SsangYong: jedenáctimístný Rodius II i elegantní studie SIV-1

Jihokorejská automobilka SsangYong do Ženevy přivezla světové novinky v podobě druhé generace ohromného MPV Rodius a nečekaně elegantního konceptu SIV-1.

Druhou generaci modelu SsangYong Rodius II jsme vám zběžně představili před měsícem, ovšem první snímky a informace jsme vám nabídli již v půli loňského prosince. Po devíti letech výroby přichází toto impozantní MPV s novým vzhledem, dále rozšířenou přepravní kapacitou a kromě jména Rodius se bude na určitých trzích prodávat také jako SsangYong Stavic nebo Korando Turismo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I druhá generace modelu Rodius má vynikat nečekanou přepravní kapacitou

Rodius II působí modernějším dojmem, nicméně přinejmenším diskutabilní tvarování zadní části karoserie bylo v hrubých rysech zachováno. Mohutná karoserie umožňuje zástavbu plných čtyř řad sedadel, v nichž se v závislosti na konkrétní verzi usadí devět až jedenáct cestujících.

Zajímavosti | Video | Design | Kombi | Fascinace | Premiéry | SsangYong

SsangYong Rodius: ani 2. generace transportéru mnoho krásy nepobrala

O pohon se opět postará především nový vznětový čtyřválec e-XDi200 s objemem 2,0 l, výkonem 155 koní (114 kW) a točivým momentem 360 Nm, který známe nejen z poslední verze modelu SsangYong Rodius I, ale také čerstvě modernizovaného SUV SsangYong Rexton W.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SsangYong Rodius II

Na stánku SsangYongu figuruje také studie crossoveru SIV-1, jež by mohla poněkud vylepšit renomé značky, která je pověstná produkcí (mírně řečeno) nepříliš pohledných automobilů. Tento vůz se totiž docela povedl, ačkoli je mohutný a robustní, působí moderním a dynamickým dojmem, k němuž přispívají také zdůrazněné kontury zadních blatníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie SsangYong SIV-1 nevypadá vůbec marně

Na přední části karoserie si všimneme hlavně zaoblené masky chladiče a světlometů sestavených z LED, zadní části pak dominují střešní spoiler a mohutný nárazník s integrovaným difuzorem a dvojicí vestavěných koncovek výfuků. Vůz stojí na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 700 mm a dlouhý je 4 500 mm, široký 1 880 mm a vysoký 1 640 mm.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků