SSC Ultimate Aero II: veyronobijec podrobněji

Máme pro vás další informace a snímky připravovaného Shelbyho supervozu. Jeho parametry jsou vskutku mimořádné.

Automobil s označením SSC Ultimate Aero II, jehož podobu jsme mohli poprvé spatřit již v září, má být dalším účastníkem v bitvě o titul nejrychlejšího produkčního vozu na světě. A jeho kořistí se má stát především legendární Bugatti Veyron v nejnovějším provedení Super Sport. Nyní konečně známe podstatnou část technických specifikací chystané novinky a ty rozhodně stojí za pozornost.

Vývoj stroje Aero II probíhá pod taktovkou slavného závodníka a úpravce Carrolla Shelbyho, který tvrdí, že před zadní nápravou najdeme čtyřvačkový a dvěma turbodmychadly dopovaný motor s objemem 6,8 l, výkonem 1 369 koní (1 007 kW) a nejvyššími otáčkami ležícími na hranici 9 000 ot./min., který má být skrz naskrz Shelbyho vlastní konstrukcí.

Na rozdíl od stávajícího provedení Aero I na novince nenajdeme jediný ocelový díl, skelet karoserie je kompletně vyroben z uhlíkových kompozitů a doplněn několika hliníkovými výlisky. Převodovka s třílamelovou spojkou má být převzata ze současného vozu, nově ale dostane možnost řazení páčkami pod volantem. Stejné jsou i závěsy kol, spodek motoru, kompozitní brzdy Brembo nebo řízení. Australská společnost Carbon Revolution speciálně pro nové Shelbyho dílo vyvinula první jednodílné ráfky z uhlíkových kompozitů na světě. Vpředu mají mít průměr 19 palců a každé váží jen 5,8 kg.

Nosná struktura karoserie vychází z řešení používaných ve Formuli 1, takže pohotovostní hmotnost celého superstroje údajně nepřesáhne 1 200 kg. Proto není divu, že poměr výkonu k hmotnosti spolehlivě překoná neuvěřitelnou hranici 1 000 koní na tunu. A dynamické parametry tomu mají odpovídat. Z klidu na 100 km/h tak SSC Ultimate Aero II zrychlí za méně než 3 s a dosáhne rychlosti 443 km/h.

Další technické specifikace ani přesnou cenu zatím neznáme. Do prodejů by se ale tento model měl dostat koncem příštího roku a ceny by měly začínat těsně pod hranicí 1 000 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SSC Ultimate Aero II na nových snímcích
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků