SSC Tuatara: Shelbyho „veyronobijec“ na scéně

Společnost SSC Jaroda Shelbyho světu konečně představuje Tuataru, „nejrychlejší sériový silniční automobil světa“ (+ video)

Zapomeňte na SSC Ultimate Aero II, novinka z dílen firmy Shelby Super Cars Inc. Tento supersport vyráží do boje se jménem Tuatara, jež si díky svému tvaru vypůjčil od jistého novozélandského hmyzu. Ale padá také další mýtus. Dosud se mělo za to, že za vývojem tohoto speciálu stojí slavný závodník a konstruktér Carroll Shelby, což představitelé SSC nyní rezolutně popřeli. Společnost SSC založil v roce 1998 ve West Richlandu (Washington) jistý Jarod Shelby, který s Carrollem nemá zhola nic společného. Jde tedy o shodu jmen, z níž ale Jarod evidentně těží…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Tip: Prezentační video modelu SSC Tuatara najdete na tomto místě

O konstrukci vozu SSC Tuatara se postaral Jason Castriota, pohon zajišťuje jeho vlastní vidlicový osmiválec s objemem 7,0 l, dvojitým přeplňováním a výkonem odhadovaným na 1 369 koní (1 007 kW). Jeho točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze sedmistupňovou převodovku s manuálním řazením, za příplatek pak přes sedmistupňové dvouspojkové ústrojí s řazením páčkami pod volantem. Celá karoserie je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Ačkoli SSC zatím jízdní výkony své novinky neuvedlo, Jarod Shelby tvrdí, že Tuatara bude schopna dobýt zpět titul nejrychlejšího sériového automobilu světa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toho již SSC díky modelu SSC Ultimate Aero TT v roce 2007 dosáhlo, jenž díky motoru s výkonem 1 200 koní (882 kW) dosáhl oficiálně změřených 411,76 km/h, což bylo o nějakých 5 km/h více než u stroje Bugatti Veyron (ten navíc svého rekordu dosáhl bez oficiálního potvrzení). V půli loňského roku se však značka Bugatti rozhodla dobýt titul zpět a modelu Bugatti Veyron Super Sport pokořil hranici 415 km/h. Nyní je zde ale SSC Tuatara, takže šílenství pokračuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků