SsangYong Rexton R-Line: ušlechtilý exot

Rexton upravený Kahn Design se poprvé objevil již na autosalonu v Londýně. A jeho úspěch dal za vznik sériovému provedení.

Korejská automobilka SsangYong, která je u nás poměrně známa díky extravagantnímu designu svých modelů se před nedávnem rozhodla zviditelnit jeden ze svých (pohlednějších) modelů novým továrním paketem s prostým názvem R-Line. Důvodem vzniku této verze se stala prezentace studie upraveného Rextonu od společnosti Kahn Design, která se setkala se nečekaně pozitivním přijetím. Je tedy zřejmé, že Kahn ani tentokrát nešlápl vedle a to i přesto, že v jeho portfoliu figurují povětšinou vozy z vyšších sfér, jako je Aston Martin nebo Range Rover. V čem se tedy bude Rexton R-Line lišit od svých soukmenovců?

Při pohledu zvenku jsou změny hned patrné a oči sklouznou především na 22-ti palcová litá kola a čtyři chromové koncovky výfuků. Ty opravdu nelze přehlédnout, zejména když působí vysloveně jako „pěst na oko“ a připomínají spíš ty, které můžeme vidět na různých „gangsterských“ SUV z Ameriky. Abychom se ale nezaměřovali pouze na vzhled, zmiňme, že pod kapotou zůstal neupravený 2,7 litrový vznětový pětiválec, jehož výkon na kola všech náprav distribuuje automat od Mercedesu T-Tronic. Z technické stránky se změnily pouze tlumiče, které celý vůz posunuly o pár milimetrů blíže k zemi.

To nejlepší ale na majitele čeká uvnitř, kde najdeme luxusně působící sedadla čalouněny kůží nappa a Alcantarou přičemž celkový dojem dotvářejí ještě výrazné červené švy. Podobné potahy najdeme i v bočních panelech a středové konzoly. Zajímavostí však je, že v této verzi nenajdeme žádný lepší audio systém. Automobilka to odůvodňuje tím, že svým zákazníkům chce nechat volnou ruku při výběru prémiové audio soustavy a nechce jich omezovat „nějakými svými kontrakty s výrobci“.  

SsangYongu Rexton R-Line ale nelze upřít poměrně bohatou výbavu, v níž nechybí třeba dešťový senzor, ESP, systém zabraňující převrácení, parkovací senzory, tempomat a v neposlední řadě i vyhřívaná sedadla a zrcátka. Rexton R-Line však překvapí i svou cenou, v Británii bude totiž dostupný již od 29 995 liber (zhruba 915 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ssangyong Rexton R-Line: korejská hustokára
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků