Každé auto jde na STK, dobré by bylo kdyby se kontrolovali a odesílali ujeté kilometry do registru vozidel. Kde by se dalo auto zkontrolovat, na výpisu z karty. Také by nebylo od věci kdyby servis do stejného systému zadával opravy úpravy a případně výměny součástek. Tím by s dalo předejít spekulacím o tom jakou má ve skutečnosti vozidlo hodnotu.
Prosím autora článku, aby se podepsal. Je jen členem širší skupiny najatých žoldáků, kteří se nám snaží vnutit, že autobazary nekradou. Dělají jen to, co po nich chceme. Ikdyž budou a pořád častěji nazývat krádež přáním zákazníka, je to pořád krádež.
když to bude trestné tak to pomůže a tolik se stáčet nebude
Ať je tedy v zákonu, že prodávající musí uchovat smlouvu po dobu patnácti let.Pokud se to tedy nezměnilo, když jsem přihlašoval auto, tak jsem musel předložit smlouvu a úředník si ji okopíroval. a Prodejce ?. Když chce inkasovat, tak ať nese i odpovědnost.Prokáže li se , že km nesedí, tak ať si odpočine 10 - 15 let natvrdo a myslím si, že se situace zlepší..........
Má-li rodný list každá láhev alkoholu, Může mít rodný list se stavem tachometru i každé auto v technickém průkazu.. Koupím jen auto s řádným TP s evidencí pravidelných prohlídek včetně stavu tachometru. Kupuji-li autu bez úplných dokladů musím počítat s mořžnou skrytou vadou.
Ale vzhledem k tomu, že stk je pouze jednou za 2 roky, nemusí to být taky záruka. Stačí stočit tachometr před tím, než na stk půjdu, a snížit tak ten 2letý nájezd. Chtělo by to informace i z jiných zdrojů, jako to dělá cebie, ze servisů, pojišťoven...samozřejmě, koupit si auto bez dokladů o původu je velký risk
Na Slovensku je aspon stranka kde pri STK (technickej kontrole) zapisu stav tachometra a kedy stk bola vystavena:http://tkcheck.assecosolutions.sk/ovoz/home.htm... Dalsia vec je , ze napriklad Toyota ma el. servisnu historiu:http://historiavozidla.toyota.sk/carinfo.aspx...
Auto z bazáru nikdy a za žiadnych okolností . Stočené kilometre nie sú jediným rizikom ... /napr.zatajenie kolíznej udalosti/ Takže ak ojazdené , tak najlepšie od sukromnej osoby ako l. vlastníka . Aj moja stratégia predaja je taká istá - deklarujem poctivý stav vozidla , čo aj zaručuje že s cenou nemusím nijako manipulovať . B-]
Borec z ňákého našeho autoklubu v rádiu tvrdil, že v DE byl za stáčení tacho dosud odsouzen 1 (slovy JEDEN) člověk. Jaké číslo pak můžeme očekávat u nás, ministře Mládku a milí spolutlachalové?
A co takle konečně vyrábět tachometry, který se prostě nedají přetočit??? Mohl by ještě mít číslo podle VIN vozu, ve kterém je namonotván.
stacilo by v aute mat ciernu skrinku - ako v lietadlach, kde sa vsetko len zaznamenava - neda sa k nej priamo pristupit, ako k riadiacej jednotke a zmenit, co chcem, ale da sa z nej citat - tym padom by vsetky podvody skoncili, aspon u aut vybavenych takym systemom
Ty story se stočenými km. Furt dokola jak někdo brečí že si koupil autíčko a ono mělo moc najeto nebo se pokazilo. Tak si kupte nové auto. A jestli nemáte na nové a chce staré, tak hold si kup tak, ať máte na základní opravy. Lidi kupují v průměru auta ve stáří 5 a více let a chcete záruky jak na nové auto. Opravdu tomu nerozumím, když si půjdu koupit do zastavárny televizi, tak taky nemám záruku. A ani nevím jak dlouho se na ní někdo díval. Musíte si také uvědomit, kolik stálo to auto nové, když si kupujete ojetinu. Ono hold když si někdo koupi auto co mělo cenu 2,5 mil. a teď to koupil za 200tis. Tak servis bude asi náročný. A jestli prostě člověk nemá na to aby platil servis, tak ať si nekupuje to auto. Pak brečí a nadává jak jsou bazarnící hnusní, že musel dát do servisu 50tis. to není moc peněz když to auto stálo 2,5mil. Druhá věc: ty KM stočené nestočené. Je jednoduché vodítko. Většina managerských vozidel, nebo firemních prostě najedou do 3 let lehce 200tis km, Pak otevřete tipcars a další a každá A6, OCtavia, Passat atd má najeto 135tis km, ve stáří od 3 do 10 let. To už je trošku zarážející. Kvalita těch aut šla samozřejmě také dolu, aby se auta častěji měnila. I když to bude trestné, nikdy se to nepřestane stáčet, také stáčeni přišlo ze západních států. Lidi nepotřebuji zákon na to, ale potřebují spíš použít mozek. Nové auta jsou levná, tak si lidé můžou koupit auta na které finančně stačí a nemusí pak brečet do televize NOVA že si koupili passata z roku 2005 se 130tis km a uplně překvapení zjistili že auto mělo 230tis km museli koupit nové turbo a stálo je to 15tis. - tady ty příběhy mě vždycky umí pobavit. Nikdo si v česku nekoupí passata se 250tis km, i když bude mít servisku a bude v pořádku, každý půjde a koupí si se 125tis km bez servisky, otřískaného, vyžitého, ale na budíku svítí 125tis km. A je happy. Místo volání po zákonu jak v USA (alá braňte nás před naší vlastní blbostí), začněte používat mozek při koupi auta. Když má v kapse 200 tis a chci BMW - náklady budou vyšší. Ale za 200 tis si můžu koupit nějakého rencka nebo toyotu a náklady budou nízké, KM budou uvěřitelnější a budu se mít dobře. Ale jestli chcete BMW 530 za 200tis a auto nové stálo 1,5 mil - musím počítat s většími náklady a nesmí věřit že auto má po 7 letech 120tis km. Neříkám že to není možné koupit, ale 95% má prostě najeto víc.
Já si myslím, že v případě těch tachometrů fouká vítr spíš od výrobců a prodejců nových aut. Těm jdou kšefky od deseti k pěti, tak se neštítí žádné lsti a špinavé hry, aby donutili zákazníky kupovat nová auta. Už věty typu čtyřletá auta jsou nebezpečná a podobně dávají tušit, že za touhle "přetáčecí kampaní" nejsou zákazníci z bazarů, ale prodejci nových aut. Osobně jsem nikdy neslyšel o nikom, kdo by si koupil v bazaru auto a pak si chodil různě stěžovat, že určitě mělo najeto víc. Podle mě se obecně moc dobře ví, že auta v bazarech mají stočené tachometry a stejně se to kupuje, takže to ve skutečnosti nebude až takový problém, jak se teď média snaží vykreslit. Já to beru jako kampaň na objednávku.
Tak pořád je dost lidí, co autům nerozumí a třeba o stáčení ani neví. Přijdou do bazaru, ani nevědí, kolik by tak auto mohlo asi stát a přiznejme si, že některý prodejci v bazarech fakt vědí, jak člověka oblbnout. Když si někdo méně zkušený pak koupí stočeninu, tak ho to může zruinovat. Naopak pro profíka není auto s vyšším nájezdem žádná tragédie, ale vždycky by měl ten skutečný nájezd znát. Auto bez doložený historie a km prostě nebrat
A když ho zruinuje auto s poctivými kilometry?
"Místo volání po zákonu jak v USA (alá braňte nás před naší vlastní blbostí)"Jenze to neni braneni pred nasi blbosti, ale pred podvody.
ono ojeté auto je stále použitá věc, stará několik let. Moc těžko se můžete zaručit za něco, co jste neměl od novoty. Když si koupíte starší telefon, taky Vám nikdo nezaručí že Vám za den odejde display a když se to stane, nikdo Vám to nevyreklamuje. Proto říkám, koupit si auto nové, pokud nemám na nové auto, koupit si auto na které stačím finančně (spotřeba, servis, údržba). Měl jsem auta s málo KM, měl jsem auta s hodně KM. Vždy jsem začínal servisem. Nikdy jsem neskočil do ojetého auta a nezačal jezdit a doufat v servisní knížku. I když mělo auto servis podle servisní knížky pravidelný, začal jsem minimálně výměnou oleje a filtrů, kontrolou kotoučů a brzdových destiček. Aspoň ten minimální základ. Věřím že než stočené KM - což je nic neříkající údaj v dnešní době, bych se soustředil jestli auto nebylo bourané, svařované, jestli nebylo vytopené atd.... Bohužel tyto věci se dají jen velmi velmi těžce odhalit. Čím starší auto, tím je větší možnost že mělo za sebou něco špatného. Trh s ojetými vozy je vždy riziko. Určitě ten kdo má při výběru vodítko stav KM, většinou tvrdě narazí. Kvalita auta jde poznat také podle ceny v Inzerátu, když vozidlo s méně km a lepší výbavou je levnější než vozidlo stejného ročníku se stejným motorem, které má o dost více najeto a také horší výbavu. Není to pravidlem, ale v česku to tak často je
Kdyz ti nekdo proda havarovane auto a do predavaciho protokolu napise ze havarovane nebylo, tak je to podvod stejne tak, jako stocene kilometry. Bouracka se zatajit da, protoze si to muze vyklepat doma v garazi, ale tachometr si jen tak nekdo nestoci. Vzhledem k tomu, ze stoceni tachometru je opodstatnene jen v pomerne vzacnych pripadech a skody tim zpusobene jdou do miliard, prijde mi rozumne to ztizit.
1. Pretaceni tachometru je nutne zaradit ne do paragrafu "podvod" ale "ingerence v bezpecnostni kriticke systemy". Kdyz tak, smi se to povazovat za terrorizmus ktery moze spusobit skodu a i smrt. Nechame terroristy chodit po ulicich?2. Standardni chovani v autobazaru rika aby prinutit prodejce k podpisu ze je stav tachometru schodny z najezdem auta. Pokud se pod tym nepodpise tak je to 100% podvod, a autobazar ne ma zadny duvod na platnost stavu tacho.
Opravdu by mě zajímalo, jak chcete zajistit ten bod č. 2. Zvláště když jste x-tý majitel vozu... Pokud budete prodávat dané vozidlo, tak si do smlouvy dáte větičku, že stav tachometru je orientační a nemusí odpovídat skutečnosti. Jak už tu psalo spousta diskutujících, lidé by se měli orientovat podle celkového stavu vozidla, zohlednit jeho minulost, než se upnout k jednomu číslu - stavu km.
Souhlasím s článkem (i když ne s každou větou). Tohle nic nevyřeší, nechápu proč se k tomu nevyužije STK, když už máme STK. Já myslim že by to fungovalo parádně. Kilometry se tam už zapisují, jedině zajistit, aby se zapisovaly poctivě a pak dát veřejnej přístup k tomuhle záznamu, a není co řešit. Auta z ciziny to nevyřeší, ale to ani ta trestnost....
Tak to moc myslíš protože by to nefungovalo. Většina stáčených aut je mězi zánovníma - firemníma a s novým autem se jede na technickou až po čtyrech letech. Tak že před technickou ho stočím z půl milionu na stodvacet tisíc a prodám ... .
V tomto ohledu máte pravdu. Ale většina firemních aut navštěvuje autorizované servisy, kde se stav km zapisuje. Takže by stačilo propojit databáze od výrobců s databázemi všech národních STK po celé Evropě.
no na slovensku su dostupne databazy, kde si viete preverit auto na STK, EK a na kontrole originality ( www.ko.sk , www.seka.sk, www.testek.sk ) sa divim, ze v CR to nemate
Já bych to udělal tak, že při kontrole a STK by stanice zadávaly stav tachometru do registru vozidel a při prodeji auta by se při odhlašování na magistrátu dokládala kupní smlouva, ve které by musel být stav tachometru.
Při STK se stav kilometrů zapisuje do "registru", jenom jiného (je to spíš databáze). Při prodeji, a tudíž přehlášení musí auto na evidenčku, takže zase zápis do databáze. Vše potřebné už máme, stačí využívat dostupných prostředků
Zápisy máme, ale jak se k nim dostanu jako běžný smrtelník? Kde najdu na webu potřebné informace?Předem děkuji za Vaši odpověď.
třeba tu http://www.zkontrolujsiauto.cz/autotracer-o-historii-voz... ...
Dobrá věc. Bohužel spoustu lidí odradí to, že to stojí 500 Kč. I když uznávám, že když si pořizuji dražší vůz, tak ta investice za to stojí.Z mého pohledu by bylo ideální, kdyby se člověk mohl zadarmo dostat k datům z celé Evropy.
Proč český člověk potřebuje mít všechno zadarmo a kýbl třešní k tomu? Je to komerční služba, tak je jasné, že bude placená. A 500 Kč není ani poplatek za přihlášení auta. Stát ani EU nic takového nikdy neudělá a když jo, tak to bude rozpočet stát nesmysl a nebude to nikdy pořádně fungovat fungovat.
Stát už několikrát navyšoval poplatky za STK, aby měli, chudáci např. na to vkládání dat do centrálních databází. Tam to prý dávají pro naše dobro a data jsou státu, tedy naše, takže bych z toho předplaceného dobra jako občan očekával taky nějaký užitek.
Stát? Kde je nějaká státní STK? Já jsem viděl jenom soukromé..
Víš, co znamená ta zkratka, mudrci? Soukromých je nepočítaně, např. i ta, když tatínkovi hlásíš, jestli klakson troubí. :-)
STK jako takové jsou v soukromých rukou, ale jsou napojeny na státní databázi. Takže stát může bez problémů dát k dispozici data na web jako např. na Slovensku.A jak už jsem zde řekl. Ideální by byla celoevropská databáze, která by shromažďovala jak údaje z STK, tak i od autorizovaných servisů.Jako ideální se mi jeví aplikace do mobilu, kde si vyfotím VIN a dostanu požadované informace na telefon. Pro spoustu lidí by to bylo k nezaplacení nemluvě o tom, že by nebylo tak jednoduché podvádět. Resp. riziko odhalení podvodu by bylo podstatně větší.
Ideální by to bylo, ale je to romantická, nereálná představa. K tomu, aby mohli přístup k databázi pustit na internet, by k tomu musel někdo vyvinout a udržovat software, což znamená státní zakázku a jak už to tak u nás chodí, stálo by to řachu a naši milí politici by si k financování tohoto určitě vymysleli nějakou daň. Takže bysme to platili i kdyby jsme to nevyužívali. Buďme tedy rádi, že je to tak, jak to je a platíme to jen, když to využíváme.Navíc do této databáze má přístup už Cebia, která na tom vydělává a určitě to má podchycené i ne té politické úrovni, takže tím je to ještě míň pravděpodobné.
Trapné kecy, nemyslíš?
...bežtě s těmi tachometry už do pr.dele!!
Tak sem nelez, když tě to nezajímá. Můžeš následovat tachometry.
Pár obětních beránků se možná najde.A co dál?!
Tak to je dobre "pitomá" úvaha. To už sa môžu zrušiť aj zákony trestajúce krádeže, podvody a iné trestné činy - pretože vôbec nepomáhajú!!! Napriek tomu, že existujú zákony proti kradnutiu, tak ľudia kradnú ďalej. :-DStáčanie tachometrov je špecifický druh trestného činu s pomerne veľkou, aj keď "neviditeľnou" škodou. Nie je jednoduché ho presne definovať. Ale nejaké pravidlá treba stanoviť. Až prax potom ukáže, kde je zákon slabý a dá sa obísť. Nepoznám zákon (snáď okrem jednoriadkových v štýle "Václav Havel sa zaslúžil o demokraciu v Českej republike), ktorý by bol hneď na prvý šup dokonalý.Ja by som dal do zákona povinnosť predávajúceho dať k predajnej zmluve štandardizované vyhlásenie (dostupné na internete), kde by vyhlasoval a svojím podpisom potvrdzoval, že kilometre na tomto aute sú skutočné (mohlo by sa to ešte rozdeliť na kilometre na motor a kilometre na zvyšok auta - motor sa nezriedka mení), resp. že daný majiteľ v čase od do na aute najazdil toľko a toľko kilometrov. Vo vyhlásení by bolo poučenie, že falšovanie údajov o počte kilometrov je trestný čin a podľa výšky spôsobenej škody je trestná sadzba až xyz rokov nepodmienečne. Na autá napr. do 100.000 Kč by stačil jednoduchý podpis, na drahšie autá notársky overený podpis (overenie stojí pár kaček). Pretože si viem veľmi dobre predstaviť, že by sa falšovali aj tieto tlačivá.Samozrejme je to byrokracia. Ale ako často kupujete či predávate zboží za 100.000 Kč a viac? Tlačivá by mohli byť rôzne: podľa toho, či auto predáva bazár napr. z dovozu, alebo skutočný majiteľ (nie priekupník) auta. K autám z dovozu by vyhlásenie dávali bazáre v tom zmysle, že nič s tachometrom nerobili - a za toto vyhlásenie by bola trestne zodpovedná osoba, ktorá by ho podpísala. Autá predávané v bazároch od domácich občanov by mali vyhlásenie od nich. Je predpoklad, že takéto autá (teda od domácich) by na trhu potom mali vyššiu hodnotu.Je mi jasné, že chytrolíni hneď nájdu 10 možností, ako toto vyhlásenie obísť. Ale je to presne ako s antivírovým programom - ten sa tiež neustále aktualizuje v reakcii na stále nové a nové vírusy a vírusové finty.Stačilo by potom už len pár exemplárnych a medializovaných prípadov a pretáčanie tachometrov by pokleslo aspoň o polovicu...Je prirodzené, že podvody nikdy nezmiznú úplne. Ale inak sa podvody robia v situácii, keď sú prakticky beztrestné, a inak v situácii, keď pár ľudí každý rok za tieto podvody ide sedieť.
No a co kdybychom tedy uzákonili trestný čin vraždy babičky svým synovcem, trestný čin vraždy ůchylem na bezbranné dívce, trestný čin loupeže peněz z pokladny kasína,...
Počul si už niečo o kľukatosti paragrafov? A prečo sú také kľukaté? Keď ti niekto ukradne peniaze z peňaženky, tak je to absolútne jasné. Niet čo riešiť. Keď ťa niekto ofajčí na hodnote auta, tak je to čo? Podvod, krádež, neoprávnený majetkový prospech? Podľa akého paragrafu to chceš súdiť? Závažnosť trestných činov sa posudzuje aj podľa celkovej škody, ktorá je spôsobená určitým trestným činom. V prípade pretáčania tachometrov sú to miliardy korún (!). Vieš si predstaviť to číslo? Toto je "len" jedna miliarda Kč: 1 000 000 000. To nie je krádež hrušiek v susedovej záhrade. Ani "štandardní" zlodeji nespôsobia takú škodu.Akonáhle je pre nejaký trestný čin vyčlenený samostatný paragraf s popisom a sankciami, možnosť "úhybného manévru" pre páchateľa je tým značne sťažená.Kto chce, hľadá spôsoby. Kto nechce, hľadá dôvody. Skús zaradiť seba samého...
A kdo to bude platit??? Já nechci, aby z mých daní byl placen byrokrat co se nechá podplatit. Komu není rady tomu není pomoci, normální člověk i bez zákonu ví, že nemá kupovat zajíce v pytli. Pokusy o absolutní spravedlivost by mohly skončit tak, že i ve škole budou mít všichni stejné známky, protože nikdo nemůže za to, že se narodil hloupý.
Akého byrokrata by si chcel platiť? Notári a matriky existujú. A žiadneho iného byrokrata nepotrebuješ. Na Slovensku stojí overenie jedného podpisu asi 1€ - necelých 30 Kč. Čo to má spoločné s absolútnou spravodlivosťou? Isté je však jedno. Keď sa už človek pod niečo podpisuje, a to niečo je overené u notára, tak si dáva podstatne väčší pozor na svoje konanie. Pretože po prípadnom zistení, že sa s kilometrami manipulovalo, existuje pre policajtov, vyšetrovateľov i sudcov to podstatné - papier s jasne preukázateľným podpisom. A papier, ako sa hovorí, nepustí...Na tomto systéme by získali takmer všetci: autá by boli síce drahšie, ale riziko kúpy mačky vo vreci by výrazne kleslo. Ten, kto nepodvádza, by na tom zarobil v podobe vyššej ceny za svoje auto. Skrátka by prišli len podvodníci...A podľa diskusie a jednotlivých stanovísk sa dá veľmi jednoducho zistiť, ktorý diskutujúci kope za ktorú stranu. Alebo "trafená hus zagága".
A co je ti do toho? Ty jsi povinen platit dane a ne se starat, kam je nasmerovat. Statni aparat rozhoduje, co s nimi udela. Jedine pravo rozhodovat mas, kdyz se konaji volby. A mas takovou vladu a uredniky, jake si zaslouzis (zvolis). Pak si nestezuj. B-]
Co je to za blábol s tou výměnou tachometru?Neví jak u jiných aut, ale já, pokud tachometr vyměním za nový, tak se mi do něj automaticky načte stav km z centrální řídící jednotky - nic nikam přetáčet nemusím.Jediné riziko je, pokud do auta strčím starý tachometr z najetým půlmilionem (to snad nikdo nedělá) - řídící jednotka si vezme stav z něj, protože je vyšší.
Stáčení tachometrů dnes samozřejmě trestné není, pane autore. Ani stáčení s úmyslem oškubat zákazníka, úmysl není v žádném případě trestný čin. Skutkovou podstatu trestného činu podvodu naplňuje až prodej takto upraveného vozidla, přičemž musíte prokázat, že prodávající 1) o stočení věděl, 2) kupujícího úmyslně uvedl v omyl ve věci najetých kilometrů za účelem vlastního zisku a 3) způsobil mu tak škodu nad 5000 Kč. V praxi obvykle nejde dokázat nic z toho - protože pokud neprokážete první dva body, nemáte šanci ani s tím posledním - a pokud neprokážete první, neprokážete ani ten druhý.Proto je trestnost samotného stáčení krokem vpřed a civilizované země to tak už pár let mají, například sousední Německo.Samozřejmě v ČR se okamžitě vynoří spousta lidí, kteří začnou ječet, že je to nesmysl a že se tím nic nevyřeší. Ano, přímo nevyřeší. Ale pomůže to a to se cení. A osoby, proti tomuto protestující, pravděpodobně patří do té sorty odporných lumpů, tímto způsobem zákazníky podvádějících a oškubávajících.
Stáčení tachometrů samozřejmě trestné je, protože je to zcela jasně podvodem. Ale dokazatelnost je jak jste sám popsal v podstatě nemožná. Když vyrobíte extra zákon postihující stáčení, budete dle mého názoru ve stejné situaci, protože neprokážete úmysl a konkrétního viníka úplně stejně jako v současné legislativě.
Civilizované země to jako trestné mají a je jim to k čemu? K ničemu. V Německu jsou také stočená auta a prodávají se. Většinou na vývoz k nám ,ale jsou tam a nikdo (kromě poctivých prodejců) si z toho velkou hlavu nedělá. Takže ten zákon je sice potřeba, ale reálně se nezmění nic. Nic.Částečně by to vyřešilo, kdyby se při STK zapsal stav tachometru do techničáku. Prodejce by to sice mohl stočit, ale jen k hodnotě před 2 roky. Selským rozumem pak podle stavu auta a údajů ze servisní historie dojdu k tomu, jestli je stav km reálný.
Tak se tachometr stočí před STK B-] a STK tento úkon ještě posvětí razítkem.
a neomezí tě to? Pokud koupíš auto, kde je v TP napsáno stav tacho 250 000km, tak už to nikdy nemůžeš stočit na 135 000km a o to jde. Jasně, že to nezabrání stočení, ale už by to nešlo o 150-200tkm. A pokud auto nemá servisku ani žádný doklady z historie a jediný údaj je stav tacho, tak by sis takový koupil?
V čr se na STK stav tachometru zaznamenává. Co chce stát ještě víc.... nechápu, on ty údaje má.V Německu nemá stát žádný zájem postihovat nabídku stočených aut, protože je v zájmu německého státu, aby se ojetiny jako obchodní zboží dostaly ven z germánie za co nejlepší cenu. Byli by sami proti sobě, kdyby to postihovali. Dokonce by byli sami proti sobě kdyby údaje z německých stk poskytovali do jiných zemí. A protože germánie je de fakto i de jure EU, tak z nich nic nevyrazíme. Celý zákon si můžeme strčit do špic, protože údaje aut stočených germánskými bazarníky mít nebudeme.
S mnoha argumenty, které zde autor uvedl naprosto souhlasím. Ještě dodám, že celý problém se stáčením nejde jednoduše vyřešit, protože tam, kde je poptávka je i nabídka. Dokud budou lidé lační po hezkých číslech na tachometru a nebudou se zajímat o celkový stav vozu, tak se prostě bude stáčet bez ohledu na to zdali to bude či nebude trestné.Osobně si myslím, že by dost pomohlo, kdyby byla celoevropská databáze, která by shromažďovala údaje jak z STK, tak i od autorizovaných servisů. Dotyčný by pak po zadání VINu by se dozvěděl kdy a kde bylo vozidlo vyrobeno, zaregistrováno a jak bylo servisováno. Podobně jako si dnes mohu bez problémů ověřit na základě SPZ nebo RZ zdali a kde je vozidlo pojištěno.
Jestli by nebylo vubec nejlepsi nejakym zpusobem zajistit, aby ten tachometr proste stacet nesel. Nejaka cerna skrinka primo v bloku mototoru, ktera bude obsahovat VIN a pujde z ni jenom cist a pricitat kilometry.
Bohužel, každé technické opatření je možné překonat.
Kdyz bude prekonani tak obtizne, ze pripadny podvodny zisk bude nizsi, nez naklady na stoceni, pak je to jedno.
To máte samozřejmě pravdu. Ale zisk z přetáčení je tak lákavý, že se brzy najde způsob jak danou ochranu překonat. Každopádně čím přetáčení bude složitější (dražší) tím lepší. Otázkou je zdali je něco takového v zájmu automobilek.Každopádně si myslím, že jednotná, celoevropská databáze by mohla aspoň trošku pomoci.
Mozna to i v zajmu automobilek je. Kdyz budou autobazary plne aut s realnymi 300 tisici, tak to mozna presvedci vic lidi ke koupi noveho.
ČLOVĚK BY MĚL BÝT SVÉPRÁVNÝ. Žádný bazarník nenutí nikoho ty šroty kupovat. Každý má možnost koupit třeba Fluence a nebo si koupit auto vykoupené protiúčtem přímo u dealera. No jo, jenže tam za to auto chtějí víc, že. Že jsou v bazaru vraždy ví snad každý. Taková Octávka TDI z bazaru bez minulosti je totiž mnohem lepší kup než Laguna známého, který jí má od novoty. Každy člověk by měl při koupi auta bez minulosti podepsat, že si uvědomuje, že je na 90% podveden.
Bohuzel, nemohu s Vami souhlasit. Spousta obcanu, kteri svepravni rozhodne jsou, se v autech proste nevyznaji (bez rozdilu duvodu).Mate pravdu v tom, ze clovek musi byt v prvni rade obezretny. Ale i presto nelze tyto smolare a duverivce obvinovat, protoze oni jsou ti poskozeni. Delat na ne 'dlouhy nos' se slovy 'dobre Vam tak', povazuji za primitvini a nedustojne urovne nasi civilizace a kultury.
Samozřejmě, že většina lidí nerozumí autům. Proto při jejich nákupu by si měli sebou vzít odborníka, který jim dané vozidlo zkontroluje ať už vizuálně, tak i přes počítač a ideálně někdo, kdo daná vozidla servisuje, kdo ví, kde jsou jejich slabá místa. Je to stejné jako když někdo věří prodavačům zázračných pánví čí čehokoliv jiného. Je prostě ovce, která se dá snadno oškubat.Taky když budete nemocný, tak si nepozvete Pepíka se sousední vesnice, který má za manželku lékárníci, ale půjdete za doktorem.Jinak mi to přijde podobné, jako by jste chtěl ženy obviňovat, že se líčí a dělají se mladšími a hezčími než jsou. Jelikož jste když se se s dotyčnou potkal byl uveden v omyl její krásnou, která se po ránu jaksi rozplynula... :-)):-D
Jistě, ale to je s každým zbožím. Já zase nerozumím počítačům a myslíte že jdu do obchodu a koupím ten nejlevnější co vidím? Ne, seženu si někoho, kdo tomu rozumí, požádám ho o radu, přečtu si o tom něco na internetu a jednoduše se snažím najít co nejlepší možnost. Chápu, že je dost lidí, co autům nerozumí a je mi jich líto. A tím spíš by si měli vzít na pomoc někoho na technický stav a zkontrolovat km. Protože pro tyhle lidi, co si ani sami na autě nic neopraví je koupě nějakýho vraku ještě daleko horší, protože je pak třeba obírají i v servise...ale mám na mysli taky chytráky, kteří pak po všech diskuzích křičí, že stav poznají jednoduše sami, a že situace v bazarech je v pořádku a že stav km vůbec nemá vliv.
Myslim, ze Vas primer koupe ojeteho auta ke koupi pocitace neni zcela na miste. Vychazim tedy z predpokladu, ze kupujete novy pocitac a ne pouzity.Vy si zjistujete informace, aby jste si poridil Vam nejlepe vyhovujici pocitac. Stejne tak kupec ojeteho auta velmi dobre tusi, ktere vozidlo je pro nej nejvhodnejsi. Nicmene, tato znalost neni ke kvalifikovanemu nakupu dostatecna. Kupec ojeteho auta potrebuje vcelku dost odborne technicke a pravni znalosti predevsim proto, aby vybral jeden konkretni kus a nenechal se lehce napalit.Pri koupi noveho pocitace neresite jak spolehive poznat miru jeho opotrebeni, jeho servisni minulost a ani pripadna pravni rizika.
Na všechno co jste zmínil existují metody, stejně jako pro výběr jakéhokoliv jiného zboží, postup je proto dost podobný. Kupuju-li něco, o čem nic nevím, musím se předem informovat. Pokud si kdokoliv na internetu vyhledá téma nákup ojetého automobilu, zákonitě najde x doporučení, čemu se vyvarovat a jak postupovat. Pokud se tím bude řídit, má velkou šanci, že při nákupu uspěje. Samozřejmě, jedná se o použitou věc, čili vždy tam bude nějaká chyba, která mi bude vadit, ale to koneckoncům bývá i u věci nové. Nebojuji proti vám jen tvrdím, že část lidí se napálí v důsledku nevědomosti a další v nedbalosti - nejsou ochotní investovat ani korunu před nákupem a pak platí jak mourovatí za servis
Nejedná se ani o nevědomost, ani o nedbalost, ale po hloupé touze koupit za co nejnižší cenu - to nahrává podvodníkům.
"hloupé touze koupit za co nejnižší cenu"Co je na tom proboha hloupeho?
Měl by být, ale není. V bazarech stojí i slušný auta, ale zákazník musí hledat a rozhodovat se podle toho co ví a co si zjistí a ne podle toho, co slíbí prodejce. Neodsuzuju ani soukromé inzeráty ani bazary, podvodníci a slušní lidi se najdou všude, ale rozhoduju se podle stavu a podle historie. Když o autě nejsou žádný informace, kor u dovozu, tak to má taky výpovědní hodnotu a auto bych proto nekoupil. Opatrnosti není nikdy nazbyt, když jde o věc, na kterou já osobně šetřím několik let.
nemyslím si, že ten zákon něco změní. Ale souhlasím s autorem článku v tom, že bazary a prodejci nabízejí zákazníkovi to, co si přeje. Protože naivitou nebo záměrným přehlížením evidentních věcí si lepší auto nekoupím. Kolikrát si lidi koupí auto s nájezdem 60 000km!!! u kterýho je evidentní na první pohled, že má za sebou 3 x tolik...kdyby používali to, co mají na krku a auto si nechali zkontrolovat mechanikem a ověřili vin kod v cebii, nemusel by se žádný zákon vůbec řešit.
Co je to zase za bláboly. Samozřejmě, že již nyní funguje, že prodávající tím uvádí kupujícího v omyl, když to auto prodává. Ale pokud toto kupující reklamuje, když na to přijde, tak se s ním bazar obvykle velmi rychle dohodne a je to. Kupující by musel podat trestní oznámení, ale k tomu se kvůli vidině soudu a ochotě bazaru to řešit neuchyluje. Většinou ale bazar odmítne vrátit peníze a trvá na nákupu jiného auta z nabídky místo toho původního. Nicméně velmi často se stává, že dotyčné auto se opět objeví v nabídce a stále se stočeným stavem a ne skutečným. Takže to bazar v klidu zkusí hned na někoho dalšího. Tady jde o to, aby byl trestný čin již samotný úkon úpravy stavu tachometru, pokud k tomu nejsou oprávněné důvody. Současně by měl mít prodávající povinnost doložit skutečný stav tachometru. To že si v áčkách vydají nějakou vlastní servisní knížku, kde si kilometry sami potvrdí je nechutný bordel. Současně kupující, který zjistí, že mu bylo prodáno vozidlo se stočeným tachometrem by měl mít ze zákona povinnost toto ohlásit a měl by mít zákonem dané právo na plnou náhradu nákladů ze strany prodávajícího. Čili automaticky vrátit veškeré peníze, které bazar inkasoval a anulace případných úvěrových smluv včetně vrácení prostředků, které byly této úvěrové společnosti již vyplaceny kupujícím. Náhrada nechť padá na prodávajícího. To by totiž fungovalo nejlépe, protože bazar by tak přišel o provize od úvěrových společností, ze kterých dnes ve skutečnosti žije. A teprve toto riziko by ho přimělo nepodvádět při prodeji a ověřit si stav tachometrů prodávaného vozu.
Falešnou servisní knížku vám dneska udělá kde kdo.Bohužel to co chcete je utopie. I když v mnoha případech km stáčejí samy bazarníci nikde až na výjimky negarantují počet km. Docela by mě zajímalo zdali někde u soudu skončil případ kdy prodávající garantovat km a ty neodpovídali skutečnosti.
1) Vitam snahu zacit se situaci opravdu venovat.2) Mam jiste vyhrady vuci silnym vyjadrenim o masovem dovozu vraku ze 'zapadu', ktere jsou 'vylozene nebezpecne'. Pokud bych totiz prijal tento zpusob argumentace, pak bychom museli zaradit vsechny veterany do kategorie zbrani hromadneho niceni, coz samozrejme nejsou.A prave veterany jsou hezkym dukazem, ze nezalezi ani na stari, ani na najezdu, nybrz jen a pouze na peci o vozidlo.3) Pretaceni tachometru je mozne resit jiz v soucasnem pravnim ramci. Nevidim prilis smyslu v zavadeni jednoho konkretniho trestneho cinu navic. Toto rozsireni jen zvysi slozitost ceskeho pravniho systemu. Zastavam nazor, ze pravo by melo byt strucne, jednoznacne a primocare, jak je to jen mozne, aby mu mohl porozumet i radovy obcan. Komplikovany pravni rad s nekolika moznymi vyklady prospiva pravnikum, ale pro ostatni obcany je to cesta do pekel.4) Za podstatne uzitecnejsi bych povazoval prosazovani zvysene vymahatelnosti prava, nez jaka je dnes. S tim by se pak samozrejme 'svezly' i ty tachometry.5) Vzhledem ke vsem predchozim bodum povazuji tuto aktivitu vlady za spise populistickou formu sebeprezentace, nez skutecnou snahu neco resit.
Dokud bude dost hlupáků, kteří koupí auto, aniž by trvali na tom, že kupní smlouva musí obsahovat celkový počet ujetých kilometrů a nikoliv jen stav tachometru, do té doby se tu bavíme úplně zbytečně.
Tak tak, při dnešní urovni informovanosti si lidi doslova říkají o to, aby s nimi někdo pořádně vyjebal.
Nedávno jsem četl článek kde obchodník zákazníka napálil, prodal mu auto kde bylo stočeno snad 75% tachometru (ze 400 000 na 100 000). Majitel se žádného práva nedovolal. Policie případ nedokázala vyřešit, ČOIka byla krátká, protože tachometr není cejchované měřidlo a lze tak s ním pohybovat. A autobazar uváděl stav tachometru, ne stav ujetých kilometrů. Takže auto prodával za cenu jakou by mělo auto s nájezdem 100 000 km ale přitom nepřímo přiznává, že může být nájezd prakticky od 0 do nekonečna km.Stočení tachometru s cílem podvést kupujícího je samozřejmě trestné už nyní, ale je to naprosto nevymahatelné. A protože to dělají "specializované firmy" které to mají jako legální živnost bez papírování, pak je to pro ně snadné a stočit tak kilometry může kdokoliv.Kdyby se to zakázalo, ne každému by stálo za to riziko postihu, to stáčet. Minimálně by se to muselo přesunout někam mimo "oficiální zónu" a pak nejistota, že vás někdo napráská roste.Argumentace typu "když to zakážeme, tak se to stejně bude dít, tak to povolme" je stejně na hlavu jako zmiňovný příklad s německem a rychlostí.Krádeže a vraždy jsou také zakázané a také se dějí? Je to tedy za stejné logiky by teda bylo asi správné takový zákaz zrušit.
Takze člověk si koupil auto se stavem tachometru. Ujeté km ani technicky stav ho nezajímal? Nebo nečte smlouvy? Potřebuje aby ho stát ochránil, Protoze neumí číst a chce mi ojete auto f plny palbě se 100 najetyma za 100? To je trochu krátkozraké.
Když stojí v bazaru auto bez servisních knížek, nebo bazarník tvrdí že je teď nemá, má běžný spotřebitel mizivou šanci zjistit alespoň přibližný nájezd. Přesný nájezd nezjistí už nikdy nikdo. I všechny ty Cebie a podobné instituce se podívají na poslední evidovanou historii vozu někde v jedné z mnoha databází. Pokud to auto najezdí 300 000km za dva roky a neservisují to autorizované autoservisy tak se těžko bude posuzovat jaký je skutečná nájezd. Pokud kupuješ oktávii z roku 2006, která měla v roce 2008 nájezd 70 000 a v roce 2014 někdo tvrdí že má nyní 200 000 tak nevíš vůbec nic, je téměř jisté že to je stočené, ale jak poznáš, jestli z 300, 350 nebo 400 tisíc km?Technický stav zajímá předpokládám každého při nákupu. Nicméně technický stav s najetými kilometry přímo nesouvisí. Běžne se prodávají vozy s menším nájezdem v horším stavu, než jiné s větším nájezdem. A nemusí jit nutně jen o prodej (aby jsme se kruhově nevraceli zase k stáčení). Prostě je to o majiteli o řidiči co s tím jezdí a tak podobně.
Musí zákazník "nezjistitelné" auto koupit? Nemusí. Ojetin jsou mraky. Ať si koupí se 100% jasnou historií, ale musí počítat s odpovídající cenou.
To je krátkozraké, bohužel v Čechách standard. Četl jsem podobný případ o zákazníkovi, který si koupil auto se stočeným tachometrem o 200 000, šlo tam navíc o ojetinu z německa, kterou prodával českých bazar. Podal trestní oznámení k policii, která to prošetřila zjistila, že se jedná o případ stáčení, ale zároveň nakonec uvedla, že se nedá prokázat, jestli stočil český bazar nebo německý prodejce. Smlouvu, kterou měli mezi sebou tyhle dvě strany bazar už neměl, a i kdyby ji měl, negarantuje najetý km. Když to zákazník nezjistí před nákupem, zpětně už se pomoci nedomůže.
Ten případ je hezkou ukázkou, že zákon bude naprosto bezzubý. Kdyby platil, dopadne to úplně stejně.
Taky bych uvítel, kdyby nám Matej Novák případ hypoteticky převyprávěl s tím, že by u nás bylo trestné stáčení. Jak by to proběhlo a dopadlo?
Nesouhlasim s autorem clanku....a v tomhle pripade bych obcana....tedy i sebe klidne dalsi byrokracii zatizil. Dokonce bych prenesl dukazni bremeno na podezreleho, pak by to bylo velice ucinne a kazdy by si 2x rozmyslel, jestli stoji zato, ten tachometr pretocit. Pokud jde o ohrozeni zivota...a nefunkcni auto zivot ohrozuje...tak, cim tvrdsi norma, tim lepsi...a ted me kamenujte,dekuji
Takze když si od Vás někdo koupi auto a pak začne tvrdit, ze jste ho stočil, tak jakým způsobem si představujete, ze ponesete dukazni břemeno?
Servnisni knizky atd., mozna nejaky centralni registr, ktery by samozrejme byl s readonly pristupem verejny... jde o to, ze pokud ho nestocim, tak vuz bude ve stavu, ktery bude odpovidat tachometru...takze ho proste prodam za cenu odpovidajici stavu vozidla...nebude duvod, aby to nekdo tvrdil....
A když koupím auto se stočenými km (což je spousta dnes prodaných aut) a budu ho chtít prodat dále? To mě někdo bude popotahovat? Myslím, že už dnes má člověk dost možností jak se stáčení bránit. Jen to nechce být naivní a věřit bazarníkům, kteří lidem říkají to co chtějí....Pohádky typu 1. majitel důchodce, či mladá maminka, která sem tam jezdila.... normálně bych to neprodával, ale... lépe jste si nemohl vybrat... to auto bude ještě sloužit vaším dětem....Navíc většina prodávajících netvrdí, že auto má tolik km, ale, že stav počítadla je....
Souhlasím. Dnes bazar stočí auto a když už se někdo odhodlá podat trestní oznámení a přehodit to na policii, tak bazarník řekne "auto jsem prodal, svoji kupní smlouvu jsem vyhodil, už nebyla nutná". A tak neexistuje důkaz, že bazar skutečně auto nakoupil s tolika a tolika najetými kilometry a prodal s jiným nájezdem a tento fakt že je dokonce i ve smlouvách. Kdyby to bylo na povinnosti podezřelého prokázat, že to tak není, tak se může ohánět smlouvami, takže by si je naopak schoval pro svou vlastní ochranu.
Ja mel za to, ze bazarnici vedou účetnictví, kde musí dokládat smlouvy. Stačí kontrola z finančáku a rozdat par pokut. Takze nástroje jsou, jenom se asi bezne nevyužívají.
přesně tak! Jak může bazarník říct, že nemá doklad?! Kdyby policajti uměli přemýšlet a chodili rovnou s finančákama, tak to tady lítá samo a žádný spešl zákon na stočení tacháče nepotřebujeme.A taky problém je v tom, že přihlásit auto z ciziny je v ČR příliš jednoduché - tam vzniká celý problém.
:-D 2 roky na tvrdo je lepsi trest, nez nekolik pokut...fakt je ten, ze takhle se musis dokazavato, kdo to udelal...ale prenesenim dukazniho bremena, by se vsechno urychlilo, ale hlavne odstrasujici efekt (prevence) by byl daleko lepsi...a o to tu prece jde, me nejde o to pranyrovat autobazarniky...pokud se budou chovat, jak se maji B-]
Dva roky natvrdo pro každýho zlodějíčka. Ty ho budeš živit v kriminále? Ať si radši zaplatí pokutu!
exekucia a basta.
každá aktivita proti kriminálnímu jednání je vítána. Podporovat stáčení mohou jen sami kriminálníci, po hříchu většinou voliči ODS!
A prášek sis už dneska vzal? Zákony na to máme už dnes, jen je nikdo nevymáhá. Takže co přesně se změní tím, že se přijmou nějaké nové zákony?
Prášek si vezmi raději ty, trestný čin podvodu není vůbec snadné dokázat, přeci nemá cenu zatěžovat soudy každou druhou ojetinou! Pořád nechápu jak někdo může být proti trestání stáčečů. I když bude mít auto perfektní prokazatelný servis nájezd 300 000km, požd to bude olítaná popelnice, auta B/C segmentu jsou konsrtuována (technická životnost) právě na 250-300tkm a ani žádný servis je zásadně neomladí a budou potencionální kasičkou..
Pochopte prosím, že proti trestání těchto lidí nikdo není. Je ale možné je stíhat již dnes a stát to nedělá. Přijetím tohoto zákona se vůbec nic nezmění. To se tu snaží řada lidí napsat. Řešením je pouze to, aby si zákazníci důkladně vybírali auta a kladli důraz na stav a aby stát dělal co má - stíhal stáčení jako podvod, to může již dnes a další zákon to nezmění.
Vymahatelnost!Dnes to není vymahatelné, proto to nikdo nevymáhá. Protože to dnes není v zákonu explicitně řečeno a tak se člověk musí ohánět formulací o pokusu o podovod, nebo uvedení spotřebitele v omyl. To by se změnilo.
To, o cem mluvis, je spise dokazatelnost nez vymahatelnost.Pod vymahatelnosti rozumim zajem uradu a Policie se takovymito vecmi zabyvat, ochotu soudu tyto kauzy dle zakona rozsoudit a dohled statu nad vykonanim daneho rozsudku, pripadne jeho vynuceni.
Souhlasim a přidávám male doplnění. Trh se řídí podle zákonů nabídky a poptávky. A pokud je poptávka po neexistujícím zboží, tak ho trh výrobu a prodá. Typicky kupec bazaroveho auta chce, aby melo malo nalitano, bylo co nejmladsi, aby melo jasnou servisní historii, nejlépe po prvním majiteli (ideální představitel pan farář z Weidenu) a aby stalo co nejméně. Taková auta téměř neexistuji, ale zákazník je vyžaduje, tak mu je bazarnici rádi výrobu, třeba stočením toho tachometru nebo falešnou servisní knížkou nebo papírovým omlazenim o několik let. Ano je to podvod, ale zákazník to takto požaduje. Kdyby se lidi zajímali o skutečný technicky stav, tak nikdo kilometry stacet nebude a když ano, tak mu to bude k ničemu.
moc krasna myslenka...ale jak laik pozna stav vozidla??Nijak!Naopak z poctu skutecnych kilometru by clovek daleko lepe posoudil dany stav vozidla. Nazor,ze staceni je jen uspokojenim poptavky zakazniku je strasna obhajoba jinde nelegalni trestne cinnosti. Ja jsem kupoval ojete auto s dokonalou servisni historii dolozenou autoriz.servisem (verte,byla opravdu prava) a nikdy bych nepoznal,ze auto bylo dvakrat bourano, ze potrebuje vymenit tlumice, silentbloky atd..Kazdy nejsme automechanik ci nemame znameho automechanika,ktery je schopen rozpoznat eventualni poruchy na vozidle. Neexistuje poctivy bazarista a diky chybejicim zakonum napr. o staceni tachometru z toho tito bazariste profituji.Kecy o tom,ze trh vse vyresi jsme slyseli od naseho exprezidenta. Trh bez reguli vyresi h...o z neexistujicich regulaci tyji ti,kteri maji zaludek okradat duverive spoluobcany.
Ono by stacilo jenom aby odpovednost pravni i trestni nesl prodavajici a ma to logiku Z principu prece ten kdo auto prodava historii zna At uz je to prvni majitel noveho auta nebo ojeteho kdy si mohu proverit za pomoci soukromych firem puvod a najezd vozidla To me opravdu za ty cca.3000 kc stoji Ten retez u dovezene ojetina se da dohledat Priklad znama si nechala dovezt z Nemecka auto 3 roky s najezdem 140 000km za 250 000 kc a byl to znamy Pak byla v originalnim servisu na udrzbe a tam ji zjistili ze auto bylo na poslednim servisu v Nemecku nez bylo dovezeno do Ceska a melo 190 000kc Takze to stocil ten smejd co ji dovezl do Ceska Prestal komunikovat a ze o tom nic nevi Evidentne to stocil on Takze byka okradena umelym navysenim o min 30 - 40 t kc TENTO clovek musi nest odpovednost
Takže, když je to tak evidentní a musí nést odpovědnost, jistě na něj známá podala trestní oznámení, že? Podvod za účelem obohacení je trestným už dnes, ale pokud se o něm příslušné orgány nedoví, těžko mohou v té věci něco udělat.
Omlouvam se za preklepy pisu z mobilu
Máš ve své úvaze docela velkou díru. Hlavním důvodem stáčení je, že prodejce má z takovéhoto auta podstatně větší profit. Nejde přece říci, že trh požaduje stáčení tachometru, ale chce auta s co možná nejmenším nájezdem za dobrou cenu a to je podstatný rozdíl. Tahle tvá úvaha je velice hloupá. Tohohle právě zneužívají tihle chytrolíni ke svému většímu profitu. Nebo chceš říci, že po stočení tachometru prodávají auto za stejnou cenu jako kdyby nebyl stočený?
Já mohu z vlastní zkušenosti říct, že lidi již začínají nehledět na počet najetých kilometrů ale již kupují auto podle technického stavu. Mohu to doložit na dvou případech aut, které jsem prodal minulý měsíc. První vůz byl VW Golf TDI z roku 2000, který měl najeto poctivých 297tkm. K vozu jsem dostal kompletní faktury ze servisu VW, kam majitel po celou dobu jezdil na servis. Dal jsem inzerát a vůz byl do týdne pryč i přesto, že jsem dal trochu vyšší cenu, než byla cena obvyklá. Kupující, co si vůz odvezl mi říkal, že vůz shání již cca. 5 měsíců a vyprávěl mi, co všechno se lidi snaží prodat za vraky a že téměř žádný Golf, kterého viděl neměl na tachometru víc než 180tkm. Sám byl v šoku, v jakém stavu je vůz, který má najeto téměř 300tkm. Kdybych nechal stočit tachometr na, v čechách oblíbenou číslici, 120tkm tak by to každý věřil. Vůz byl opravdu ve velmi dobrém stavu. Druhý vůz, který jsem minulý týden prodal byl vůz Ford Galaxy TDCi z roku 2010, který za 4 roky najel neuvěřitelných 400tkm. Vůz jezdil pouze dlouhé trasy po německé dálnici a opticky byl ve stavu, jako by měl najeto 150tkm. Vůz měl nový motor, na kterém bylo najeto 170tkm. K vozu jsem dal kompletní servisní historii od Forda, faktury za servis ( jen nový motor stál 8 000 €). I přes vyšší nájezd se celkem rychle našel zájemce, který se na vůz přijel podívat. Auto si prohlédl a se stavem byl spokojený. Jen mu stále vrtalo v hlavě, jestli nedělá chybu, když má vůz již 400tkm najeto. Vůz si nevzal a řekl, že se musí ještě podívat na další vozy. Po týdnu mi ten pán volal, že viděl další 4 vozy, které měly na tachometru cca. 120-180tkm. Všechny byly dražší a v daleko horším stavu. Byly stočené minimálně o 100-200tkm. Po té špatné zkušenosti pán přijel a vůz si koupil. Říkal mi, že ten můj byl jediný, který měl poctivou servisní historii a přestože byl nejlevnější tak byl i v nejlepším stavu. Takže podle mně se situace na českém trhu pomalu zlepšuje. Pokud člověk prodává poctivě servisovaný vůz, který je v dobrém technickém i optickém stavu tak i přes vyšší najézd se vždy najde někdo rozumný, který je znechucen stavem v českých bazarech a vůz si koupí.
Pripraveni idealni zberky papiru do auta neni vubec zadni problem. Dokonca jde poridit ciste servisni knizy a razitka a tim spusobem vyrobit takou histori auta jakou si zada klient.
já měl podobnou zkušenost 4 roky zpátky, taky se našel kupec, který ocenil originální servisní knížku plnou nefalšovaných záznamů.
Není problém v tom koupit auto s vyšším nájezdem, pokud se k němu člověk choval dobře a myslím si, že čím dál víc lidí si to uvědomuje. Problém je v tom koupit auto s vymyšleným nájezdem za vyšší cenu a k tomu vůbec netušit, kolik má auto najeto. U auta s nájezdem 100 000 se očekávají jiné investice než u auta s nájezdem 300 000, nehledě na dodržování intervalů výměny různých součástí. Auto s dobrým servisem vydrží 600 000, není důvod nekupovat ojetiny s vyšším nájezdem, ale jde o to, aby byl skutečný a byla za něj požadována odpovídající cena...
Tak to je dobra zprava, snad takových lidi bude přibývat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.