Stáje Ferrari a Mercedes za elitou ještě zaostávají. Jak dlouho?

Po zámořském bloku je nyní v kalendáři mistrovství světa formule 1 delší přestávka. Jezdci si v klidu užívají Velikonoc a formulová elita se sejde až 8. května v Istanbulu, kde odstartuje minicyklus tří evropských grand prix. V dosavadních závodech dvakrát zvítězil jezdec stáje Red Bull a jednou McLaren. Na stupně vítězů pustili zástupci těchto týmů jen dvakrát piloty kokpitech vozů Lotus-Renault.

Na podium se tak ještě neprosadili jezdci dalších dvou favorizovaných týmů Mercedes GP a hlavně Ferrari. Nejlepší z nich byl zatím v rudém voze Fernado Alonso čtvrtý v úvodním podniku v Austrálii. V posledním závodě v Číně oba jezdce Ferrari porazil velice rychlý Nico Rosberg, který dojel ve „stříbrném šípu“ nakonec pátý. V Maranellu tak mají během volna o čem přemýšlet, ale Alonsův stájový kolega Felipe Massa je přesvědčený, že tým zaostává hlavně v sobotní kvalifikaci.

„Po Šanghaji musíme považovat Mercedes za tým bojující o přední místa,“ řekl Massa. „V kvalifikaci mají určitě rychlejší auto než my.“ To Brazilec považuje za slabinu týmu s černým koníkem ve znaku. „Když se podíváte na rychlost vozu, stačila na boj s předními jezdci,“ připomněl. „Díky tomu jsem dokázal získat několik míst, protože auto, které jsme měli v závodě, bylo úplně jiné než to, v nemž jsme seděli o den dřív v kvalifikaci.“

Rosberg musel ubrat plyn, aby dojel do cíle

Rosberg byl v Šanghaji v jednu chvíli dokonce na pozici, která slibovala ještě lepší umístění, než na jakém nakonec dojel. Jenže pak se propadl o několik míst a čelo se mu vzdálilo. Příčinou byla skutečnost, že měl v nádrži méně paliva než by potřeboval k agresívní jízdě. Chybu ve výpočtech, kterou způsobil někdo z kolegů v týmu, ale hodil za hlavu. Podstatná pro něj byla rychlost, kterou vůz Mercedes předvedl.

„V cíli mi chvíli trvalo, než jsem si všechno srovnal v hlavě. Čtvrt závodu jsem byl ve vedení, a proto jsem doufal v pódiové umístění. Ale nemůžu nikoho obviňovat, že jsem měl málo paliva. Je to ponaučení pro nás všechny,“ říkal Němec. „Bylo to fantastické, bojovat na čele je skvělý pocit , ale musíme být spokojení, že jsme v Číně udělali krok vpřed, a to díky extrémně tvrdé práci všech lidí v týmu,“ dodal. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Piloti stájí Ferrari a Mercedes GP by se mohli v dalších závodech výrazněji prosadit
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků