SsangYong e-XIV jako předzvěst malého SUV

Jihokorejská automobilka SsangYong na autosalonu v Paříži vystavuje studii nového kompaktního crossoveru.

První snímky se objevily již před několika týdny, ale teprve nyní se můžete podívat na to, jak nová studie z dílen SsangYong vypadá „na živo“. Její označení SsangYong e-XIV navazuje na předchozí koncepty XIV-1 (Frankfurt, 2011) a XIV-2 (Ženeva, 2012) a spolu s nimi má naznačovat cestu, jež by nakonec měla vyústit v nové kompaktní „CUV“ ve stylu Nissan Juke.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SsangYong e-XIV při své pařížské premiéře

Ačkoli to tak na první pohled může vypadat, označení konceptu na snímcích není šifrou římských číslic, ale zkratkou složeného výrazu „Electric-eXciting user-Interface Vehicle“. Velmi volně přeloženo jde o vůz zaměřený na vzrušení řidiče za pomocí elektřiny. A co si pod tím představit? Podle SsangYong jde o prototyp opatřený hybridní pohonnou soustavou využívající elektromotoru k pohonu stroje a malého spalovacího motoru určeného výhradně k dobíjení akumulátorů, když jejich napětí poklesne pod únosnou mez.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka znamená citelný odklon od dosavadních tradic SsangYongu

Koncepční studie SsangYong e-XIV stojí na poměrné krátké podlahové plošině s rozvorem náprav 2 600 mm a dlouhá je 4 160 mm, široká 1 790 mm a vysoká 1 575 mm. Již na první pohled je jasné, že e-XIV se svým pojetím diametrálně liší od stávajících produktů značky SsangYong a o vyloženou „příšeru“ rozhodně nejde.

Předpokládá se, že sériové provedení tohoto modelu se veřejnosti představí již na počátku příštího roku.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků