SsangYong Rexton R-Line: ušlechtilý exot

Rexton upravený Kahn Design se poprvé objevil již na autosalonu v Londýně. A jeho úspěch dal za vznik sériovému provedení.

Korejská automobilka SsangYong, která je u nás poměrně známa díky extravagantnímu designu svých modelů se před nedávnem rozhodla zviditelnit jeden ze svých (pohlednějších) modelů novým továrním paketem s prostým názvem R-Line. Důvodem vzniku této verze se stala prezentace studie upraveného Rextonu od společnosti Kahn Design, která se setkala se nečekaně pozitivním přijetím. Je tedy zřejmé, že Kahn ani tentokrát nešlápl vedle a to i přesto, že v jeho portfoliu figurují povětšinou vozy z vyšších sfér, jako je Aston Martin nebo Range Rover. V čem se tedy bude Rexton R-Line lišit od svých soukmenovců?

Při pohledu zvenku jsou změny hned patrné a oči sklouznou především na 22-ti palcová litá kola a čtyři chromové koncovky výfuků. Ty opravdu nelze přehlédnout, zejména když působí vysloveně jako „pěst na oko“ a připomínají spíš ty, které můžeme vidět na různých „gangsterských“ SUV z Ameriky. Abychom se ale nezaměřovali pouze na vzhled, zmiňme, že pod kapotou zůstal neupravený 2,7 litrový vznětový pětiválec, jehož výkon na kola všech náprav distribuuje automat od Mercedesu T-Tronic. Z technické stránky se změnily pouze tlumiče, které celý vůz posunuly o pár milimetrů blíže k zemi.

To nejlepší ale na majitele čeká uvnitř, kde najdeme luxusně působící sedadla čalouněny kůží nappa a Alcantarou přičemž celkový dojem dotvářejí ještě výrazné červené švy. Podobné potahy najdeme i v bočních panelech a středové konzoly. Zajímavostí však je, že v této verzi nenajdeme žádný lepší audio systém. Automobilka to odůvodňuje tím, že svým zákazníkům chce nechat volnou ruku při výběru prémiové audio soustavy a nechce jich omezovat „nějakými svými kontrakty s výrobci“.  

SsangYongu Rexton R-Line ale nelze upřít poměrně bohatou výbavu, v níž nechybí třeba dešťový senzor, ESP, systém zabraňující převrácení, parkovací senzory, tempomat a v neposlední řadě i vyhřívaná sedadla a zrcátka. Rexton R-Line však překvapí i svou cenou, v Británii bude totiž dostupný již od 29 995 liber (zhruba 915 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ssangyong Rexton R-Line: korejská hustokára
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků