SsangYong e-XIV jako předzvěst malého SUV

Jihokorejská automobilka SsangYong na autosalonu v Paříži vystavuje studii nového kompaktního crossoveru.

První snímky se objevily již před několika týdny, ale teprve nyní se můžete podívat na to, jak nová studie z dílen SsangYong vypadá „na živo“. Její označení SsangYong e-XIV navazuje na předchozí koncepty XIV-1 (Frankfurt, 2011) a XIV-2 (Ženeva, 2012) a spolu s nimi má naznačovat cestu, jež by nakonec měla vyústit v nové kompaktní „CUV“ ve stylu Nissan Juke.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SsangYong e-XIV při své pařížské premiéře

Ačkoli to tak na první pohled může vypadat, označení konceptu na snímcích není šifrou římských číslic, ale zkratkou složeného výrazu „Electric-eXciting user-Interface Vehicle“. Velmi volně přeloženo jde o vůz zaměřený na vzrušení řidiče za pomocí elektřiny. A co si pod tím představit? Podle SsangYong jde o prototyp opatřený hybridní pohonnou soustavou využívající elektromotoru k pohonu stroje a malého spalovacího motoru určeného výhradně k dobíjení akumulátorů, když jejich napětí poklesne pod únosnou mez.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka znamená citelný odklon od dosavadních tradic SsangYongu

Koncepční studie SsangYong e-XIV stojí na poměrné krátké podlahové plošině s rozvorem náprav 2 600 mm a dlouhá je 4 160 mm, široká 1 790 mm a vysoká 1 575 mm. Již na první pohled je jasné, že e-XIV se svým pojetím diametrálně liší od stávajících produktů značky SsangYong a o vyloženou „příšeru“ rozhodně nejde.

Předpokládá se, že sériové provedení tohoto modelu se veřejnosti představí již na počátku příštího roku.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků