Stabilizační systém ve Fordu Focus prý vidí do budoucnosti

Ford ve faceliftovaném modelu Focus zavedl novou generaci stabilizačního systému, který prý vidí do budoucnosti. Podle rychlosti a natočení volantu auto pozná, že se blíží smyk a začne ihned zasahovat do řízení ještě před tím, než ke smyku dojde.

Bezpečnost | Život řidiče

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Klasický stabilizační systém reaguje trochu se zpožděním, až smyk nastane, ale systém v novém Fordu Focus ho předpovídá s rychlostí asi 100 až 200 milisekund, což stačí k tomu, aby včas začal přibržďovat jednotlivá kola.

Výsledkem je mnohem jemnější reakce a řidič pak práci stabilizace skoro vůbec nepozná, což vede k pohodlnější, přesnější a dynamičtější jízdě. Otázkou ale je, jestli právě takovéto systémy nejsou spíše na škodu, když si řidič ani neuvědomí, že dělá něco špatně...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků