SSC Ultimate Aero II: budoucí pokořitel Veyronu SS je na světě (první foto)

Ultimate Aero TT od SSC alias Shelby Supercars bývalo nejrychlejším sériově vyráběným autem světa. Mohli jsme se sice dlouze hádat, jak moc sériově vyráběným vozem je, ale podržíme-li se premisy, že sérii dělá více než jeden vyrobený kus, pak mu daný titul upřít nelze. Ostatně dřívější držitel rekordu, Bugatti Veyron, je se svými několika málo stovkami kusů plánované produkce také na hony vzdálen Fordově myšlence pásové výroby...

Ale to všechno je již minulost. Kdysi rekordních 256 mil v hodině (412 km/h) bylo nedávno překonáno vylepšenou verzí Veyronu s přdomkem Super Sport. Ten sice v sériové podobě zvládá „jen” omezených 415 km/h, bez omezovače se ale rozjede až na 430 km/h.

Konec příběhu? Kdeže. Carol Shelby jako by tušil, že silnější Veyron přijde, a tak už dlouho před jeho představením začal s vývojem Ultimate Aero II. Už týden po rekordním zápisu Veyronu tak pan Shelby oznámil, že zápis francouzsko-německého výtvoru bude brzy blednout závistí.

Netušíme zatím, jak vysoko nové „éro” zamíří, víme ale již, jak bude vypadat. Do éteru se totiž dostaly první snímky vozu z pera Jasona Castrioty, který jej obdařil svými typickými ostrými hranami. Uniknuvší snímky jsou pak nejlépe k vidění na „video slideshow”, kterou přikládáme.

Dále je jasné jen to, že vůz skutečně existuje a vybrane auditorium mohlo být přítomno jeho nedávné premiéře. Co dokáže a kdy se dostane do výroby, na to si musíme ještě počkat.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků