To zas bude aut v příkopu, protože si řidič myslel, že když má v autě několik km kabelů tak může jet do zatáčky na ledu 200:-D
Občas pane Žáku hledáte problém za každou cenu. Vaše věta "Otázkou ale třeba je, ke kolika nehodám naopak došlo proto, že řidič přecenil své možnosti a spoléhal se právě na samospásnost záchranné elektroniky" je jen takové zbytečné dloubnutí. Je to stejné, jako když byste napsal že kdyby nebyla povinnost svítit za snížené viditelnosti, mohlo být méně nehod, protože řidiči by při jízdě bez světel jeli pomaleji a tím pádem by bylo zabráněno nehodám, kdy jeli rychle spoléhajíc na dobrý rozhled. Případně, pokud Vám moje definice co se týče podobnosti úvahy nevyhovuje, doplňte si svoji vlastní. Ano,s povinným ESP souhlasím. Na druhou stranu říkám, že by měla být zachována možnost deaktivace.
Já si naopak myslím, že je tato úvaha na místě. Psychologie člověka nejde nalajnovat jako čáry na silnici, ač by si to různí sociální inženýři přáli. Jedním z důkazů jak falešný pocit bezpečí může fungovat bylo zavedení přednosti na přechode. To kolik to stálo životů jde díky statistikám vyčíslit docela snadno. Pozoruji to i na sobě. Když jedu na motocyklu jen v kalhotech a tričku, jedu podvědomě mnohem opatrněji než v když jsem oblečený v kůži. Když už tu slavnou EU co musí nařizovat povinné vybavení máme, uvítal bych kdyby bezpečnostní systémy navrhovala spíš pro kamiony. Když může dávat Škodovka systém automatického brzdění před překážkou do CityGo, proč by ho nemohly mít kamiony. Přidejte k tomu adaptivní tempomat a asistent pro jízdu v pruzích a 3/4 nehod co způsobují neprůjezdnost dálnic odpadnou.
Súhlasím, že psychologia človeka sa nedá nalinajkovať. Takisto s falošným pocitom bezpečnosti, ale viem si tiež predstaviť koľko ľudí by si priznalo, že potrebujú ESP. Myslím tým tých čo denne riskujú na cestách, sú presvedčení, že jazdia bezpečne veď sa nič nestalo, ale ani jeden si neuvedomí, že druhí zachránili situáciu, ktorú oni vytvorili a ktorá mohla skončiť nehodou. Hlavne pre takých vodičov prišla táto povinnosť. Takže súhlasím s povinnosťou mať v aute ESP, ale malo by mať možnosť vypnutia. Samozrejme pri každom naštartovaní vozidla. Aspon trocha by to mohlo pomôcť. I keď komu niet rady, tomu nit pomoci a potom na to doplatia nevinní.
Kamionům se nadají nařídit ani zimní gumy. Nejde přece o bezpečnost na silnicích, ale o to, aby byl v EURopě každý človíček vděčný za péčí, kterou prusel nám věnuje.
problem neni to, jestli to jde vypnout, ale to, ze to povinne platim, i kdyz to nechci... !@#$%^& EU!
A co jeste nechces? Airbagy? Bezpecnostni pasy? Operky hlavy?
chci si svobodne moct vybrat, co v aute chci a co ne...
Když si budeš jezdit po svém pozemku,můžeš kdykoliv čímkoliv. Pokud jezdíš po veřejné komunikaci, tak tam existuji společná pravidla platná pro všechny. Nebo se tě někdo ptal jestli chceš na autě světla?
Světla nezasahují aktivně do řízení, ale pouze svítí jestli ten rozdíl nevidíš tak si rožniB-]
A odpoved na mou otazku? Pasy byt muzou? Na EU bych to nehazel, tohle se zavadi vsude. V USA je ESC povinne od 2012, Kanada 2011, Australie 2013, ...
Miesas umyselne dve rozdielne veci. Neviem teraz ci je ta zbytocna otazka myslena vazne. Navyse, nemaj mi za zle, ale tzv.argument ''sa to zavadza vsade'', pocuvam v ramci kazdodenneho a coraz primitivnejsieho masmedialneho propagandistickeho vyplachu mozgov denno denne a ked vidim ako to zakazdym dopadne, uz som si voci tomu nezmyslu vypestoval rezistenciu.Po lopate - pasivna vs aktivna bezpecnost. S tou pasivnou, tam niet o com a zlepsovanie je namieste, suhlas! Ale o tu druhu (aktivnu) sa staram zasadne sam. A zrejme to robim dobre, po mojich doterajsich (suhrnne) nejakych 3oo.ooo+ (uz to nepocitam) som z toho velkeho poctu nehod (celkovo 2, jedna lahka a jeden total) ani jednu nezavinil. Ked ma niekto obe ruky lave, na tom nie je nic zle-nech sa zariadi podla toho, nic zle sa nemoze prihodit, chce to len trochu rozumu a ohladuplnosti. Ale ked ma niekto v hlave nasr.ane, coby to produkt dnesneho upadku a sprava sa nezodpovedne, arogantne a nebezpecne, tam ziadne ESP nepomoze, tam pomoze jedine poriadna nakladacka v zaujme ochrany ostatnych slusnych ludi. A ziadne ESP to tu nezachrani, chyba je uplne inde a tou je triedna nerovnost, zivot ludi v strachu o pracu, masmedialne sirenie strachu a nenavisti, vsadepritomne napatie a stres z prepracovania, zdieranie ludi az za hranice unosnosti apod. Toto nech EU zacne riesit v prvom rade, namiesto zamerneho odputavania pozornosti od skutocnych problemov, proti ktorym je nejake blbe ESP a s tym aj niekoho zisk (ak vzdy, ze) uplnou malichernostou.
Jeste jednou pro ty nejpomalejsi. Ten vycet zemi kde je to zavedeno byla reakce na "!@#$%^& EU!"Jinak bych byl stokrat radsi, kdyby se EU starala o aktivni bezpecnost v autech, nez o tu tvoji tridni rovnost.
Souhlasím - ESP mi už párkrát možná zachránilo život (na vodě a na sněhu), když jsem to přehnal s rychlostí v zatáčce. Ale zase na druhou stranu kdo jezdí fakt opatrně, ten to asi nevyužije, nicméně to není důvod proč to tam nedávat...
V USA je trest smrti kdy ho zavedem u nás? A taky tam mají normální motory a ne ty ze sekačky.Když bude 99 lidí ze 100 tvrdit, že 1+1=3 a ten že je to 2 tak se budeme poslouchat koho? To, že se někde něco zavádí neznamená, že je to správné a musíme to hned okopírovat...
Jen rikam, ze to neni pouze vymysl EU. Jinak ESP zlepsuje jizdni vlastnosti pri ztrate trakce. To je fakt. Muzes si to jit vyzkouset nekam na okruh. Tak tady neplacej o 1+1=3
Pokud vím tak na trakci je ASR... nějak netuším jak mi ve smyku pomůže zlepšení trakce, ale klidně se nechám poučithttp://cs.autolexicon.net/articles/kontrola-trakce/... ...
"nějak netuším jak mi ve smyku pomůže zlepšení trakce"No tak to je pak marny. Vsechny tyhle vymysly slouzi prave k obnoveni trakce. Bez obnoveni adheze se ze smyku nedostanes.
http://cs.autolexicon.net/articles/kontrola-trakce/...
to ze se to povinne zavadi vsude jeste neznamena, ze je to dobre... mezi pasy a ESP je zasadni rozdil - pasy potrebuju, az kdyz to nezvladnu, ale ESP zasahuje, kdyz si mysli, ze to nezvladam...
A mas nejake realne zkusenosti s ESP, nebo jenom svejkujes? Ze to v krizovych situacich muze dost pomoct je celkem jednoznacne. Jestli chces blbnout a driftovat, tak si to vypni/vykuchej a jdi nekam na okruh. Ja bych naopak dal nepovinne pasivni bezpecnostni prvky - tim zabijes jenom sebe a svoji posadku.
klud...usetri sa inde...trebars na motore...ze sa Vam motor po 5 rokoch rozsype, to je uz v pohode, kupite si nove a je to a to je presne to, o co tu ide. Nehovoriac o tom, ze si zase niekto ''transparentne'' na tom namasti kapsu. Skratka budeme predavat, samostatne tesnenie sa nam predavat neoplati, tak vydame nariadenie ze sa moze predavat len cela vodovodna bateria (analogia je zrejma).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.