Stárnoucí XC90 podráží výsledky Volva. Šéfa automobilky to irituje

Už brzy uplyne deset let od chvíle, kdy se objevil model XC90. Roky se prémiové velké SUV prodávalo skvěle, ale to už dnes neplatí. A nezmění se to ani v nejbližší budoucnosti. Vůz druhé generace se má objevit až v roce 2014.

Rozčiluje to mnohé představitele švédské automobilky a nejvíce snad jejího šéfa Hakana Samuelssona. Ten se o tom vyjádřil otevřeně:

„Co nás naučil vývoj kolem XC90? Jak ošidné je zdržovat vývoj produktu. Pokud tak činíte, půjčujete si vlastně peníze ´z budoucnosti´. A později je musíte vracet i s úrokem,“ řekl. „To není zrovna chytré, taková zdržovací taktika, takový program.“

Podle údajů automobilky Volvo globální prodeje modelu XC90 spadly loni o 21 procent ve srovnání s rokem 2011, na 31 290 vozů

Celkem přesně kopíruje dění kolem tohoto vozu i český trh. V roce 2010 měl model XC90 podle SDA v obchodní třídě Terénní vozy 329 registrací, o rok později 243 a loni jen 188.

Uběhlo už hodně času od roku 2004, kdy si tento vůz zakoupilo ve světě 84 032 zákazníků. Až do roku 2007 to byl nejlepší model Volva, když švédská automobilka prodala 79 140 kusů XC90. O rok později to už ale neplatilo, předstihl ho model V50.

Podle JATO Dynamics v Evropě loni prodeje XC90 spadly o 29 procent na 9416 kusů, v USA se prodalo v roce 2012 také méně – 9513 kusů.
 

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků