zdar...proc delat veci jednoduše, když jdou slozite...a zase se bude nekdo pakovat na ověřování...

Fantomas
13. listopadu • 14:28

Evidenční kontroly fungují už mnoho let, trvá to chvilku, stojí asi stovku a nedělají to úředníci.

Fantomas
13. listopadu • 14:32

Ale asi jsem to špatně pochopil, měl jsi asi na mysli ověřování podpisů (za 50 korun na počkání na každé poště a úřadu). I tohle chápu, jen jednoduchá ochrana před vykuky a podvodníky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kakos
7. prosince • 18:02

na poště? co to meleš?

mikes
25. února • 12:50

kdes byl posledních pět let? hlavou v zadku ne? :))

puk123
13. listopadu • 23:45

Evidenční kontrola ale dneska moc nechrání kupujícího před podvodníkem a kradená auta a bastly se legalizují jim navzdory. Taky neručí za jeho neodhalení. Proč ale nemůžu udělat přepis a kontrolu, zda odpovídá vůz dokladům v jednom kroku? Já jako občan bych to chtěl. Neměl by státní aparát být pro mne, daně platícího občana?

jendabenda
13. listopadu • 12:37

Tvůj dotaz má svou jednoduchou odpověď: česká byrokracie. Plus navíc do včerejška kamionový kozel zahradníkem na postu ministra.

Doporučujeme

Články odjinud