Startující tlačítko Jaguaru pulsuje jako srdce. Člověka nebo jaguára?

Vychytaného detailu u modelů vozů Jaguar si všimlo už několik majitelů. Tlačítko start/stop pulsuje 72x za minutu. Automobilka nyní prozradila proč.

Jeden z uživatelů si této zajímavosti všiml u vozu F-Type a o video se podělil na sociální síti Twitter. Jaguar neotálel a všímavému majitel odpověděl: „Víte, že tlačítko pulsuje 72x za minutu? To je klidová tepová frekvence jaguára,“ uvedla automobilka. Odpověď na otázku výše tak známe, jenže...

Zajímavosti | Ford | Fascinace | Jaguar

Ford a Jaguar testují novinku. Bude stání na červenou navždy minulostí?

O tomto detailu informoval Jaguar na stejné síti už v létě roku 2013 a tehdy uvedl, že tlačítko start/stop pulsuje 72x za minutu stejně jako srdce člověka. Obě tvrzení jsou pravdivá, klidná tepová frekvence člověka se pohybuje mezi 60 a 100 pulsy za minutu. Víme, že tato funkce asi nebude klíčovým rozhodnutím, proč si nový Jaguar koupit, zároveň je ale potřeba automobilku pochválit za práci s každým detailem.

Dalším modelem, který se této funkce dočká, bude XF Sportbrake, jehož premiéra je naplánována na příští rok. Nedávné špionážní snímky odhalují, že těšit se můžeme i na F-Pace SVR a opomenout nesmíme ani zájmy automobilky v oblasti elektromobilů. Jaguar údajně pracuje na sedanu s nulovými emisemi a v budoucnu hodlá nabídnout také elektrické SUV.

Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků