SsangYong Korando s faceliftem přiváží více stylu

Na evropské trhy přijíždí modernizované provedení nejmenšího modelu automobilky SsangYong.

Modely jihokorejské značky SsangYong, toho času v majetku indické skupiny Mahindra, nikdy ke královnám krásy nepatřily. Vzpomeňme třeba nový Rodius, který sice je o poznání vyváženější než jeho předchůdce, ale přesto mnoho krásy nepobral.  Výrazně lépe to ale dopadlo s faceliftem nejmenší řady SsangYong Korando, o němž jsme vás s prvními snímky korejské verze informovali již v srpnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový SsangYong Korando startuje prodeje ve Velké Británii

Nyní novinka dorazila do Evropy, a jak je tomu u SsangYongu zvykem, nejprve do Velké Británie. V osvěžené formě tam Korando hodlá vystartovat do boje zejména s dalšími kompaktními crossovery typu Dacie Duster nebo Nissanu Juke. Nové Korando v Anglii startuje na ceně 14 995 liber, ovšem Juke tam začíná na 13 195 a Duster už na 8 995 librách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Omlazené Korando pro jihokorejský trh

Facelift Korandu poněkud přidal na svérázu, takže vůz opravdu nevypadá špatně. Na první pohled si všimneme upravené přídě s novým nárazníkem a sdruženými světlomety obsahujícími u dražších verzí zdroje LED pro denní svícení. Osvěžena byla paleta šestnácti a sedmnáctipalcových litých ráfků, v nabídce odstínů lakování přibyly nové barvy.

Zajímavosti | Video | Design | Kombi | Fascinace | Premiéry | SsangYong

SsangYong Rodius: ani 2. generace transportéru mnoho krásy nepobrala

Mnohem více se toho událo uvnitř vozu. Jednoduché monochromatické displeje zůstaly zachovány, ale změnily se obkladové a čalounické materiály, jež nyní působí hodnotnějším dojmem. O širokém pásu imitace dřeva před řidičem si můžeme myslet každý, co chce, podle nás to ale úplně hloupě nevypadá. Přibyly držáky nápojů a brýlí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se dočkal kvalitněji působících materiálů

Osvědčený vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l je k mání ve výkonových verzích 148 koní (109 kW) a 174 koní (128 kW), přičemž obě dosahují stejného maxima točivého momentu 360 Nm v pásmu od 2 000 do 3 000 ot./min. Převodovky jsou výhradně šestistupňové, pro slabší model manuální a pro výkonnější jen samočinné, za pohon všech kol se připlácí.

Kdy se novinka dostane i k nám a kolik bude stát, to zatím potvrzeno nebylo.

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků