SsangYong e-XIV jako předzvěst malého SUV

Jihokorejská automobilka SsangYong na autosalonu v Paříži vystavuje studii nového kompaktního crossoveru.

První snímky se objevily již před několika týdny, ale teprve nyní se můžete podívat na to, jak nová studie z dílen SsangYong vypadá „na živo“. Její označení SsangYong e-XIV navazuje na předchozí koncepty XIV-1 (Frankfurt, 2011) a XIV-2 (Ženeva, 2012) a spolu s nimi má naznačovat cestu, jež by nakonec měla vyústit v nové kompaktní „CUV“ ve stylu Nissan Juke.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SsangYong e-XIV při své pařížské premiéře

Ačkoli to tak na první pohled může vypadat, označení konceptu na snímcích není šifrou římských číslic, ale zkratkou složeného výrazu „Electric-eXciting user-Interface Vehicle“. Velmi volně přeloženo jde o vůz zaměřený na vzrušení řidiče za pomocí elektřiny. A co si pod tím představit? Podle SsangYong jde o prototyp opatřený hybridní pohonnou soustavou využívající elektromotoru k pohonu stroje a malého spalovacího motoru určeného výhradně k dobíjení akumulátorů, když jejich napětí poklesne pod únosnou mez.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka znamená citelný odklon od dosavadních tradic SsangYongu

Koncepční studie SsangYong e-XIV stojí na poměrné krátké podlahové plošině s rozvorem náprav 2 600 mm a dlouhá je 4 160 mm, široká 1 790 mm a vysoká 1 575 mm. Již na první pohled je jasné, že e-XIV se svým pojetím diametrálně liší od stávajících produktů značky SsangYong a o vyloženou „příšeru“ rozhodně nejde.

Předpokládá se, že sériové provedení tohoto modelu se veřejnosti představí již na počátku příštího roku.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 40 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 195 000 Kč
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

dnes | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků