SSC Tuatara: Shelbyho „veyronobijec“ na scéně

Společnost SSC Jaroda Shelbyho světu konečně představuje Tuataru, „nejrychlejší sériový silniční automobil světa“ (+ video)

Zapomeňte na SSC Ultimate Aero II, novinka z dílen firmy Shelby Super Cars Inc. Tento supersport vyráží do boje se jménem Tuatara, jež si díky svému tvaru vypůjčil od jistého novozélandského hmyzu. Ale padá také další mýtus. Dosud se mělo za to, že za vývojem tohoto speciálu stojí slavný závodník a konstruktér Carroll Shelby, což představitelé SSC nyní rezolutně popřeli. Společnost SSC založil v roce 1998 ve West Richlandu (Washington) jistý Jarod Shelby, který s Carrollem nemá zhola nic společného. Jde tedy o shodu jmen, z níž ale Jarod evidentně těží…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Tip: Prezentační video modelu SSC Tuatara najdete na tomto místě

O konstrukci vozu SSC Tuatara se postaral Jason Castriota, pohon zajišťuje jeho vlastní vidlicový osmiválec s objemem 7,0 l, dvojitým přeplňováním a výkonem odhadovaným na 1 369 koní (1 007 kW). Jeho točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze sedmistupňovou převodovku s manuálním řazením, za příplatek pak přes sedmistupňové dvouspojkové ústrojí s řazením páčkami pod volantem. Celá karoserie je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Ačkoli SSC zatím jízdní výkony své novinky neuvedlo, Jarod Shelby tvrdí, že Tuatara bude schopna dobýt zpět titul nejrychlejšího sériového automobilu světa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toho již SSC díky modelu SSC Ultimate Aero TT v roce 2007 dosáhlo, jenž díky motoru s výkonem 1 200 koní (882 kW) dosáhl oficiálně změřených 411,76 km/h, což bylo o nějakých 5 km/h více než u stroje Bugatti Veyron (ten navíc svého rekordu dosáhl bez oficiálního potvrzení). V půli loňského roku se však značka Bugatti rozhodla dobýt titul zpět a modelu Bugatti Veyron Super Sport pokořil hranici 415 km/h. Nyní je zde ale SSC Tuatara, takže šílenství pokračuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků