SSC Ultimate Aero II: veyronobijec podrobněji

Máme pro vás další informace a snímky připravovaného Shelbyho supervozu. Jeho parametry jsou vskutku mimořádné.

Automobil s označením SSC Ultimate Aero II, jehož podobu jsme mohli poprvé spatřit již v září, má být dalším účastníkem v bitvě o titul nejrychlejšího produkčního vozu na světě. A jeho kořistí se má stát především legendární Bugatti Veyron v nejnovějším provedení Super Sport. Nyní konečně známe podstatnou část technických specifikací chystané novinky a ty rozhodně stojí za pozornost.

Vývoj stroje Aero II probíhá pod taktovkou slavného závodníka a úpravce Carrolla Shelbyho, který tvrdí, že před zadní nápravou najdeme čtyřvačkový a dvěma turbodmychadly dopovaný motor s objemem 6,8 l, výkonem 1 369 koní (1 007 kW) a nejvyššími otáčkami ležícími na hranici 9 000 ot./min., který má být skrz naskrz Shelbyho vlastní konstrukcí.

Na rozdíl od stávajícího provedení Aero I na novince nenajdeme jediný ocelový díl, skelet karoserie je kompletně vyroben z uhlíkových kompozitů a doplněn několika hliníkovými výlisky. Převodovka s třílamelovou spojkou má být převzata ze současného vozu, nově ale dostane možnost řazení páčkami pod volantem. Stejné jsou i závěsy kol, spodek motoru, kompozitní brzdy Brembo nebo řízení. Australská společnost Carbon Revolution speciálně pro nové Shelbyho dílo vyvinula první jednodílné ráfky z uhlíkových kompozitů na světě. Vpředu mají mít průměr 19 palců a každé váží jen 5,8 kg.

Nosná struktura karoserie vychází z řešení používaných ve Formuli 1, takže pohotovostní hmotnost celého superstroje údajně nepřesáhne 1 200 kg. Proto není divu, že poměr výkonu k hmotnosti spolehlivě překoná neuvěřitelnou hranici 1 000 koní na tunu. A dynamické parametry tomu mají odpovídat. Z klidu na 100 km/h tak SSC Ultimate Aero II zrychlí za méně než 3 s a dosáhne rychlosti 443 km/h.

Další technické specifikace ani přesnou cenu zatím neznáme. Do prodejů by se ale tento model měl dostat koncem příštího roku a ceny by měly začínat těsně pod hranicí 1 000 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SSC Ultimate Aero II na nových snímcích
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků